Her ne kadar ünlü bir replik olsa da gerçek hayatta da sık sık kullanılıyor; “Ya benim olacaksın ya da hiç kimsenin!”
İşte iktidar, yıllar sonra kaybettiği sevgilisi İstanbul’a hep bu gözle baktı.
Sevgiliyi tekrar kazanmak için doğru bir strateji ortaya koymak yerine, sevgiliyi sürekli cezalandırarak e sevgilisini elinden alan İmamoğlu’nu hizmet noktasında sürekli engelleyerek tekrar kazanacağını zannetti.
İBB Meclis Grubu en büyük engeldi.
AKP/MHP Meclis çoğunluğu ile engellemelere örnek vereyim;
Halk Ekmek büfelerinin sayısını arttırma girişimi kabul edilmedi.
KİPTAŞ’ın AKP döneminde 300 milyon liraya aldığı arsalar, AKP/MHP grubunu teklif ve onayıyla “yeşil alan” ilan edildi.
İmamoğlu’nun ‘150 mahalleye 150 kreş’ sloganıyla başlattığı “Yuvamız İstanbul” projesi kapsamında Bahçelievler ve Büyükçekmece’de yapılması planlanan iki alandaki imar plan değişikliği reddedildi.
İBB’nin mülkiyetinde bulunan sosyal konutların dar gelirli vatandaşlara verilmesiyle ilgili teklif reddedildi.
İBB’nin çocuklara ilişkin nitelikli ve sürdürülebilir politikalar geliştirmek üzere Boğaziçi Üniversitesi ve Anne Çocuk Eğitim Vakfı ile yapmak istediği iş birliği protokolü reddedildi
Deniz doldurularak oluşturulan yeşil alanlar üzerinde çay bahçesi, büfe ve tesislerin işletilmesi hakkının 5 yıl süreyle Beltur A.Ş’ye verilmesi, Emirgan Korusu’ndaki Beyaz Köşk’ün Beltur tarafından işletilmesi teklifleri reddedildi
Güçlendirilmesi yapılacak köprü ve duvarların, deniz yapılarının, üst-alt geçitlerin projelerinin hazırlanması ile ilgili hizmet alım ihalelerinin, gelecek yıllara yaygın olarak yapılmasıyla ilgili teklifi reddedildi.
Melen Barajı’ndaki çatlağın tespiti için ilgili araştırma komisyonu kurulması önergesi reddedildi.
Dernek ve vakıflara tahsis edilen yurt binalarının İBB’ye iade edilmesine engel olundu.
AKP ve MHP, “Uyuşturucu ile mücadele komisyonu” ve “Toplumsal cinsiyet eşitliği komisyonu” kurulması kararlarına destek vermedi.
İBB Meclisi 2020 yılı borçlanma onayını geç vererek İstanbul’u 192 milyon TL ek maliyete yol açtı.
İmamoğlu bakanlıklar ve bürokrasi tarafından da sürekli engellendi;
0-4 yaş arası çocukların annelerine verilen ve yaklaşık 100 bin annenin yararlandığı ücretsiz ulaşım kartları ve üniversite öğrencilerine yaptığı burs yardımını ve ihtiyaç sahibi ailelere ücretsiz dağıtılan Halk Süt Sayıştay tarafından mevzuata aykırı bulundu.
İBB’nin 1000 yeni taksi plakası teklifi Ulaşım Koordinasyon Merkezi toplantısında reddedildi.
Pandemide muhtaç vatandaşlara destek için başlattığı bağış kampanyası için açılan hesaplara bloke kondu. 
Belediye şirketlerine ve iştiraklerine yönetici atama yetkisi, belediye başkanlarından alınarak belediye meclisine verildi
BELTUR tarafından işletilen Galata Kulesi, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlandı. 
İstanbul Vakfı’nın Kurban Bayramı’nda ihtiyaç sahibi ailelere kurban eti ulaştırmak üzere düzenlediği bağış kampanyasına izin verilmedi. 
Tarihi Haydarpaşa Garı’nın ve Sirkeci Garı’nın atıl durumda olan depo sahaları bölgesini” kültür ve sanat etkinliklerinde kullanılmak üzere” kiraya vermesi ihalesine İBB’nin katılması engellendi.
İBB’nin iştirak şirketlerinden Hamidiye Su A.Ş.’ye kamu kurumları tarafından ambargo uygulandı.
Sağlık Bakanlığı, hastane kantinlerini işleten İBB şirketi BELTUR ile olan sözleşmesini yenilemediği için toplam 48 hastane kantinini kapattı.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile İBB ve ilçe belediyeler arasında İstanbul sınırları içerisinde bulunan gayrimenkullerin durum sorgulamasına olanak veren protokol, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından kısıtlandı.
Hiçbir kamu bankası İBB’ye kredi vermedi, bu konuda geri dönüş bile yapılmadı.
Metro yapımı için alınmış kredi VakıfBank tarafından İBB’den alındı
Taksim Gezi Parkı, Vakıflar Genel Müdürlüğü tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) mülkiyetinden alınarak Sultan Beyazıt Hanı Veli Hazretleri Vakfı’na geçirildi.
İBB Ulaşım Daire Başkanlığı’nın TEM Otoyolu Mahmutbey Gişeler mevkiindeki trafik yoğunluğunun önlenmesi için hazırladığı projeye Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nden 16 ay sonra olumsuz yanıt geldi.
Metroda internet projesi İBB Meclisi’nde engellendi. 
İncirli Sefaköy Beylikdüzü Metrosu, finansmanı ve yatırımcısı hazır olmasına rağmen, hükûmet tarafından yıllardır onaylanmadı.
İBB’nin yıkım kararı aldığı Üsküdar’daki kaçak kafeler, Üsküdar Belediyesi ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın hazırladığı imar planı ile yasal hale getirildi.
İBB Teftiş Kurulu’nun önceki döneme ait yolsuzlukları soruşturduğu 50 klasöre İçişleri Bakanlığı “Biz bakacağız” diyerek el koydu.
İstanbul Valiliği, İBB’nin siyasilere, dernek ve vakıflara tahsis edilen araçlarla ilgili soruşturmasına izin vermedi.
Şimdi iktidar, 5 yıldır cezalandırdığı sevgilisin tekrar kendisine dönmesini istiyor.
Döner mi bilmem?