Sakarya ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Sayın Akgün Altuğ, yapımı kışa girilirken gecikeceği görülen SGK Kavşağı için tam zamanında uyarıda bulundu.

     Sakarya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Sayın Ekrem Yüce de, Köprülü Kavşak’ta artık sona gelindiğini ayrıntılı bilgilerle açıkladı.

    Köprülü Kavşak projesinin yapımında % 80’ler aşaması geçilmiş. Yüksekliği 4,5 metre, uzunluğu 32 metre olan köprüde son tabliyenin beton dökümü kalmış.

    Sanırım şu gün son tabiye betonu da dökülmüştür?

    SBB Başkanı YÜCE’nin,” SGK Kavşağı Adapazarı-Serdivan-Erenler ilçelerinin trafiğini çok rahat şekilde akmasını sağlayacak.” sözleri de çok önemliydi.

     Hiç kuşku yok ki; bir yatırım için,” Artık sona gelindi, yapımın % 80 aşamaları geçildi.” sözleri; SGK Kavşağı Projesi’nin eksiksiz ve denetlenmiş açılması demektir.

     Kaça yapıldı? İşi yapan müteahhit parasını aldı mı, parayı(?) sormuyorum. Kavşak işleyişe açıldıktan sonra , müteahhit zaten çıkacak hatalardan sorumludur.   

     “ Seçime gidilmeden önce bu kavşak bitsin. Bitmezse Adapazarı halkı bize bedel ödetmesin!” telaşı yaşanmasın. Ki, bitmemiş işi kullanıma açmak önce müteahidin işin gelmemeli?

    Bunları yaşayıp göreceğiz.

     Ekrem Yüce göreve seçildiğinde Etbalık Karasu Köprülü Kavşağı bitmemişti. Adapazarı-Erenler-Karasu girişi ve bölgedeki iş hayatı ölçüsüz sancılar yaşamıştı.

    Hafta sonu Yorgolar’dan Karasu Dublesine çıktım. Erenler’den Sapanca’ya geçeceğim. İnanın;

     Etbalık Karasu Köprülü Kavşağı’nın şehrin başına nasıl bir çorap ördüğünü meğer ben bugüne kadar hiç görememişim: -(

     Oysa; O kavşakta hemen her yandan gelmiş geçmişim, yaşanan zorlukları da görmüşüm, ama Karasu’dan D.100 ( E.5 )’e hiç geçmemişim.

     Adapazarı geçiş de hiç hiç kolay değildi de; bu kez gördüm ki, Atatürk Oto Sanayisi ve O bölge proje yapılırken sanki YOK sayılmış gibi?

    Galiba, Atatürk Oto Sanayisi gözden çıkarılmış. Belki öyle bir proje vardır, bilmiyorum. Öyle bile olsa; O Kavşak şehrin girişine sokulan çıban gibi olmuş.

    Peki, Adapazarı Merkez İlçe durumundan bilerek mi çıkarıldı? Çark Caddesi  trafiğe kapatılırken; 4 Ana Kanadı olan Merkezin ana kanadı neden kesildi?

     Sakaryalı şunu bile sormaz oldu; “Sakarya Büyükşehir Belediyesi yıllardır neden Tarihi Atatürk Orta Okulu’nda hizmet veriyor?”

     Bu soru yıllardır sorulur, yerler bile önerilirdi? Sakarya Büyükşehir’e yakışır bir Hizmet Binası neden yapılmadı?  

     Böyle bir soruyu sormanın asla zamanı olmadığını biliyorum. Ama, Sakarya halkı da biliyor ki, yapılacak hiçbir proje şehir halkı ile paylaşılmaz.

    Ki, ne sorulsa özel bilgidir, devlet sırrıdır. Soran da karşı siyasi görüşlü fitnedir.

    Dönüp dolaşıp yine,” Sakarya İl’i Coğrafyasının ve Yerleşimlerinin yasal kesin uygulanan kısa-orta-uzun vadeli projeleri yoktur!” tezime geldim.

     İl merkezinin bile, merkezi çevreleyen 1-2 km. uzaklıklı-birbirine geçilebilen ulaşım-yol planları yoktur. Bu konuda ayıplı çok örnekler de verdim de?

     SGK Köprülü Kavşağı’ndan da yine nerelere savruldum? Hatalı projelerle, hatta vaat edilmiş hiç yapılmamış projelerle dolu şehirde savrulmamak için umursuz olmak gerekir.

    Oysa Şehrim umurumdur! Seçilenler günü gelir, yükünü alır çeker gider. Ama, bu halk ve bu halkın gelecek kuşakları bu şehirde huzurlu ve iyi yaşamalı.