İstanbul tarihin en önemli şehirlerinden birisidir. Ama,” İstanbul’un taşı toprağı altın!” denilerek, yığınlarla bir batağa döndürdüğümüzü göremedik.

   Yığınla insan, taş-beton yol, köprü, tünel, konut-KULE, AVM-Çarşı? Siz daha çok şey ekleyin; İSTANBUL bitti, bitiriliyor!

    TAMAH-Gösteriş israfı, sadece İstanbul’u değil; Ülkeyi bitiriyor! Hayvancılık, meyvecilik, tarım-KÖY-Köylü; bizi yaşatan GIDA=SU-HAVA-Toprak bitiriliyor.                                

     RANT ARSIZLIĞI saldırganlığa dönüştü. O arsızlık durdurulmazsa sonu berbat!     

    Bizim önceliğimiz Türkiye! Ama, biz de önce Sakarya’da kendi evimizin önünü temizleyeceğiz? Şehrin cadde ve sokaklarında rahat ve huzurlu olacağız.

    Şehir içi yaya ve araçla şu gün bu şehrin hiçbir köşesinde güvenli ve huzurlu ulaşım şansın var mı? Şehirlerarası ulaşımda da, şehirde de O şansımız YOK!

     Eğer şehir içi ve şehirlerarası ulaşımda; 20 yıl önceye göre daha da çıkmaza girmişsek, Sakarya artık şehrinin yönetimini tartışacaktır!

     METRO ve şehir içi RAYLI Sistemler; dünyanın gelişmiş ülkelerinde ve bizden daha geride kalan ülkelerde; en yaygın ulaşım sistemleri ise fazla söz gereksiz.

     Sakarya’da Raylı Sistemler çığ gibi yaygınlaşmaya hemen şimdi başlamalıdır. Ülkenin her yanına Demiryolları ile yolcu ve yük taşıyan demiryolları da şimdi!   

     20 Yıl önce, 130 yıldır Haydarpaşa Tren GARI’ndan; Avrupa’nın en batısından, ASYA’nın en doğusuna kadar yolcu-yük taşıyan bir Demiryolu Hattımız vardı?

   Hala” Osmanlılık!” ile gururlananlar, Osmanlı’yı gerçekleriyle öğrenmeli?

    ” Hicaz Demiryollarını yapmak için Osmanlı Padişahları’nı kim, neden ve nasıl ikna etti?” Osmanlı geçinen kaç kişi bilir? Tarihçi değilim, ama biraz açayım;

   Osmanlı Padişahları, İslam’ın Doğduğu Kutsal Topraklara hemen her yıl,“ Sürre Alayları “ denilen kervanlarla çok değerli hediyeler gönderirmiş.

      Sürre Alayları, büyük deve kervanı ve yüzlerce görevli ile aylarca süren çileli-zorlu yolculuklarla kutsal topraklara ulaşırmış.  

     Uyanık biliriz ama, Osmanlı Padişahları’nın tufaya getirildiği bir dolu örnek de vardır. Sürre Alayları da öyledir:

     Batı; Fransız, Alman, İngiliz, İtalyan; hemen hepsi birer Tufa ustasıdır.

   “ Yüce Osmanlı Hünkarı! Her yıl bunca emek, bunca fedakarlıkla Kutsal Topraklara büyük hediyeler yolluyorsunuz, Size hayranız!

     Böylesi ulvi bir dini göreve biz de katkıda bulunmak isteriz. Size Hicaz Demiryolu yapalım. Kutsal Topraklara çok daha kolay ulaşın!

     Hatta, demiryolu yapmakla da kalmayız. Sizin elemanlarınız yetişinceye kadar da işletiriz!” diye Saray’a yamanmışlar: -(

   Hicaz Demiryolu(?) Sarayın icazeti ile yapılmış. Orta Doğu Osmanlı’nın elinden öyle bir gaflet ile alınmış. Çünkü;

    BATI, Petrol denilen Çağın Enerjisini keşfetmiş. Orta Doğu ve çevresinin dünyayı yönetecek petrol rezervleri ile dolu olduğunu Onlar bilirmiş.

     “ Osmanlı Padişahları, Kutsal Topraklara kadar Demiryolları bile yaptı!” masalı böyle midir, açın bir okuyun?

    Yazım; Türkiye’nin Ulaşım Yollarında ve İmar da girdiği-PARASIZ YAP, İŞLET PARA KAZAN-Taş Beton-Köprü Yol Tünel, Hastane tufalarını da hatırlatmalı!  

    Özelde de Adapazarı-Haydarpaşa Treni’nin önemini hatırlatmalı? Avrupa’nın batısından, ÇİN’e ulaşan Kıtalararası Demiryolu’nun merkeziyiz!

   Bunun için 3. İstanbul Köprüsü’ne Demiryolu Hattı da yapacaktık? Çünkü,16 milyon nüfuslu, Türkiye Ekonomisi’nin Kalbi İstanbul’da günlük hayat bitti..

    Marmara’da Ulaşım, bir Siyasi İktidarı, bir Hükümeti çaresiz hale getirdi.

   Son 20 yılda İstanbul-Marmara’ya Türkiye’nin 4’te 1’i kadar insan doldurduk.

    İstanbul’u, Avrupa’yı ÇİN’e ulaştıran Demiryolları da battal hale getirildi?  

    Şu gün Sakarya ve Kocaeli işte onu istemeli? “ MARMARAY BANLİYÖ HATTI İZMİT-ADAPAZARI’na uzatılmalı!”

    Sakarya ve Kocaeli için MARMARAY BANLİYÖSÜ, 1.YHT’den bin kez daha kolay, verimli ve doğru projedir! İki Büyükşehir Halkı O istekte birleşebilmeli!

    130 Yıl önce var olan O HAT gerçekleşir. Bu Ülke O Hattı yapar. Hatta,“ Bitti, tıkır tıkır işliyor.” denilen 1.YHT Hattının eksikleri bitmeden yapar: -)

   Marmaray-Gebze-Halkalı Banliyosü 41 sefer... Sadece 12-14 Sefer ADA GAR’a kadar uzatılsa ülkenin tüm ulaşım hatları rahatlar. 

   Çanakkale Köprüsü mü daha doğru, kolay ve ucuz; ADA GARI HATTI MI? Projesi bile 3-5 yılda olamaz da;

     Önceliğimiz; gün de 10-12 seferli Ada Garı-Söğütlü Çeşme’dir ve en yakında!