İki aydır Demiryolları ve özelde de Adapazarı-Haydarpaşa Treni için yine çok şey yazdım. YHT’lerin hiç birisinin eksiksiz-hatasız bitmediğini de yazdım.

İki hafta önce,” Eylülde ADA GARI’na tren geliyor!” denilince, Adapazarı Garı’na, 1. GEÇİDE gittim. Bu Seçtiğimiz Yönetenlerin nesini yazalım?

Sinyalizasyon filan bir kenara; teknoloji özürlüyüm. Aslında, teknolojiler dünyasına zaten çok az kalan zamanımı harcayamam; saf-doğal hayat güzel.

Türkiye,“ Başta bütün dünyanın saydığı Başkumandan, Demir ağlarla ördük Anayurdu dört baştan.” şarkısını ülkenin her yerinde ve her fırsatta boşuna içtenlikle haykırmıyor.

Mustafa Kemal’in, yüzyıllarca savaşlarda ermiş, bir avuç kalmış ülke insanları ile kazma kürekle vatanın dört yanını demiryolları ile örmesi eşsiz bir tarihtir.

İmanı tam olan bu hakkı Hak Sahibi’ne teslim etmeli. İnkar insani hatadır.

AK Parti Yönetenlerine(!),” Bir tane projesi hatasız, kazasız ve EKSİKSİZ YHT Projesi var mı?” diye sorduğumuzda hakkımızda denmedik şey kalmayabilir?

Son 2-3 haftadır yazdıklarımsa, ne yazık ki-hatta çok yazık ki- demiryolu-tren cahili beni bile sanki haklı çıkardı?

Adapazarı Garı’na nerdeyse 1 yıldır gelmeyen, ADA TRENİ-TUZLA Garında YHT ile çarpışmış. Çarpışma küçük olmuş, makinistler işi kafa kafaya kurtarmış!

Yaralananlar olsa da, gara girerken hız azaltan trenler kazayı ucuz atlatmış.

Ada Garı’na yeni elektrik sistemleri yapılırken, geçen hafta Gar’a gittim. ” Bu iş eylül başına yetişmez! Çalışmaları ve işin aşamasını gördüm, bitmez!” dedim.

Amcamlar, sistemin deneme sürüşlerini apar topar yapmış, “ bitti.” denmiş?

130 Yıldır var olan ve AKP Döneminde yok edilen, Adapazarı-Haydarpaşa Treni, benim,” Lunapark Treni.” ayıbı ile isimlendirdiğim Tuzla Seferi başlatıldı.

Açılışı görkemli, süslü törenle büyük bir iş gibi sunularak yapılmış. Gerçek tren ihtiyacımızın ADA-SÖĞÜTLÜÇEŞME-Haydarpaşa Treni olduğunu O gün yazdım.

Yaratan, beni haset fesattan korusun! Bir tek gün, bir tek düşmanım için bile kaza bela okumam, dilemem… Bir gün sonra;

“ ADA Tren ile YHT TUZLA’DA ÇARPIŞTI:” altyazısını okuyunca dondum kaldım.

“ Daha dün yazdım; bugün bu ne?” diye suçluluk duyar gibi oldum. Yoo;

Cumhurbaşkanı, Ankara-Sivas YHT Hattının açılışına gidecekti. Ankara-Sivas YHT Hattı açılışı, son gün ve 7 nci kere iptal edilmişti.

O Hatta da Sinyalizasyon Hattı’nın henüz bitmediği anlaşıldı. Sinyalizasyon hatası nedeniyle, Ölümlü kaç YHT kazası yaşanmıştı, bunları hatırlattım.

“ Projesi hatasız, eksiksiz olmayan ve vızır vızır işleyişe açılan bir tek YHT var mı?” diye de sordum…Ki;

“ ADA Treni- galiba- sinyalizasyon hatasıyla-TUZLA’da YHT ile çarpıştı.” haberi ekranlara düştü.

İnsanlarımız, ülkem böyle bir felaketin eşiğinden döndüğü gün,“ Ben demiştim!” diye yazmak bile ihanet gibidir. Ama;

İman ederim ki; görüp de susmak, yazmamak Yaratılışa ihanet gibidir; SUSMA!

Örnek; 1.YHT’nin Doğançay’dan tünellerle direkt Sapanca İstasyonuna geçeceğini defalarca yazdım! Sır değildi; Türkiye biliyordu, ama;

“ Peki, ARİFİYE niye uyutuluyor? Arifiye’ye, trilyonlar harcanarak O GAR niye yapılıyor? İŞ hangi Amcama?” diye sordum. Ölümlü yıkım yaşandı, ama yapıldı?

“ Son 20 yılda Anadolu Demiryolları dört baştan hatalarla örüldü!” marşı söylenmesin diye çok yazdık. Bu ÜLKE benim değil, HEPİMİZİN-HEPİNİZİN !