Sakarya’da bu söylemler çok irdelenmeli! Şehir için söylemlerin arkası da izlenmeli. Yazı başlığımdaki soru işareti onun için.

    İstişare, farklı görüşler paylaşılarak doğru karara varmaktır. Sakarya coğrafyası planlanırken, hemen her kesim gerçeklerini masaya koymalıdır.

   Örnek,“Sakarya Bölgenin Lojistik Üssü Oldu (olacak!)” gibi söylemler, Ayrımsız ve Doğru didiklenmedikçe bizi epey yanlış yollara götürür.

  İşte, Sakarya’nın sadece son 20-40 yıl içinde yok edilen bereketli tarım arazileri bile çarpıcı gerçeklerle dolu.

     Birkaç örnek yeter:

    Sakarya Nehri Ulaşım Projesi; yapımına yıllarca üniversitemiz ve tüm şehir katkı verdi. Yılın en başarılı projesi de seçildi. Avrupa Şehri olacaktık; N’olduk?

  Birkaç yıl geçti Büyükşehir nehre HES’ler yaptı. “ Büyükşehir elektrik enerjisine çok büyük paralar ödüyor. Şu kadar yılda 3 HES yapacağız.

   Toplam şu kadar elektrik üretilecek. Elektriğe para ödenmeyecek. Enerji fazlası cari fiyattan, ülke sistemine satılacak! HES’ler otomatik, işletme gideri de yok gibi?

   3 HES toplam şu kadar trilyona mal olacak. Kredi borcu da şu kadar kısa zamanda ödenecek!” dendi;

     Bunca yıl geçti; SBB’nin HES kredi borcu ödendi, bitti mi? SBB elektriğe her ay ne kadar para ödüyor, ödüyor mu? HES’lerden söylenen karlılık n’oldu?

    En önemlisi, HES’ler, Sakarya Nehir Ulaşım Projesi’nin sonunu mu getirdi? 

    Dünyanın gelişmiş, az gelişmiş ülkeleri, nehir ulaşımı ve taşımacılığından inanılmaz servetler kazanırken.

    Sakarya Nehir Ulaşım Projesi Hakkın rahmetine;” Su akar, Sakarya bakar?”

    Sakarya Ülkenin Lojistik Üssü, gibi bir şişirme lafı özellikle Karasu Limanı yapılınca etmeye başladık. Karasu Limanı elbette iyi, ama şişiremem!

    Bu Karasu’nun ayıbı değil, siyasetin ayıbı. O ayıbın hesabı da siyasete sorulmuyor. Tersine, Karasu sanki oy deposu.

     Sakarya’yı ülkenin Lojistik Üssü yapacak O Liman bitmemişti. Üç seçim önce Karasu’da, AKP milletvekilleri parti seçim merkezinde halka ne anlatıyordu?

    ” Liman bitiyor. Birkaç yıl içinde Karasu İstasyonu’na demiryolu da, Tren de geliyor!”

    “ Karasu’ya 100 000 kişinin istihdamı sağlanacak Açık Pazar-Gümrük!” mü yapacaktık?” Karasu’ya ne kalabalık heyetler, ne mavralar gelmişti?

     Fiyaskoyla biten benzeri, manşetlere bezenen Proje Üfürmelerini bir gün yazarım., daa…

    Sakarya ve Karasu Halkı bilsin. Proje pazarlama teknikleri bizi yanıltmasın!  Suyu bulandırmak istemem; ama Sakarya’ya artık su bile kalmadı?

     İstanbul-Ankara YHT Treni yıllardır çalışıyor. Hala eksiği gediği yamanıyor; daha yıllarca da yamama bitmez. Biten tek şey ne, Sakarya ulaşımı?

    Ankara-İstanbul demiryolu hattı bir daha asla eskisi kadar kazançlı-rantabl olamaz. Yolcu da, yük de eskisi kadar çok ve karlı taşınamaz!

     İstanbul-Ankara arasında 2.YHT Projesi zırt diye haber oldu, niye? Sakarya demiryollarının yıkımına uğrayan tek vilayet oldu da o nedenle mi?

    2.YHT Hattı’nı Sakaryalı çok bekler?

    Sakarya Ülkenin Lojistik Üssü olmayı da çok bekler; neden? 

   Karasu’ya demiryolu yapıyoruz. Tren İstasyonu, Tren geliyor, lafları boştur:

  

   Türkiye’nin en büyük Karadeniz Limanı ve Sanayi Bölgesi FİLYOS’a yapılıyor. Bunu, Karasu hariç, tüm Türkiye biliyor.

    Hatta, yıllardır Filyos’ta arazi istimlak rantını da bilenler biliyor. Sakarya’nın kuzeyindeki ipek gibi tarım arazileri duble yollarla yok edildi. Asıl bu bilinsin.

    Melen Deresine yapılan O baraja harcanan para ile Sakarya çok şey kazanırdı. Su Hattı toprakları yedi. Hat Koruma Bedelini de belki  bizim Büyükşehir öder?

    Sakarya; yüzölçümünü dokunulamaz kısa-orta-uzun planlamalarla güvenceye almazsa, kimse,” Yol Geçen Hanı Sakarya!” dememe alınmasın.

   “ Ülkenin Lojistik Üssü!” üfürmeleri de artık bu halkı ve yatırımcıyı  uyutmaya yetmez. Çünkü; Ovalar da, Ova Köyleri de bitti, bitiyor!

   Sakarya’nın meslek temsilcileri güçlerini biliyor; sorumluluklarını da bilir.

     Açılan TEM Yolu Sakarya’ya sosyal ve ekonomik canlılık katacakmış! Hadi, her ay ne kattı açıklansın! Eksiksiz açıldı mı, o da önemli? “ Devlet sırrı!” değilse?

     Camili-Karaman’dan Akyazı’ya kaç liraya gidiliyor? Gelen-giden kaç kişi?