Ulaştırma Bakanı’nın Sakarya’ya gelmesinin nedenlerini bence doğru okuyanımız olmadı.

Bakanın gelişi birkaç haberle geçti. Oysa, Amcamların zamanı? Söylenen sözün arkası mutlaka iyi okunmalı?

Tank Palet Fabrikası gibi, eşsiz bir Ülke Savunma serveti elimizden gidiyor. Ama, Sakarya suskun-sessiz seyirci gibi.

Hele de, Sakarya Ekonomi Dünyası sanki tam siper! Tank Palet, Milli Savunma güvenliğidir. Peki, Sakarya ekonomisine katkısı inkar edilir gibi mi?

“ BMC’nin büyük ortakları Türk’müş? Katar yabancı ülke sayılmazmış? Dahası; “ Hepsi sadece 25 yıl! Geçici bir süre kiracı!” imiş?

Sakarya’da bir Allah Kulu,“ Tank Palet Fabrikası’nın Ekonomik Ömrü kaç yıl?” diye sordu mu? “ 25 Yıl sonra ne Sen, ne Ben, ne de O Fabrika kalır mı?”

***

TÜVASAŞ…TÜVASAŞ:

Dün yine yazdım; Türkiye’de, Ulaşım nerdeyse kilitlenme noktasında. Özelde, Şehir içleri! Bu çıkmaz; ancak Demiryolları, SU Yolları, Hava yolları ile çözülür.

Gelişmiş dünya; ülke ve şehir ulaşımını Ray da, Su da, Havada çözer! Türkiye tam tersini yapar; asfalt, beton viyadük, köprü v.s.

Dünya Sanayi Devleri; tüm kirli Oto Sektörlerini bize bedava-lütuf gibi yolladı. Son 10-15 yıldır da en kahredici çöpleri de bize yolladılar…

Yetmedi, en kanserojenli-Asbestli Gemi Söküm İŞ’inde zirve ülke olduk gibi?

***

Türkiye’nin Ulaşımda en çabuk ve kolay ulaşım çözümü Demiryollarıdır. Çünkü, Cumhuriyet’in 10 yılda çizdiği ana güzergahlar emre hazırdır.

Üstelik, Cumhuriyet’in en liyakatli üretim kimliği de, kazma kürekle ülkesini demir ağlarla ören T.C. Devler Demiryolları çalışanlarındadır!

Sakarya’ya gelip kimse bizi uyutmasın:” TÜVASAŞ, gece gündüz 24 saat Demiryolu Araçları üretse; önümüzdeki 100 yıl asla İŞİ bitmez!”

Ukalalık yapıyorsam; bir Allah Kulu çıkıp aksini söylesin? “ TÜVASAŞ’ın yapacağı MİLLİ TREN 2019 yılı sonunda raylarda!” sözünü ben etmedim!

RAYBÜS ile, yıllar sonra üretilen ADARAY TÜVASAŞ’ın ürettiği onur duyduğumuz TCDDY Milli Ekonomi servetidir.

***

Şunu da, hemen 2 gün sonra yine, Sakaryalılarla paylaşmam şart!

Bize göre yanlış-eksik kimi duruşlarında eleştirir olduğumuz, Türk-İş Genel Başkanı Sayın Ergün Atalay Gerçek Bir Sakaryalıdır.

TÜVASAŞ, Atalay Ailesinin ( ve kuşkusuz tüm Sakarya’nın!) hayatlarındaki en değerli yaşam zenginliğidir.

Ergün Atalay, TÜVASAŞ’ın Türkiye için önemini hepimizden iyi bilir. Öyle olduğu için, TÜVASAŞ’ın bugün üretime devam etmesi için her şeyi yapmıştır.

TÜVASAŞ, Ergün Atalay’ın Ankara’da sunduğu yüzde yüz doğru-haklı gerekçeler ve duruş olmasaydı, belki de yıllar önce ele geçirilmişti.

Hala da TÜVASAŞ’ın birilerinin hedefinde olduğu bilinsin!

***

Onun için, Ulaştırma Bakanı’nın sözlerinin arkasındaki gizemli-asıl hedefler nedir anlamak zorundayız? Sakarya’daki Asli Sorumlular sussa da!

Ben; Milli’yim, Sakaryalıyım…Formamın göğsünde Tank Paletimi ham edeceklerin Koca Armasını asla bir saat bile taşımam.

Sakarya’yı Sakarya yapan Tarihin 3 Fabrikası’ndan birisi olan, TÜVASAŞ’ın MİLLİ SERVET olduğuna da imanım var.

Cumhurbaşkanı, yakın zamanda Sakarya’ya gelir;” TÜVASAŞ MİLLİ TREN’i ve Sakarya Raylı Sistem Dizilerini yapacak!” müjdesini verirse; İNŞALLAH derim.

***

Ulaştırma Bakanı’nın Sakarya’da söylediklerinin bir arkasını daha düşünün:

Birkaç yıl içinde, YHT’nin Pamukova-Doğançay-Sapanca güzergahı tünelleri bitecekmiş? O sözlerin arkasını okuyanı çıktı mı?

Ulaştırma Bakanı;” Birkaç yıl sonra YHT artık Sakarya’da durmayacak!” der gibi. Teselli masalı gibi de,” YENİKENT’ten geçecek 2.YHT hattı..” lafı edildi?

Şunu bilelim mi? YHT birkaç yıl içinde tünellerden dank diye Sapanca Garına geçecek. Sapanca’da YHT İstasyonu YOK; Dank diye geçecek!

Ki; YHT’nin ilk projesi zaten öyleydi. Yani, Sakarya O günden YOK sayılmıştı! Pamukova’da tünel çökünce, apar topar geçici hatlar açılıverdi.

Arifiye Tren Garı apar topar niye birden trilyonlarca para harcanıp bitti?” Ulaştırma Bakanı, YHT zırt diye geçecek, Siz 2.YHT’yi bekleyin mi dedi?