Çarşamba günü, CHP’li Bolu Belediye Başkanı, FOX TV akşam haberinde, hazırladıkları 2. Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi’ni bir kez daha gündeme taşıdı!

    AK Parti, 6-7 yıl önce,“ Ankara-İstanbul hattı için 2.YHT Projesi yaptık. Yakında temel atılacak. Ankara-İstanbul arasında bir tek Adapazarı’nda duracak. 

   Yine seçim öncesiydi ve hala ne temel, ne de 2.YHT’nin sözünü eden AKP’li Seçilmiş var? Pardon, bir tek CHP’li Bolu Bld.’si ve Üniversitesi var: -)   

   Ötede, AKP’nin Ulaştırma Bakanlığı ve TCDD Genel Müdürlüğü hala, hatalarla dolu, 1.YHT Hattı ile övünebiliyor. Sakarya’nın susması ise büyük hata.

    Adapazarı-Haydarpaşa Treni Adapazarı ” O GAR ” ‘ına gelmez ve susarsak,       “ Öl artık Sezar!”  Sakarya’da TCDD’nin O faturası AK Partiye kesilir.

    Çünkü, İstanbul-Ankara 1.YHT Hattı Sakarya’yı yerle bir edip geçti. Geçemedi de! Çok ölümlü kazaları, çöken ve bitemeyen tünelleri hala bitirilemedi ki?

    Doğançay-Akçay-Sapanca tünelleri bitirilemiyor? Belki biterse, Sakarya’dan zırt diye geçip gidecek? AKP Hükümeti O günü bakalım görecek mi?

   Pamukova’da çok ölümlü deneme sürüşü, Ankara Garında sinyalizasyon hatalı trenler çarpışması unutulmadı. Tüm hattın sinyalizasyon eksikleri gündemde.

    1.YHT’nin Sakarya’ya verdiği  zararlar şehrin sanki hiç umuru değil gibi? Turizm reklamlarında ise artık olmayan Doğançay Tren İstasyonu gururla yer alıyor.

   Tren denilince, her şeyi umurum. Demiryolları-Raylı Sistemler ve Su Yolları  yaşamın en önemli ulaşım servetleridir. Güvenli, rahat, doğa koruyucu, ucuz!

   4 Hatlı bir demiryolu; 4 Şeritli 4 TEM’den çok daha fazla hayattır! Şehircilikte  Çağdaşlık Zirvesi de, ilçeleri bile Raylı Sistemlerle donatılmış ülkelerdir!

    Deniz ve Nehir-Su Ulaşım Sistemleri ile donatılmış ülkeler ise daha harikadır!

    Biz yine Sakarya’nın tarım arazilerine, topraklarına, ulaşımına dönelim;

   Sakarya 2030 Stratejik Planı’nda bile belki kimi şeyler hatırlan(a)mamıştır.

    İşleyen YHT’nin Pamukova-Doğançay-Sapanca Tünellerinin yapımını Sakarya’da seçtiğimiz siyasiler ne kadar izliyor? Niye bitemiyor?

    Bitse de, O YHT Sakarya’da nerede duracak? Doğançay’dan Sapanca’ya geçeceğine göre, yüzlerce milyar harcanan Arifiye ve O Gar ne olacak?

     “ İkinci Yüksek Hızlı Tren Hattı “ diye bir proje var mı? 2.YHT ilk dile getirildiğinde, Ankara-Beypazarı-Adapazarı-İstanbul gibiydi. 

   Ş imdi BOLU güzel, ayrıntılı bir proje hazırlamış. Ankara-İstanbul 2. YHT Hattı Ankara-Gerede-Bolu-Düzce-Adapazarı-İstanbul olsun diye, O projeyi savunuyor.

Kaç yıldır, kaç kez, kaç tartışmasını internetten izledim. Bence, Bolu’nun 2.YHT Projesi izlenmeli, tartışılmalı!  

     Kimi seferler hızlı ve birkaç ilde duracak. Çok hızlı seferlerde belki bir istasyonda duracak. İlk projeye göre daha da çok yolcu-yük taşınacak.

    Hiçbir 2. Ankara-İstanbul YHT Hattı’nın AKP döneminde başlayabileceğini  sanmam. Sakarya 20- 30 yıl sonra bile yapılsa böyle Projelere ilgisiz kalamaz.

    BOLU ve Üniversitesi, YHT için Bolu’nun hiç adı bile geçmezken, 2.YHT Hattı’nı gündemine alıyor, Ayrımsız Proje yapıyor; Türkiye gündemine de taşıyor.

    Bir dolu karayolları Sakarya’nın ( pırlantadan değerli!) Tarım Arazilerini perişan ederek geçiyor. Üstelik o yollarda ecel terleri ve para döküyoruz. .  

    Her konuda, sadece Atanmış-Seçilmiş Yönetenleri değil; Sakarya’nın tüm Büyükşehir Halkı’nı da sorumluluğa çağırmalıyız.

     Sakarya’dan geçecek yollar 20-25 yıl önceden planlanmalı. Sakarya Halkı’nın bilgisi, görüşü, oluru sorulmalı. Yatırım haberi,” Resen ve Son Dakika “ olamaz.  

    Örnek mi? Dernekkırı Tarım Arazileri Toplulaştırma Projesi! Sözde, Hükümet programına da alınmış. İkince TEM küt diye sildi geçti. Ya 2. YHT Hattı?  

    Sakarya 2030 Stratejik Planı’nda, “ Son 40 yıldır Sakarya’dan geçirilen kara yolları kaç dönüm tarım arazisini yok etmiştir!” gibi bir araştırma var mı?

    Benim öyle bir araştırmaya da ihtiyacım olmaz. Bir örnek daha vereyim:

     1999 Depremi sonrası, Arifiye Köy Enstitüsü’nün Kuruluş Yıldönümü vardı. Birkaç gün önceden Arifiye’ye gidip okullar kampusunu gezdim.

    Tören günü de, kampustan Geyve Boğazına doğru tarlalardan, tren hemzemininden geçip, Eskişehir Yoluna varıp, Adapazarı’na dönmüştüm.

    Geçen yıl da Arifiye Öğretmen Okulu’na gittim. Geyve yönüne aynı yoldan çıkma gafletine düştüm. TEM’i geçip, siteler, mahalleler arasında kayboldum;

   Yani, Sakarya’nın tarım arazileri birkaç yıl içinde Yol Geçen Hanı’na döner gibi?  

   Yönetenlerin anlattığı, Tarım Şehri Sakarya görüşlerimi de Bahar Önü yazarım.