Değerli hemşerilerim bazı hususlarda farkındalık yaratmak istiyorum. Dünyada eşi benzeri nadir bulunan bir şehirde yaşıyoruz. İçinde denizi, nehri, gölü, kaplıcası, longozu, ufak göletleri ve dereleri bulunan şehir dünyada kaç tane var.

Diğer bir husus İlimize iki saatlik otomobil ile ulaşım mesafesinde 22 milyon insan yaşamaktadır. Bu turizm açısından büyük bir zenginliktir. Bunları göz önüne alarak iyi bir şekilde değerlendirmeliyiz. En önemli hususlardan biri gelen misafirlerimize din, dil, ırk ayrımı yapmadan hizmet vermeliyiz. Bunun dışında hizmet kalitesi açısından da gelen misafirlerin pozisyonlarını düşünmeden hizmet vermeliyiz. Bu yapıldığında kişiye göre hizmet verilmediğinde hatamız sıfır olur. Gelen her misafir eşit hizmet, ilgi ve alaka görmelidir.

Bu olumsuzlukları bizzat yaşadığım için paylaşmak zorunda kaldım. Bir bakıyorsunuz ki restoranlarda çalışanlar açısından önemli bir misafir geldiğinde bütün elemanlar o tarafa doğru bir hareket içerisine giriyorlar. Kendi bakmak zorunda olduğu misafirlerde aynı hizmet ve ilgiyi bekliyorlar. Çalışanlar daha öncede söylediğim gibi bu tip şeylerden kaçınmalı ve herkese eşit hizmet vermelidir.

Ülkemiz açısından oldukça şanslı bir topluma sahibiz iyi hizmet alan bir müşteri bahşiş vermeden o işletmeden ayrılmaz. En büyük reklam aracı o işletmede hizmet almış memnun kalmış misafirin yapacağı reklamdır. Bu nedenle işletme sahipleri bu duruma özen göstermelidirler. Memnun olan müşteri o işletmeye ara sıra geleceği gibi çevresindeki kişileri de getirir veya yönlendirir.

Bir dahaki yazılarımda işletme içerisinde misafir ile ilgili olması gereken ilişkileri de paylaşacağım. İnşallah bu dediklerime uyulursa ilimize büyük ekonomik katkı sağlanacaktır. Bu işletmelerde çalışan meslektaşlarıma başarılı ve istikrarlı çalışmalar temenni ediyorum.

Kendimle ilgili ufak bir bilgi ilave etmek istiyorum. 1999 Deprem olana kadar son iki yıl Elmas otelin genel müdürüydüm. Bunun yanı sıra deprem sonrası Üniversitede turizm hocalığımın yanında Kırkpınar da bulunan uygulama otelinin 14 yıl müdürlüğünü yaptım.

Öğr. Gör. Mesut Gürdağcık

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ercan. 2019-06-22 17:28:30

Her işte olduğu gibi turizm sektörü,turizm eğitimi almış turizm gönüllülerrinin kontrolünde olmalı.
Başarı için tek yol sürekli devam edecek eğitimlerdir.
Kalemine sağlık hocam

Avatar
Fatih yavaşın 2019-06-22 19:30:34

İlimizin en meşhur yemeği islama köfte. Ancak en bilinen mekanlarımız çok eski ve pislik içerisinde ve hizmet çok kötü. il dışından gelen misafirlerimizi ağırlarken utanıyoruz. Bundan sonraki yazılarınızda bu konulara da değinirseniz iyi olur diye düşünüyorum.