Günümüz dünyasında en çok ihtimam gösterilen mevzu; EĞİTİM olarak belirlenmiş bir durumda. İleri medeniyet ve toplumsal gelişim sürecinin devam ettiği ülkelerde, en büyük yatırımlar, en detaylı çalışmalar, eğitim üzerine yapılıyor. Gelişmiş ülke statüsünde yer alanlarda ise eğitim; bilgi ve beceri- istihdam- üretkenlik- kazanç ...gibi ilerleyen bir planlama ile yapılmaktadır.

Eğitim planlaması nedir? Ülkemizdeki eğitim uzmanlarının haberdar olduğu bir konu mudur gerçekten merak ediyorum. Amaçların daha belirgin hale getirilmesi, sistemin başarısının değerlendirilmesi gibi çalışmalar mevcut mudur ? sorusunu sormak istiyorum diyeceğim, lâkin cevabı o denli aşikâr ki!! Bir ülkenin her alanda gelişimi, eğitim düzeyinin kalitesine ve verimliliğine paralel olarak ilerlemektedir. Bu bilimsel ve kanıtlanmış gerçeği hiç bir ahlâk gözardı edemez. Eğitimin getiri oranı pek çok ülke için hesaplanmıştır. Buna göre; insan sermayesine yapılan yatırımların, fiziksel sermayeye oranla daha fazla getirisi olduğu tespit edilmiş. Aynı çalışmada, kadın eğitimlerinin getirisinin erkeklere oranlara daha fazla olduğu sonucuna varılmış. Özetle son elli yılın verilerine bakılarak eğitim kalitesi ve planlaması sağlam ülkelerde; bireysel, toplumsal ve milli refah da aynı kalitede artmıştır.

Dünya Ekonomik Forumu , yıllık Küresel Rekabet Raporu'nun bir parçası olarak dünyanın en eğitimli ülkelerini belirlemiş. Singapur, Finlandiya, Hollanda, İsviçre, Belçika, Danimarka, Norveç ilk sırada yer alan ülkeler. Bir Asya ülkesi olan Singapur, eğitime oldukça düşük bir maddi pay ayırmasına rağmen; çarpıcı bir sonuç yakalamış. Anlaşılan o ki, sistemli ve kararlı ve bir o kadar da etkin bir proje ağı gerçekleştirmiş bu ülke.

Şimdi gelelim bizim ülkemize, biz neresindeyiz bu yolculuğun? Biz, milyonlarca çocuğumuzu yıllar yılı deney tahtasına çevirerek neyi hedefliyoruz? Biz, adını sürekli değiştiği için artık söyleyemediğim sınav sistemleriyle ne yapmaya çalışıyoruz çocuklarımıza ve toplumumuza ve ülkemize?? En son iki sınavda sonuçlar tam anlamıyla fiyasko, tam anlamıyla rezalet! Lise yerleştirme sınav sonucunda milyonlarca talebe, yüksek puanlarla, yüksek mezuniyet dereceleriyle ortada kalmış ve hiçbir liseye yerleşememiş. Ardından, ilçelerde acil komisyonlar kurulmaya çalışılarak bu rezalet telâfi edilmeye doğru yol alınıyor. Şimdi , yaşadıkları hüsran, çabalarının hakettiği yere gelememek isyanı ve duygusal tramvalarla boğuşan bu çocuklar; nereye hangi okula yerleşeceklerini bekliyorlar perperişan bir vaziyette!!

Bu mudur, bizim en kıymetliletimize vereceğimiz ehemmiyet! Bu mudur, bizim istikbalimizin yıldızlarına koyacağımız anlam! Bu mudur, ileri medeniyet seviyesini yakalamaya çalışma çabamızın göstergesi! Etmeyin , eylemeyin sayın yetkililer...Emek emek çabalayıp, bu mahvolmuş sistemi itelemeyin artık. Bırakın istirham ediyorum, işin ehli ama gerçek ehli yapsın bu işleri. Eğer ki bu ülke için birazcık Vatan duygunuz var ise; eğitimin en önemli meselemiz olduğu gerçeğini kabul edin ve artık her meseleyi ikinci , üçüncü plana bırakarak acil çözümler üretebilecek donanımlı insanlarla yol alabilelim.

Atatürk'ün bize bıraktığı büyük inkılap hareketinde, üzerinde en fazla durduğu, en önem verdiği, emek sarfettiği konunun, " Türk çocuğunun ve Türk milletinin tümünün eğitimi ve yetiştirilmesi, yani kısaca milli eğitim meselesi" olduğunu biliyoruz. Atatürk İnkılabının en önemli parçasını" Milli Eğitim Reformu" olduğunu unutmayalım. Yine aynı şekilde bitireceğim cümlelerimi; " Eğitimdir ki, bir milleti , ya özgür , bağımsız, şanlı, yüksek bir toplum halinde yaşatır; ya da esaret ve sefalete terk eder." Mustafa Kemal ATATÜRK.

Okuduğunuziçin teşekkür ederim