Togg ve Farasis Energy ortaklığında kurulan Silk Road Temiz Enerji Depolama Teknolojileri (Siro), Gebze'deki Batarya Geliştirme Merkezi'nde ilk bataryasını üretti.

DENEME ÜRETİMLERİ BAŞLADI

Sabah'ın haberine göre; Türkiye'nin otomobili Togg'un bataryalarını üretecek Silk Road Temiz Enerji Depolama Teknolojileri (Siro), deneme üretimine başladı. Togg ve Farasis Energy ortaklığıyla kurulan Siro, yönetim merkezinin de bulunduğu Gebze'de ki Batarya Geliştirme Merkezi'nde ürettiği ilk batarya tüm testlerden başarıyla geçti.

Siro, geliştirilen batarya modül ve paketlerinin seri üretimine ise 2023'den itibaren başlayacak. Siro, 15 Gigawatt saat kapasiteli batarya hücresinin yanında, 19.8 GWs kapasiteli batarya-modül paketi üretecek. 2023 ilk çeyrekte satışa sunulacak ilk Togg modeli C-SUV, yerli bataryayı kullanacak. Togg tesisi, hem kendi aracı hem de bataryasını üretebilen dünyadaki sayılı fabrikalardan biri olacak.

30 MİLYARLIK YATIRIM

30 milyar liralık yatırımın yapılacağı tesis, 2 bin 200 kişiye doğrudan istihdam sağlayacak. Gemlik'te kurulumu devam eden seri üretim hatlarının devreye alınmasıyla birlikte, Gebze'deki Batarya Geliştirme Merkezi'nde yeni jenerasyon batarya modül ve paketlerinin yanında batarya hücrelerinin de geliştirilmesi planlanıyor.

TÜRKİYE ÖNEMLİ BİR MERKEZ OLACAK

İki merkez arasında bir sinerji oluşturularak bataryalar için teknoloji geliştirmesinden seri üretime kadar olan süreçler tamamlanmış olacak. Seri üretimin ardından ikinci aşamada Siro, Batarya Geliştirme Merkezi ile Farasis Energy'nin en son teknolojisine dayalı Li-Ion NMC batarya hücreleri geliştirecek ve üretecek. Böylece Türkiye, az sayıda ülkede bulunan hücre geliştirme ve üretme yetkinliğine sahip olacak. Siro, 2031 itibarıyla yıllık 20 GWs'lık üretim kapasitesiyle bölgenin lider enerji depolama oyuncularından biri olacak. Temiz enerjinin yaygınlaştırılmasına, karbon emisyonlarının azaltılmasına ve dolayısıyla sürdürülebilir dünyaya önemli katkılarda bulunacak.

2 FARKLI GÜÇ SEÇENEĞİ SUNACAK

Togg'un ilk etapta üretip satışına başlayacağı elektrikli otomobil C-SUV segmentinde yer alıyor. Otomobilin 150 kW ve 300 kW olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunulacak. Güçlü versiyon dört tekerlekten çekiş sistemi ile, gücü düşük versiyon ise iki tekerlekten çekiş şeklinde alıcısı ile buluşacak. Dört tekerlekten çekişli seçenekte tam şarj ile 500 km menzil değeri elde etmek mümkün olacak. Giriş versiyonda ise menzil değeri azami 300 km kadar olacak.

25 DAKİKADA YÜZDE 80 DOLULUK ORANI

Togg'un şarj ağı markası TruGo ise, geçtiğimiz günlerde yapılan testlerde aracın bataryasını 25 dakikada yüzde 80 seviyesinde doldurmuştu.

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’na (EPDK) yaptığı başvuru sonucu şarj ağı işletmeci lisansını Temmuz ayında alan Trugo, trafik yoğunluğu yüksek güzergahlarda 25, az yoğunluktaki bölgelerde ise 50 kilometrede bir şarj cihazlarıyla hizmet verecek.

Trugo'nun 81 ilde 180 kWs üzeri cihazlarla tüm elektrikli araç kullanıcılarına hizmet vermesi hedefleniyor.

Kaynak: f5haber