banner75
banner96

Havaların ısınması ile birlikte sıcak yemek tüketme isteğimiz azaldı. Daha çok salata, meyve, soğuk çorba, dondurma gibi besinlere yöneldik.

Meyveler temel vitamin ve mineral kaynağımız. İçeriklerindeki yüksek antioksidanlar kansere karşı korunmada en büyük destekçimiz. Ayrıca içeriğindeki çözünür ve çözünmez posalar bağırsak sağlığına destek olmanın yanı sıra kabızlığa karşı da korumayı da sağlar.

Sağlıklı beslenmede her zaman önemli olan miktardır. Bu kadar yararlı bir besin grubu doğru porsiyonda tüketilmezse kilo alımına ve yağlanmaya sebep olabilir.

Meyveler temel olarak früktoz denilen meyve şekerini içerir. Fazla miktarda meyve tüketimi vücuda alınan früktoz miktarını arttırır. Gün içerisinde egzersiz ile fazla alınan meyve şekeri kullanılmazsa karaciğerde yağlanmaya sebep olabilir. Bu nedenle trigliserid değeriniz yüksekse veya alkole bağımlı olmayan karaciğer yağlanmanız varsa gün içinde tükettiğiniz meyve miktarına dikkat edin.

Meyveler glisemik indeksi yüksek, orta ve düşük olarak 3 gruba ayrılıyor. Bu sınıflandırma kan şekerini yükseltme oranına göre belirleniyor. Eğer şeker hastasıysanız veya ailede şeker hastalığı varsa glisemik indeksi düşük olan meyve grubunu tercih etmelisiniz.

Glisemik indeksi yüksek meyveler; kavun, karpuz, üzüm, incir, kayısı ve tüm kuru meyveler. Bu meyveleri tüketirken porsiyon miktarına çok dikkat edin.

Meyveler içeriğinde protein ve yağ içermez. Bu nedenle tüketildikten kısa bir süre sonra açlık hissi oluşturur ve tekrar bir şeyler tüketme isteğiniz olur. Bunu kontrol edebilmek için meyvelerin yanında yoğurt, ayran, peynir gibi protein içeren süt ürünlerini veya badem, fındık, ceviz gibi yağ içeriği yüksek besinleri tercih edebilirsiniz.

Meyveleri sadece ara öğünlerde değil gün içerisinde farklı öğünlerde de tüketebilirsiniz. Mesela akşam yemeklerinde salatanıza ekleyebilir veya sabah kahvaltısında demir emilimini arttırmak için c vitamini içeren meyveleri tercih edebilirsiniz.

Her meyvenin içeriğindeki antioksidan, vitamin ve mineraller birbirinden farklıdır. Bu nedenle gün içerisinde çeşitli renklerde meyveleri tüketmeye özen gösterir. Mor, kırmızı meyveler antioksidan kapasitesi yüksek olan meyvelerdir. Gün içerisinde mutlaka bu meyvelere yer verin.

Meyve tüketimin çeşitlendirmek için bu tarifi mutlaka deneyin.

Keten tohumlu karpuz smoothie:

Malzemeler:

1 dilim karpuz+1 tatlı kaşığı öğütülmüş keten tohumu+1 dilim ananas+1/2 su bardağı su +buz

Hazırlanışı:

Tüm malzemeleri blenderdan geçirip ara öğün olarak tüketebilirsiniz.

Sağlıklı günler dilerim…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner87