RAYLI SİSTEMİ YETERİNCE VE VERİMLİ DEĞERLENDİREMİYORUZ

Ender Serbes, yaptığı açıklamada, bu gün dünyada raylı sistemin, en önemli ulaşım aracı haline geldiğini kaydetti. Gelişmiş ülkelerin demiryoluna çok büyük yatırımlar yaptıklarını ve ağlarını genişletmek için büyük çaba harcadıklarını ifade eden Serbes, Türkiyede de son yıllarda demiryolu alanında ciddi gelişmeler olması ve raylı sistemin öneminin anlaşılmasına rağmen, Adapazarı-İstanbul Tren seferlerinin çok seyrek olması ve ulaşımı zor bir istasyon üzerinden faaliyet göstermesi anlaşılır gibi değil. Demiryolu ulaşımı olmayan iller olması için can atarken Sakaryamızda geçmişten beri var olan raylı sistemin yeterince ve verimli değerlendirilmiyor olması büyük bir tezat oluşturuyor.”dedi.

SEFERLER GAR BİNASI’DAN BAŞLAMALI VE ARTTIRILMALI

Adapazarı-İstanbul demiryolu hattının tarihsel sürecinin 1899 yılına kadar dayandığını dile getiren Serbes, bu hatta şubat 2012de Yüksek Hızlı Tren (YHT) yol yapım çalışmaları sebebiyle seferlerin iptal edildiğini hatırlattı. Yaklaşık 7 yıl sonra Mart 2019da seferlerin yeniden başladığı bilgisini veren Serbes, Uzun yıllar hızlı tren hattının düzenlenmesi sürdü. Ada Treni seferlere yeniden başladı ama sefer sayısı çok azaldı. Bu kez de pandemiyle mücadelede alınan kararlar nedeniyle Ada Treni seferleri Mart 2020 tarihinde tamamen durduruldu. 28 Mayısta normalleşme sürecinin başlamasıyla birlikte seferler Adapazarı merkez Gar Binası’dan değil Mithatpaşa istasyonundan sürdü. Merkezden Mithatpaşa istasyonuna kadar olan eski elektrik hatlarının yenilenmesi için ihale yapıldı. Ancak aradan uzun zaman geçmesine rağmen sahadaki yenileme çalışması halen başlatılmadı. Adapazarı Ekspresi Sakarya halkının kullandığı, faydalandığı ve beklediği bir hizmet.” diye konuştu.

G
ÜVENLİ VE UCUZ ULAŞIM YENİDEN SAĞLANMALI

Adapazarı, Kocaeli ve İstanbul arasında yoğun bir şekilde yolcu taşıyan Ada Ekspresinin çalışmalar hemen bitirilip merkez Gar Binası’ndan başlaması gerektiğinin çizen Serbes, şunları kaydetti: Daha önceki yıllarda Adapazarı-İstanbul Ekspresi 11 gidiş, 11 dönüş şeklinde yoğun bir şekilde çalışıyordu. Bu hatta yoğun bir ilgi vardı. Özellikle Sakaryadan sanayi bölgesi olan Kocaeline ve İstanbula çalışmak için giden işçi kardeşlerimiz karayolu taşımacılığına göre neredeyse yarı yarıya ucuz, iyi bir alternatif olan demiryolunu tercih ediyordu. YHT devreye girmesi ile sefer sayıları azaldı ve en son 2 gidiş, 2 dönüşe kadar düşürüldü. Kalkış yerinin Mithatpaşa durağına alınması da vatandaşa ek ekonomik külfet ve zaman kaybına yol açtı. Bazı bölümleri YHT ile ortak kullanılan bu hatta günde en az 5 gidiş, 5 geliş den az olmayacak şekilde iyi bir planlama ve istikrarlı uygulama ile sefer sayıları mümkün olduğunca arttırılmalıdır. İstikrar korunur ve seferle düzenli şekilde devam ederse daha önceki yoğun talep sürer. Halkımız, zaten alt yapısı hazır bu alternatif, ucuz ve güvenilir ulaşım imkanından yararlanır. Ayrıca engelli kardeşlerimiz ücretsiz, emekli, güvenlik mensupları gibi guruplarda indirimli olarak bu hattan faydalanıyordu.”

Gerekli düzenlemelerin bir an
önce tamamlanıp, Sakarya tarihinde önemli bir yeri olan Ada Ekspresi seferlerinin yeniden Merkez Gar Binası’ndan başlatılması gerektiğine dikkat çeken Serbes, böylesine hazır ve müşteri potansiyeli yüksek olan bir hattın verimli kullanılmamasının şehrimiz adına büyük bir kayıp olduğunu vurguladı. Serbes Sakarya olarak raylı sisteme hep birlikte sahip çıkmalıyız. Gücü olan bütün yöneticiler, siyasiler bu konuda ağız ve güç birliği yapmalıdır.” çağrısında bulundu.

Editör: TE Bilişim