CHP Adapazarı İlçe Başkanı Ayşe Füsun Çetin 2019 yılı Sayıştay Raporu hakkında yaptığı basın açıklamasında yöneticileri ve devletin sorumlu organlarını sorumlulara hesap sormaya davet etti.

CHP’den yolsuzluk tepkisi

2019 yılı incelemesi sonucu açıklanan Sayıştay Raporu doğrultusunda yapılan yolsuzluklar hakkında açıklamalarda bulunan CHP Adapazarı İlçe Başkanlığı zehir zemberek açıklamalarda bulundu. CHP Adapazarı’ndan Sayıştay Raporu açıklaması CHP Adapazarı İlçe Başkanı Ayşe Füsun Çetin, Sayıştay tarafından Sakarya Büyükşehir Belediyesi hakkında düzenlenen rapor hakkında basın toplantısı düzenledi. ‘’Sayıştay’ın 2019 yılına ait yaptığı denetlemenin raporunda, yine bu milletin vergilerinin bir kısım ayrıcalıklı kişi ve kurumlara aktarıldığı, usulsüzlük ve rantçılığın devlet içinde neredeyse teamül haline geldiği ortaya çıkmıştır’’ diyen Çetin, raporun kısa süreliğine de olsa yayın yasağı almasına ise tepki gösterdi.

‘Sınavsız atamalardan, usulsüz ihalelere...’

2019 Yılı denetim raporlarını basın mensuplarıyla paylaşan Ayşe Füsun Çetin, “2019 yılı denetim raporunda Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Adapazarı Belediyesi’nin yanı sıra bağlı kuruluşlar olan SASKİ ve BELPAŞ’ta çok sayıda usulsüzlük yer aldı. Sınavsız atamalardan usulsüz ihalelere, haddinden fazla borçlanmalar, yandaşlara tahsis edilen taşınmazlar gibi kamunun milyonlarca lira zarara uğratıldığı gibi pek çok örnek raporlara yansıdı” dedi. 

İşte o Sayıştay raporları

CHP Adapazarı İlçe Başkanı Ayşe Füsun Çetin BELPAŞ ile ilgili Sayıştay raporunda yer alan maddeleri şöyle sıraladı; Şirketin sermaye kaybı ve borca batık olması, şirketin bağımsız denetim kapsamında olmasına rağmen, şirket mali tabloların bağımsız denetime tabi tutulması, şirketin işletme bütçesi hazırlamaması SASKİ kurumunda da çeşitli yolsuzluklar ve usulsüzlüklerin bulunduğunu belirten Çetin raporun maddelerinin bazılarını sıraladı: -Yönetim kuruluna mevzuata uygun olmayanı borçlanma yetkisi verilmesi ve borçlanmalarda çevre ve şehircilik bakanlığının onayının alınmaması, -Belediye kanunu hükümlerine göre belirlenen borçlanma sınırının aşılması, -Sayıştay ilamları cetvelinde henüz tahsil edilmeyen tutarların bulunması, banka hesabının alacak toplamı ile verilen çekler ve gönderme emirleri hesabının borç toplamı arasında denklik bulunmaması, -İşçilerin yıllık izinlerinin kanuna uygun olarak kullandırılmaması, şube müdürlüğü kadrolarına, mevzuata uygun olmayan görevlendirme yapılması, özel kalem müdürlüğü kadrosuna yapılan atamaların amaca uygun olmaması, idare tarafından içme ve kullanma suyu tarifelerinin maliyetinin altında belirlenmesi, içme suyu temin ve dağıtım sistemlerindeki su kayıp-kaçak oranının yüksek olması. Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile ilgili çok fazla usulsüzlüğün bulunduğunun altını çizen Çetin maddelerin bazılarını sıraladı: -Taşınmazların cins tashihlerinin yapılmaması, -Ulaşım hatlarının ihale gerçekleştirilmeden devredilmesi nedeniyle idarenin gelir kaybına uğraması, telekomünikasyon altyapı ve şebekelerinden alınması gereken geçiş hakkı bedellerinin tahakkuklarının tamamlanmaması ve aktarılması gereken ilçe belediyesi paylarının aktarılmaması, -Doğrudan temin sınırının altında kalması amacıyla bazı alımların parçalara bölünmesi, -Profesyonel spor kulübüne nakdi yardım mahiyetinde yer kiralanması, mal ve hizmet üreten kuruluşlara yatırılan sermayeler hesabının gerçek durumu yansıtmaması ve sermaye taahhütleri hesabının kullanılmaması, 

Yıllık izin detayı

Adapazarı Belediyesi’nin de usulsüzlüklerden geri kalmadığını belirten Ayşe Füsun Çetin, Tapuda kayıtlı olan bazı taşınmazların muhasebe kayıtlarında yer almaması, tahsisli taşınmazlara ilişkin muhasebe kayıtlarının yapılmaması, sosyal güvenlik kurumuna olan yapılandırılmış borçların mali tablolarda izlenmemesi, telekomünikasyon altyapı ve şebekelerinden alınması gereken geçiş hakkı bedellerinin tahakkuklarının tamamlanmaması ve aktarılması gereken ilçe belediyesi paylarının aktarılmaması, elektrik enerjisi tedarik eden şirketlerin “elektrik ve havagazı tüketim vergisi” beyannamelerinde kontrol risklerinin bulunması, kamu ihale kanununun 21 ve 22’nci maddelerindeki parasal limitler dahilinde yapılan harcamaların yıllık toplamının, idare bütçesine bu amaçla konulan ödeneklerin kamu ihale kurumunun görüşü alınmaksızın % 10’unu aşması, işçilerin yıllık izinlerinin kanuna uygun olarak kullandırılmaması, belediye gelirlerinin tahakkuk ve tahsilat oranlarının düşük olması 6. evsel katı atık ücretine ait takip ve tahsil işlemlerinin tam olarak uygulanmaması maddelerini sıraladı

Editör: TE Bilişim