Dikbayır, Meclise soru önergesi sundu

İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sakarya Milletvekilili Ümit Dikbayır, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer tarafından yazılı olarak yanıtlanması istemiyle T.B.M.M.'ne soru önergesi sundu.

Dikbayır, Meclise soru önergesi sundu

İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sakarya Milletvekilili Ümit Dikbayır, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer tarafından yazılı olarak yanıtlanması istemiyle T.B.M.M.'ne soru önergesi sundu.

Bizimsakarya.com.tr
Bizimsakarya.com.tr
26 Kasım 2021 Cuma 13:01
Dikbayır, Meclise soru önergesi sundu

''3 ila 19 yaş arası 2bin öğrenci''

İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Sakarya Milletvekilili Ümit Dikbayır: ''ülkemiz toplam nüfusunun %12.29'unu engelli bireyler oluşturmaktadır. Engelli özel kişiler fiziksel, zihinsel, ruhsal ve duygusal yetilerini çeşitli düzeylerde kayıpları olan bireylerden oluşturmaktadır. Sakarya ilinde 3 ila 19 yaş aralığında yaklaşık 2bin öğrenci bulunmaktadır. Anayasanın 10. maddesi eşitlik ilkesi ile ''çocuklar, yaşlılar, özürlüler, Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malül gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz''  amir hükmünü içerirken, Anayasa'nın 42. maddesi eğitim öğretim hakkını hiçbir gerekçe ile engellenemeyeceğini kayıt altına almıştır'' diye belirtti.

''Engelli bireylerin özlük hakları''

Dikbayır: ''5378 sayılı Engelliler Kanunu ve 5825 sayılı BM Engelli Hakları Kanunu hizmet sunumunda engelli bireyin özlük durumunun dikkate alınarak hizmet sunulmasını emretmiştir. Ayrıca tüm kamu kurum ve kuruluşları için ilgili düzenlemeler anayasa, kanun ve yönetmelikler ile açıkça ifade edilmiştir'' dedi.

''Tasarrufa gidilmişdir''

Dikbayır: ''Geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 2019-2020, 2020-2021 ve 2021-2022 yıllarında sayı 83068516 - 140 - E.11150334 ve 83068516 - 140 - E.7587996 evrak kayıt numaraları ile ilçelere göndermiş olduğu yazılarda Milli Eğitim Bakanlığı'nın Taşıma Yoluyla Eğitime Gelen Erişim ve Hizmet Alımlarında (Yemek vb.) kamu kaynaklarını ekonomik ve verimli kullanmak adına tasarruf edilmesini istemişlerdir.

Buna göre;

1 - Milli Eğitim Bakanlığı'nın kamu kaynaklarının tasarruflu kullanılması ile ilgili genelgesi; Anayasa ve Kanunlarla güvence altına alınan ve devlet tarafından korunan engelli bireylerin taşımalı eğitim yoluyla eğitime erişim ve yemek hizmet alım hakları kısıtlanmak mı istenmektedir?

2 - Özel eğitime muhtaç Engelli bireylerin okullara ve eğitim gördükleri kurumlara toplu taşınması ve yemek ihtiyaçları geçmişte nitelikli ve özel durumları dikkate alınmaksızın bakanlık yazısı ile iptal edilirken, diğer normal taşıma ve yemek organizasyonları neden ve hangi gerekçe ile uygulanmaktadır?

3 - Engelli bireylerin eğitime taşınma ve hizmet alımı sırf kamu kaynaklarını ekonomik ve verimli kullanma adına rastgele kurum ve kuruluşlara hatta bireysel işletmelerin insafına bırakılması doğru mudur?

4 - Özel eğitimi alması gereken engelli bireylerin ihtiyacı olan hizmet alımlarının her yıl Milli Eğitim Bakanlığı tarafından gönderilen yazılarla tasarruf tedbirleri çerçevesinde değişikliğe uğratılması ve niteliğinin değiştirilmesi ne zamana kadar devam edecektir?

5 - Milli Eğitim Bakanlığı Özel eğitime muhtaç çocuklarımız için onların durumunu dikkate alarak bir yönetmelik düzenlemesi neden yapmamaktadır?

6 - Oumsuz nedenlerin sebebi olan ''Tasarruf Tedbirleri'' en azından özel eğitime muhtaç bireylerin hizmet kalitesinin arttırılması adına esnetilmesi, hatta iyileştirilerek kalite ve yeterliliği önem verilerek yeniden düzenlenmesi adına bir çalışma yapılacak mıdır?

7 - Hizmetlerin yerine getirilmesi aşamasında çalışan yardımcı personel ve araçların ödenekleri zamanında verilmediği ve mağdur oldukları için özel eğitim alan bireylere hizmet sunumun da olumsuz olarak yansımaktadır. Bu ödemelerin gecikmemesi için bir düzenleme yapılacak mıdır?'' diye ifade etti. 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.