Ramazan bayramında beslenme önerileri

Adatıp Sağlık Grubu’na bağlı olarak Sakarya’da faaliyet gösteren Özel Adatıp Hastanesi İç Hastalıkları & Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Fatih Ermiş, Ramazan Bayramı'nda değişen yemek düzeninin tekrar eski haline dönmesi, geleneksel beslenme, artan şeker ve besin tüketiminin sindirim sistemi ile ilgili birçok probleme yol açabileceğini söyleyerek bazı uyarılarda bulundu.

Ramazan bayramında beslenme önerileri

Adatıp Sağlık Grubu’na bağlı olarak Sakarya’da faaliyet gösteren Özel Adatıp Hastanesi İç Hastalıkları & Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Fatih Ermiş, Ramazan Bayramı'nda değişen yemek düzeninin tekrar eski haline dönmesi, geleneksel beslenme, artan şeker ve besin tüketiminin sindirim sistemi ile ilgili birçok probleme yol açabileceğini söyleyerek bazı uyarılarda bulundu.

Bizimsakarya.com.tr
Bizimsakarya.com.tr
13 Mayıs 2021 Perşembe 14:11
Ramazan bayramında beslenme önerileri

“Geleneksel olarak bayramda ikram edilen şeker, çikolata ve hamur işleri (börek, baklava vb) gibi gıdalar kan şekerini hızla yükselten, enerji içeriği yüksek gıdalardır. Bu gıdaları bayramda birdenbire sık tüketmek sindirim sistemi problemlerine ve kan şekerinin hızlı yükselmesine neden olarak çeşitli rahatsızlıklara yol açabilir.” diyen Doç. Dr. Fatih Ermiş bu nedenle bayram ziyaretlerinde sunulan ikramlara dikkat edilmesi gerektiğini, aşırıya kaçılmamasını, yeterli ve dengeli beslenme ilkelerinin unutulmaması gerektiğini belirtti.

Ramazan Bayramı'nda güne hafif bir kahvaltıyla başlanmasının önemli olduğunu söyleyen Doç. Dr. Fatih Ermiş, gün içinde öğün atlanmaması gerektiğinin de altını çizdi. “Ara öğünlere özen gösterilmeli; yağsız süt, fındık, badem gibi yağlı tohumlar ya da meyve/kuru meyve yenilerek metabolizma hızlandırılmalıdır. Besinler iyi çiğnenmeli, yavaş yavaş, azar azar yenilmelidir.” diyen Gastroenteroloji Uzmanı sözlerine şu şekilde devam etti; “Ramazan ayı boyunca susuzluğa alışan vücuda tekrar su alışkanlığı kazandırılmalı ve yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak için en azından saat başı bir bardak su içilmelidir. Günde en az 2 litre su içilmeli, sıvı tüketimini artırmak amacıyla öğünlere ayran, taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata ve az şekerli komposto gibi sıvı gıdalar eklenmelidir. Ayrıca bayram nedeniyle artan çay, kahve tüketiminin su yerine geçmediğini, vücuttan su attığı unutulmamalı, içilen her çay ve kahve yanında su içme ihmal edilmemelidir. Özellikle bayramda tatlı tüketimi çok isteniyorsa, hamurlu, şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar küçük porsiyonlar halinde tercih edilmelidir. İkramda bulunurken ise hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar, taze veya kuru meyveler; şerbetler yerine taze sıkılmış meyve suyu, az şekerli limonata, ayran vb. içecekler sunulmalıdır. Sindirim sisteminin düzenli çalışması ve kabızlıktan korunmak için lif (posa) içeriği yüksek olan sebze, meyve ve kuru baklagiller tüketilmelidir. Lif (posa) içeriği yüksek bu besinler aynı zamanda kan şekerinin de hızla yükselmesini engellerler. Tüm bireyler; özellikle de yaşlı ve tansiyon hastaları gün boyu çay, kahve gibi kafein içeriği yüksek içecekleri fazla miktarda tüketmemelidirler. Diyabet, hastaları da diyetlerine bayram süresince de uymaya özen göstermelidirler. Ramazan boyunca gece kalkıp sahur yemeği yemek, Ramazandan sonra gece yeme alışkanlığı şeklinde sürdürülmemelidir. Reflü problemine yol açmamak için yatmadan 2 saat önce bir şey yenmemeli, son bir saat mümkün olduğu kadar su dahi içilmemelidir. Ramazan bayramında verdiğimiz kiloları geri almamak için porsiyonları küçük tutmalı ve fiziksel aktiviteyi arttırmalıyız. Bayramı bayram gibi yaşamak için kurallara uygun ve dengeli beslenmemize dikkat etmeliyiz. Tüm vatandaşlarımızın Ramazan Bayramı mübarek ve kutlu olsun.”

Son Güncelleme: 13.05.2021 14:12
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.