Restoranların kaliteli bir yapıya dönüşmesi için mutlaka bir menü listeleri olmalıdır. Tabii ki bu menüde bulunan yiyecek ve içecek çeşitleri mutlaka her zaman bulunmalıdır.

Müşteriler masalarına oturduktan sonra bu menü listesi onlara takdim edilmeli ve onların birbiriyle konuşmalarını duymayacak görme mesafesinde, masadakiler takip edilmelidir. En önemli hususlardan biri müşteriden talep gelmeden tavsiye yapılmamalıdır. Çünkü işletmeye misafirlerini getiren kişi onlara işletmedeki yiyecek ve içeceklerle ilgili belirli tavsiyelerde bulunmuş olabilir. Bunun yanı sıra aralarında ekonomik açıdan bir muhabbet söz konusu olabilir.

Tavsiyenizi bekleyen müşterilerimize de yapılması gereken en önemli husus önereceğimiz yiyecek çeşitleri taze olmalı fakat pahalı olmamalıdır. Sizin tavsiyelerinizi kendisi sipariş eden müşteri bundan rahatsız olmaz. Fakat sizin tavsiyenizle yemeğini yiyen müşteri gelen hesapla ilgili canı sıkılabilir.

Bunun dışında servis bölümünde çalışan arkadaşların kendi ağırladıkları misafirleri görebilecekleri bir noktada onları takip etmelidir. Örneğin üç değişik bölüme bakan servis elemanları kendi bölümündeki misafirleri görebilecek şekilde beklemelidir. Kaliteli bir servis elemanı müşterinin ‘Garson bey bakar mısın’ demesine ihtiyaç hissettirmeden kendi bölümüne bakan kişidir.

Bu konulardan bahsetmemin nedeni bazı işletmelerde rastladığım olumsuz durumlardır. İşimizi doğru yaparak hakkını verirsek evimize maddi ve manevi olarak mutlu bir şekilde döneriz.

Servis elemanı arkadaşlarımızın bu konuları dikkate alarak başarılı olmasını, aynı zamanda hizmet kalitesi olarak ilimize katkı sağlamalarını temenni ediyorum.

Öğr. Gör. Mesut Gürdağcık