Değerli restoran işletmecileri yaz sezonuna girdiğimiz şu dönemlerde sizlerle bazı şeyleri paylaşmak istiyorum. Özellikle restoranlarda müşteri karşılarken bazı yanlışlar oluşuyor. Normal şartlarda restoranın sorumlu şefi bu işi yapması gerekirken, birkaç garsonla birlikte restoran kapısında bekliyorlar. Veya kaptan misafirleri karşılamak için beklerken, bazı garsonlar restoranın giriş kapısına yakın yerlerde oturuyorlar. Bunlar genelde müşteriyi olumsuz etkiliyor.

     Bunun yanı sıra restorana gelen müşterilere yer gösterirken de yapılması gereken bazı ince hususlardan bahsetmek istiyorum. Aileleri ile gelen müşterilere masalarını gösterirken bayanları sırt sırta vermek en güzel şekildir. Çünkü herhangi bir durum için kalkmak istediklerinde bayan misafir arkada oturan misafire çarptığında rahatsızlık olmaz. Bunun yanı sıra aileler birbirleriyle yüz yüze gelirler ve diğer masadaki kişileri rahatsız etmezler. Bu yerleştirme düzeninde iki değişik masada oturanlarda bayanlar bayanları, baylar bayları görür biçimde oturmuş olacaklardır.

     Diğer söylemek istedim husus ailelerle bekar misafirleri birbirlerine yakın bir şekilde oturtmamalıdır. Yan yana iki ailenin olduğu yerde konuşulan muhabbetten rahatsızlık olmaz. Fakat bir aile ile bekarların yan yana bulunduğu masada rahatsızlık ve sorunlar çıkabilir.

     Bunları paylaşmamdaki amacım müşterilerin devamlılığını ve canlı reklam aracı olmalarını sağlamaktır. Bu yapılacak güzel davranışlar hem bölgemize, hem işletmemize ve çalışanlarımıza büyük katkılar getirecektir.

     Bu yaz sezonunun tüm ilimize bereketi bol kazançlar getirmesini temenni ediyorum.

                                  Öğr. Gör. Mesut Gürdağcık

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.