Oruç tutarken 15-17 saatlik açlık sonrasında alınan besin miktarı her zamanki tüketimden çok daha az. Bu nedenle besin örüntüsünü doğru planlamak önemli. Ramazan ayında herkesin karşılaştığı sorunlardan birisi kabızlık durumu. Bunun pek çok sebebi var. Öncelikle sahurda ve iftarda yeterli posa tüketmemek. Gün içerisinde alınan besin miktarı daha az olduğu için bağırsak aktivitesi yeterli olmayabiliyor. Bağırsakların yeterli çalışabilmesi için sahurda dereotu, maydanoz gibi posa içeriği yüksek sebzeleri tüketmeye özen gösterin. Yine kefir, yoğurt gibi probiyotik içerikli süt ürünlerini sahurda tüketmeniz gün içerisinde bağırsaklarınızın daha düzenli çalışmasına destek olacaktı. Benim size tavsiyem oruç tutarken ek olarak probiyotik takviyesi de almanızdır. Ayrıca sahurda rezene, kimyon, nane gibi bitki çaylarını tüketmeniz sindirimi rahatlatacağı için bağırsak aktivitenizin daha iyi olmasını sağlayacaktır.

İftarda da yine yeterli posa almaya dikkat edin. Reflü, gastrit gibi mide rahatsızlığınız varsa veya normal zamanlarda da kabızlık sorunu yaşıyorsanız iftarda daha çok pişmiş sebzeyi tercih edin. Fakat mide ile ilgili herhangi bir sorununuz yoksa sebze yemeklerine ek olarak salata da tüketebilirsiniz. Yine iftarda tahıllı ekmek, kuru baklagil tüketimi de yeterli posa alımınıza destek olacaktır.

İftarda et, tavuk gibi yiyecekleri tüketirken porsiyona dikkat edin. İftar menünüzde protein içeren ana yemeklerin yanında çorba ve sebze yemekleri mutlaka olsun.

İftardan sonra yapacağınız ara öğünde elma, armut, çilek, kayısı, hurma gibi posa içeriği yüksek meyveleri tüketmenizde faydalı olacaktır.

Oruç tutarken yapılan hatalardan birisi olan yeterli su tüketmemek kabızlık sebeplerinden birisi. Tüm gün yeterli sıvı alınmamasına bağlı olarak bağırsak aktivitesi yavaşlar. Atık besinler bağırsakta ilerlerken zorlanır. Bu nedenle iftardan yatana kadar geçen sürede en az 2 litre su tüketimi önemli. Su tüketimi sadece kabızlık için değil böbrek fonksiyonlarının çalışması, yemeklerin sindirilmesi için de önemli. Toplum olarak iftardan sonra çay tüketim alışkanlığı olan bir milletiz. Bu nedenle çoğu zaman su tüketimimiz yetersiz oluyor. Çay, kahve gibi kafein içeren besinler ilk tüketildiği zaman vücuttan su atımı tetiklediği için su tüketiminize çok daha fazla dikkat etmeniz gerekiyor. Yine iftardan sonra tatlı tüketiyorsak yanında mutlaka yeterli miktarsa su tüketmeye özen gösterin.

İftarda kemik suyundan yapılmış çorbalar, magnezyum içeriği yüksek besin tüketimi de yine kabızlık sorununuza yardımcı olacaktır.

Hayırlı Ramazanlar…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.