Adapazarı-Sabiha Gökçen YHT Hattı müjdesi, Sakarya’da Yola Devam der gibi geldi. Birileri Sakarya’yı yine(!) sevindirik yapmaya niyetli?

   AK Parti ile 2002 yılından beri binilen O Tren’deyiz. AK Parti tarafından verilen, ve yapılmayan müjdelerin Yerel Medya haberleri kitap yapılsa baş eser olurdu.

   Yerel Medya manşetlerini süsleyen müjdelerin dörtte biri hayata geçti mi?

    Artık yerel medya manşetleri de AKP’yi kesmiyor ki; Sabiha Gökçen YHT Hattı diye bir müjde ulusal medyada manşet oluverdi.

   Ömrüm; İzmit Raylı Sistemi’nin Sabiha Gökçen Havaalanı’na vardığını görmeye bile zor yeter. İnanın, varırsa da asla şaşırmam; İzmit yapar!

   Bu asla bir inkar değil. Eğer, İstanbul-Arifiye-Ankara 1.YHT Hattı, asgari çağdaş teknolojik normlara göre bitseydi, belki farklı düşünürdüm.

    Hala çağdaş sinyalizasyon sistemi bitmemiş; Sakarya’ya küçük faydası değil, çok da zararları olmuş; hala bitemeyen 1.YHT’den yaralarım vardır;

    Açılalı yıllar oldu; Pamukova tünelleri bitemedi? Onca ölümlü, maddi hasarlı kazalar da yaşandı. Bitmedi, biter gibi de değil?

    Yapımı devam eden işlere bakıyorum? Tüneller, çökmez de biterse, 1.YHT direk Sapanca’ya geçecek? Tabii, tüneller çökmezse?

  

   Arifiye gibi eşsiz kent tarihi olan bir beldemiz de; Arifiye’yi demiryolu ile dünya literatürüne kazıyan Tren Garı’nı O gün kaybedecektir.

     Şu gün, Adapazarı-İzmit-Sabiha Gökçen YHT Hattı’na neden, nasıl inanayım? AKP, belki 7-8 yıl önce,” Ankara-Adapazarı-İstanbul 2.YHT Projesi yaptık!” dedi?

    Dahası;” Ankara-Beypazarı-Akyazı-Adapazarı-İstanbul arasındaki 2.YHT, bir tek Adapazarı’nın kuzeyinde Adapazarı İstasyonu’nda duracak: -)” dendi?

    O sözler de bir Seçim Öncesi müjdelerdi. Asla inanmadım. Ama Sakaryalılar inandı ve her seçimde AK Parti müjdelerine müthiş oy verdi.

   AK Parti’ye verdiği yapılmamış sözlerini hatırlatmak yerel basın görevidir. Ki, Şehrimi Yönetenlere karşı O görevimi 35 yıldır da yaparım.

     Sakarya’da, maddi-manevi yapılabilirliği olan çağdaş projeler vardı. Devlet onayı da alındığı halde, yapılmayan eşsiz yatırım şansları vardır.

   Özetlersem,” Sabiha Gökçen YHT Hattı?” na neden ikircikli baktığıma yeter.

    Dünya Covit Salgını da gösterdi ki, Çağdaş Sakarya Tıp Fakültesi’nin güdük bırakılması büyük bir ayıptır. SBB verdiği 40-50 dönüm arazi  n’oldu bilmem?

    Sakarya 1.Tarım Arazileri Toplulaştırma Projesi!” DPT Onayı aldı; Hükümet Programına girdi. Sonra, üstünden 2.TEM geçiverdi?

    “ İstanbul’a 2.Boğaz Kanalı?” diye bir hayal ülkeyi kaygılara soktu. Oysa,          Devlet Ödüllü, onaylı,“ Sakarya Nehri Ulaşım Projesi!”’ni AKP HEK’e salladı.     

    O Proje ki, şimdi,” Sakarya Ülkenin Lojistik Kenti olacak!” hayalleri kuran Sakarya’nın geleceğiydi. Sapanca Gölü’nden Marmara Denizi’ne çıkılabilirdi.

     Adalet Bakanı geçen hafta Sakarya’daymış! Sakarya Adliyesi müjdesini bir kez de kendisi duyurmuş? Ama, nasıl inanacağız?

    Yeni Adliye binamızın nerede yapılacağını, onay aldığını kaç kez okuduk? Meğer hala yeri kesin değilmiş? Şehrin ise hiç birisinden haberi yok?

   Yılların 1000 Yataklı Sakarya Şehir Hastanesi masalı gibi? Yeri tamam, başlıyor dendi. Nerede, neden, ne zaman, hepsi ve her şey sır? Başlayan ise sıfır!

   

     “ Yapılıyor!” denilen olursa, bilin ki Erken Seçim kapıda. İşte O gün tüm hesapları gündeme almanın, görev yapmış olmanın huzuru zamanıdır.

    Sakarya’da,” sözü sözdür, güvenirim.” dediğim Yönetenler bile, Seçim Öncesi, ” SBB çok güzel Raylı Sistem Projesi yapmış, gördüm!” dese de inanmam.

   Seçim öncesi,” Adapazarı Raylı Sistemi’nin temel atma törenine davet ediyoruz!” dense bile, O Tren’e asla binmem. Bilirim ki yok, dilimiz çok yandı...

    Şu gün, elektrik kesintilerinin nedeni, O Trenlerin paldır küldür gidişi değil mi?

    Sakarya yüzölçümünün-tümünün- bilimsel-sektörel planlaması, vilayet olduğumuz 67 yıldan beri gaflet gibi ihmal edilmemiş mi?

   Biz şunu biliriz; kimse Sakarya’yı,” potansiyeli çok yüksek!” diye seçmiyor. Tekirdağ-İstanbul-Kocaeli arasında imarsız alan kalmadı.

   Yerleşim ve Sanayi imarları Sapanca Gölü’nü geçti. Bursa-Eskişehir-Adapazarı arasını da bitirdi.

    Marmara’da sanayi yatırımları için toprak kalmadı. Korkumuz, Sakarya da OSB yapımındaki hızlanış? Olan OSB’ler tam işleyişe geçmeden 5 OSB planlanır mı?

    OSB planlamaları orta-uzun vadede, bilimsel, doğru yerde, saydam yapılmalı. .

    Anadolu’ya geçen tüm yollar Sakarya’nın eşsiz arazilerini zaten yedi bitirdi, bitirecek de. Kuzey ovalarını, AK OVA, GEYVE Ovası’nı korumak ulvi görevdir!