Meyve ve sebzeler beslenmemizdeki temel vitamin ve mineral kaynakları. Bunun dışında yüksek miktarda posa içermeleri, kansere karşı koruyucu antioksidan bileşenleri içermesi açısından da bizim için önemli. 
Meyveler sebzelerden farklı olarak içerdikleri şeker ile günlük tatlı ihtiyacımızın karışlanmasını da sağlayan besin grubu.  
Zaman zaman meyve tüketimi ile ilgili “meyve zehirlidir, tüketmeyin” ya da “meyve tüketimi şeker hastaları için zararlıdır” gibi yanlış yaklaşımları okumuş veya duymuşsunuzdur. Sağlıklı beslenmede her zaman önemli olan dengedir. Özellikle içerisinde bulunduğumuz pandemi sürecinde meyveler bağışıklığımızın korunması için temel besin grubudur. Covid öncesi dönemde gün içerisinde meyve ve sebze tüketim porsiyonu 5-7 iken bu dönemde 9-10 porsiyon meyve ve sebze tüketebilirsiniz.  Covid döneminde gün içinde 3-4 porsiyon meyve, 6-7 porsiyon sebze tüketebilirsiniz.
Günlük beslenmenizde meyve ve sebze tüketirken glisemik indeksi düşük meyve ve sebzeleri tercih etmeniz önemli. Özellikle insülin direnci, diyabet gibi rahatsızlıklarınız varsa kavun, karpuz, kuru meyveler, muz, üzüm gibi meyveleri daha az tercih edin. Sebzelerde ise patates, kereviz, bal kabağı, yer elması, havuç yine glisemik indeksi yüksek olan sebzelerden. Yani günlük beslenmenizde bu meyve ve sebzelere 1 porsiyondan daha fazla yer vermemeye dikkat edin. 
Meyve ve sebzeleri tercih ederken antioksidan kapasitesi yüksek olan meyve ve sebzeleri gün içinde 3-4 porsiyon olacak şekilde tüketmeye çalışın. Mor soğan, pancar, mor havuç, nar, cennet hurması, böğürtlen, yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek olan meyve ve sebzelerdendir. Yemeklerinizi yaparken mor soğan kullanıp, salatalarınıza pancar, kırmızı havuç eklemeniz gün içinde de nar, cennet hurması, böğürtlen, kırmızı elma tüketerek yapacağınız küçük değişiklikler bağışıklığınızı daha da güçlendirecektir.
Meyve ve sebzelerde tüketilen porsiyon dışında hazırlanma ve tüketim şekline de dikkat edin. Meyve ve sebzelerin genel olarak kabuğu soyulduğunda veya pişirildiğinde içeriğindeki vitamin ve mineral kaybı yüksek oranda olur. Bu nedenle mümkün olduğunca havuç, salatalık gibi ince kabuklu sebzeleri soymadan sirkeli suda bekleterek tüketin. Elma, armut, hurma gibi meyveleri de yine kabukları ile tüketmeye çalışın. Fakat domates diğer sebzelerin aksine pişirme ve ezme işlemi gördüğünde içeriğindeki antioksidan bileşenlerin aktif olduğu bir sebze. Mümkün olduğunda domatesi pişirerek tüketmeye çalışın. 
Doğa bize ihtiyacımız olan her şeyi veriyor. Mümkün olduğunca doğal besinlerle vitamin-mineral ihtiyacınızı karşılayın. Bunun dışında d vitamini, c vitamini, çinko, magnezyum gibi bağışıklığınızı güçlendirecek takviyeleri hekim önerisi ile kullanabilirsiz. Çünkü pandemi sürecinde bazı vitamin ve minerallerin günlük alınması gereken miktar normal zamana göre biraz daha fazla .
Sağlıklı günler dilerim…

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.