banner75
banner96

İnstagram; dyt.ezgidilanseker

mail: ezgidilan_zeren@hotmail.com

Kolajen kemik, deri, kas, tendon, saç, tırnak, cilt gibi pek çok dokuda bulunan bir protein. “Kolla” kelimesinden üretilmiş ve tutkal anlamına geliyor. Yani dokuların yapışmasını sağlayarak bir arada durmasını sağlıyor.

Birden fazla kolajen çeşidi var ama bizim için en önemlileri Tip 1,2,3, ve 4.

Tip 1 ve 3 cilde gerginlik elastikiyet verirken; tip 2 bağ dokuda kıkırdak yapımına katılır ve eklem sağlığını destekler.

Kolajeni vücudumuzda ürettiğimiz gibi dışardan besinlerle de alabiliyoruz.

  • Başta sığı, inek olmak üzere keçi, tavuk gibi hayvanların kemikleri, derileri, sularından;
  • Somon gibi yağlı balıklardan
  • Portakal, kivi, ananas, greyfurt, ananas gibi C vitamini yüksek meyvelerden;
  • Havuç, domates gibi kırmızı ve turuncu meyvelerden alıyoruz.

Yaşla birlikte kolajen üretimi azaldığı için ilerleyen yaşlarda kolajen içeren besinlerin tüketimine daha çok dikkat etmek gerekiyor.

Toplumumuzda yaygın olan paça, işkembe ya da kemik suyundan çorbalar kolajenden zengin yemekler. Fakat kemiğin içeriğindeki kolajenin çıkması için 24 saat kaynatılması gerekiyor. Yani ne kadar çok kaynatma o kadar çok kolajen demek.

Peki son dönemlerde neden bu kadar popüler oldu kolajen?

Son yapılan çalışmalar 3-6 ay kadar kolajen takviyesi almanın ciltteki kırışıklıkları ciddi derecede azalttığını göstermiş. Ayrıca eklem ağrısı yaşayanlarda da kolajen takviyesi oldukça yararlı.

Ayrıca kolajenin ; yaşla birlikte oluşan selülit oluşumunu azalttığı, sindirim sistemini düzelttiği, inflamatuar bağırsak hastalığına iyi geldiğini ve kan akışını düzenleyerek vücudu kanser yapıcı toksin maddelerden koruduğu gösterilmiş.

Peki hangi kolajeni nasıl almalıyız?

Eğer cilt, saç, tırnak sağlığı için takviye alacaksanız tip 1 ve tip 3 içeren kolajeni; eklem sağlığı için ise tip 2 kolajen tercih edilmeli.

Kimler kolajen takviyesi kullanmamalı?

Hamile ve emziren anneler, diyabet hastaları kolajen takviyesini almadan önce mutlaka doktoruna danışmalı.

Fakat güneşten korunmuyorsanız, sigara içiyorsanız, sağlıklı beslenmiyorsanız ve yeterli uyumuyorsanız aldığınız takviyeler maalesef yeterli olmuyor. Bu nedenle yaşla birlikte kırışıklık oluşumunuzu azaltmak daha sağlıklı kemik, cilt, saç ve tırnak için sağlıklı beslenme, stresten uzak yaşam ve düzenli uyku şart.

Sağlık dolu günler..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner87