banner75
banner96

SAÜ öğrencisine tweet cezası!

Sakarya Üniversitesi Rektörlüğünün, “ilkokula mı geldik, üniversiteye mi” diye mesaj atan öğrenciye uzaklaştırma cezası verildiği öne sürüldü.

SAÜ öğrencisine tweet cezası!

Sakarya Üniversitesi Rektörlüğünün, “ilkokula mı geldik, üniversiteye mi” diye mesaj atan öğrenciye uzaklaştırma cezası verildiği öne sürüldü.

Bizimsakarya.com.tr
Bizimsakarya.com.tr
24 Haziran 2020 Çarşamba 11:53
SAÜ öğrencisine tweet cezası!

Sakarya Üniversitesi Tarih Bölümü öğrencisi Berra Öztürk, geçen yıl attığı bir tweet nedeniyle,  "Yükseköğretim kurumunda kişilerin şeref ve haysiyetini zedeleyen sözlü veya yazılı eylemlerde bulunmak" suçlamasıyla okuldan uzaklaştırma cezası aldığını belirttti.

Kararın acımasız olduğunu belirten ve üniversite yönetiminin cezayı kaldırması için destek isteyen Öztürk'ün paylaşımları şöyle:

Arkadaşlar merhaba sanırım ilk defa bu kadar ciddi bir twit atıcam ama şuan cidden aşırı derecede üzgün ve sinirliyim sebebi de çoğunuzun bildiği gibi attığım bir twit yüzünden hakkımda okul tarafından disiplin soruşturması açılmasıydı

O disiplin soruşturması bugün sonuçlandı ve ben bir twit yüzünden 15 gün uzaklaştırmayla cezalandırıldım

Sebebi de okulu rencide edici davranışlarda bulunmammış ki twitimde sadece “ilk okula mı geldik üniversiteye mi” yazıyordu bildiğiniz üzere herhangi bir hakaret veya okulun şahsına yönelik bir şey değildi

Yani gerçekten ne diyeceğimi bilmiyorum ama bu kadar ufak bir sebepten dolayı bir insanın eğitim hayatına kara bir leke işlemeniz çok acımasızca

Kınama ve uyarma bekliyordum ama uzaklaştırma gibi bir ceza asla beklemiyordum birisine fiziksel bir şiddette mi bulundum ? Hayır Anarşistlik mi yaptım ? Hayır Siyasi herhangi bir şey mi yazdım ? Hayır neden peki ben mizah içerikli bir twit yüzünden uzaklaştırma alıyorum

Ceza almamın sebebi de "Yükseköğretim kurumunda kişilerin şeref ve haysiyetini zedeleyen sözlü veya yazılı eylemlerde bulunmak" mış twiti şuan bulamıyorum sildiğim için ama ben kimseye bir hakaret etmedim

Savunmam alındığı zaman ben özürümü dileyip twiti kaldırdım ama bir insanın böyle bir sebepten dolayı geleceğiyle oynamak bu kadar kolay olmamalı

Tarih bölümüne çok büyük umutlarla girmiştim çok güzel hayallerim vardı ama şimdi o hayallerimin hepsini tek kalemde sildim bu yaşanan olay beni cidden soğuttu

Şu yaşıma kadar kimseye bir zararım dokunmadı ahlaka aykırı bir harekette dahi bulunmadım ama bu aldığım ceza ilerde eminim sürekli karşıma çıkacak ve ben insanlara sürekli bunun büyük bir olaydan dolayı değil bir twit yüzünden olduğunu açıklamaya çalışıcam

Eğer olurda bu floodla bir yere ulaşabilirsem eminim destekleyenler kadar “orası üniversite lise değil, orada istediğin gibi davranamazsın vb” karşılıklar alıcam ama emin olun benim geleceğimden önemli değil

Benim şuan ulaşmak istediğim tek kişi rektörümüz olan fatih savaşan kendisini az çok bildiğim için bana yardım edebilecek tek kişi de o lütfen fatih hocanın bu durumu görmesi için bana destek olun tek istediğim bu

Yemin ederim ben ne o twitle okulu küçük düşürmeye çalıştım ne de birisine şahsi bir hakarette bulundum amacım sadece biraz gülünüp geçilmesiydi ki öyle de oldu

Çevrem tarafından da bilinir sakaryaya çok çok isteyerek ve severek gelmiştim durumun bu raddeye gelmesi benim için büyük bir yıkımdan başka bir şey olmadı

DESTEK MESAJLARI

Berra Öztürk'ün bu paylaşımlarına hocalarından ve arkadaşlarından destek mesajı geldi. Destek mesajı verenlerin bir bölümü cezanın kaldırılması için dava açmasını önerirken,büyük bölümü Rektör Prof. Dr. Fatih Savaşan'a kararın düzeltilmesi için çağrıda bulundular. O mesajlardan bazıları şöyle:

medyayazar.com

Son Güncelleme: 24.06.2020 12:00
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
banner73

banner87