MÜSİAD’da e-ticaret konuşuldu

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Sakarya Şubesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen “Amazon, Aliexpress ve Diğer Pazaryerlerinde Rekabet Stratejileri ile Ödeme Yöntemleri” konulu panel dinleyicilerle buluştu.

MÜSİAD’da e-ticaret konuşuldu

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Sakarya Şubesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen “Amazon, Aliexpress ve Diğer Pazaryerlerinde Rekabet Stratejileri ile Ödeme Yöntemleri” konulu panel dinleyicilerle buluştu.

Bizimsakarya.com.tr
Bizimsakarya.com.tr
25 Kasım 2021 Perşembe 12:08
MÜSİAD’da e-ticaret konuşuldu

programa çok sayıda MÜSİAD üyesi ve Sakarya halkı katılım sağladı.

Program MÜSİAD Sakarya Başkanı İsmail Filizfidanoğlu’nun açılış ve selamlama konuşmasıyla başladı. Başkan Filizfidanoğlu konuşmasında dijital pazarların önemine değindi.

“Bugün dünyada en büyük ve en etkili pazarlar olarak tarif ettiğimiz Amazon ve Aliexpress, dünyanın her yanından satıcıları ve müşterileri bir arada barındırıyor. Dünya çapında olduğu için tüm satıcılar arasında ciddi bir rekabet söz konusu. Her platformun dinamikleri başkadır, bizler nasıl daha öne çıkacağımızı ve nasıl daha çok kişiye ulaşacağımızı bilmemiz gerekiyor.” Cümlelerine yer verdi.

Açılış ve selamlama konuşması ardından sözü alan, Ödüyo Kurucu Ortaklarından Erman Yapıcı “Online Ödeme Kanalları ve Açık Bankacılık” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi.

Ardından Projesoft Teknoloji Kurucu Ortaklarından Yüksel Eminoğlu, “B2B, B2C ve Pazar Yeri Stratejileri” başlıklı sunumunu gerçekleştirdi.

Son olarak sahneye çıkan EMYD Yazılım’ın ve Perfortech Yazılım’ın kurucusu, Aliexpress ve Amazon Türkiye’nin Resmi Eğitimcisi ve Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER)’in Yönetim Kurulu Başkanı olan Fehmi Darbay sahne aldı.

Konuşmasında E-Ticaretin 3 kat arttığından bahseden Darbay;

“AliExpress iki yılı aşkın süredir Türkiye’de faaliyet gösteriyor ve son bir yıldır çok hızlı bir büyüme gerçekleştirdi. AliExpress içinde on binlerce Türk satıcı var. Günde binlerce ürün Türkiye’den dünyaya gönderiliyor. Türk markalarının e-ihracat satışları bu dönemde 3 kat arttı.” şeklinde konuştu.

Konuşmasının devamında “Türkiye'de e-ticaret rakamları pandemi döneminde astronomik bir şekilde artmış durumda. 300 milyar TL büyüklüğe ilerleyen Türkiye e-ticaret sektörü, pandemiyle birlikte yüzde 66 büyüdü. Sektör, 5 yılda kat edeceği yolu 1 yılda kat etti. En güncel rakamlara bakacak olursak 2020 yılında 226 milyar TL'lik bir hacimden bahsedebiliriz. Tabi bu rakamın geleneksel perakende içindeki oranı 2020 yılında yüzde 16 fakat 2019 yılına baktığımızda ise bu oran yüzde 9'du. 2021 yılını bitirdiğimizde ise bu rakamın yüzde 20 civarında olacağı öngörülüyor” ifadelerini kullandı.

Program konuşmacıların sunumları ardından soru-cevap formatına döndü. Birçok soruyu cevaplayan Yapıcı, Darbay ve Eminoğlu, izleyenlerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. 2 saati aşkın süren program hediye takdimi ve toplu fotoğraf çekimi ardından sona erdi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.