İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisi'nin kasım ayı oturumlarının 5'inci oturumu Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde İBB Meclisi 1. Başkanvekili Zeynel Abidin Okul başkanlığında toplandı. Oturumda İSKİ'nin 2022 yılı bütçesi sunuldu. 10 milyar 364 milyon TL’lik bütçenin 610 milyon TL'si borç ile denkleştirilecek. Bütçenin 4 milyar 945 milyon 545 bin TL'si yatırım için ayrıldı. Kurumun bütçesi İSKİ Genel Müdürü Raif Mermutlu tarafından meclise sunuldu.

UĞRANILAN ZARAR BÜYÜK

Sözcü'den Özlem Güvemli'nin haberine göre Mermutlu, sunumunda Sakarya'nın Kocaali ilçesindeki Melen Barajı'nın gecikmesi nedeniyle uğradıkları zararla ilgili çarpıcı bir açıklama yaptı. Melen Barajı'nın 7 Aralık 2016 saat 14.59'da devreye alınacağına ilişkin yapılan resmi açıklamayı hatırlatan Mermutlu, “Ancak aradan geçen 5 yıla rağmen baraj işletmeye alınamadığı gibi ne zaman devreye alınacağına dair de kesin bir tarih tarafımıza verilememektedir. Güçlendirme ihalesi devam ediyor. İşin sahibi olmamıza rağmen bilgi alamıyoruz. DSİ ne yapıyor bilmiyoruz” dedi.

BARAJ BİR AN ÖNCE BİTMELİ

Mermutlu, İSKİ'nin uğradığı zararı şöyle açıkladı: “Melen regülatörlerinden terfi edilen 1 metreküp su için 0,62 kwh enerji harcanmaktadır. Halbuki bu su barajdan temin edilebilseydi 0,34 kwh enerji harcanacaktı. Aradaki fark 0,28 kwh'dir. Son 5 yılda terfi ettiğimiz su miktarına Kasım ayı elektrik fiyatını uygularsak 458 milyon 984 bin 162 TL kurumumuzun zararı oluşmuştur. Diğer bir ifade ile Melen Barajı'nın gecikmesi nedeniyle İSKİ, 5 yılda 460 milyon TL fazladan bir enerji bedeli ödemiştir” diye konuştu. AKP grubundan “karlı değilse kapatalım o zaman” sesleri yükseldi. Mermutlu “Ben anlatamadım galiba, biz kapatılmasını değil barajın bir an önce bitirilmesini istiyoruz” karşılığını verdi.

MÜHENDİSLİK HATASI

Melen Barajı tartışmasıyla ilgili açıklama yapan CHP Grup Sözcüsü Tarık Balyalı da “Mühendislik ve müteahhitlik hataları sonucu yanlış imal edildiği için çatladı. Bakım-güçlendirme ihalesi yapılalı 1.5 yıl olmasına rağmen tek çivi çakılamadı. Nasıl onarılacağı konusunda ortak bir fikir ne yazık ki yok. 2040, 2050, 2071'e kadar su sorununu çözeceğinden bahsederken belki de elimizde hiç kullanılamayacak ve bugünkü kurla milyarlarca para ödenmiş bir Melen Barajı'nın müteahhitlik- mühendislik faciası nedeniyle İstanbulluların sırtına yük olarak kalması söz konusu olacak. Evet İstanbul'un suyunun 3'te 1'i Melen'den geliyor ama kışın isale hatları ile geliyor. Bu projenin amacı kurak geçen yaz aylarında Melen'den su alabilmek. Kanal İstanbul ile Sazlıdere Barajı iptal ediliyor. Melen Barajı'na şiddetle ihtiyaç var. Bilim insanları dinlenmediği için yapılamaz hale geldi. İstanbul halkının milyarlarca lirası çarçur edildi gitti” diye konuştu.

Editör: TE Bilişim