banner75
banner96

Kuzey Marmara Otoyolu Sakarya kesiminde devam eden çalışmalar havadan da görüntülendi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun 5’inci kesimini bu hafta sonu tamamlayacaklarını duyurduğu Kuzey Marmara Otoyolu’nun Sakarya kısmında devam eden çalışmalar havadan görüntülendi. 112 kilometrelik kesimde çalışmalar tüm hızıyla devam ederken otoyol bölgesinde oturan halk ise açılış gününü merakla bekliyor. Yapılan otoyolun Türkiye için bir dönüm noktası olduğunu belirten çiftçi Nihat Pekin, “Şu otoyol bize bir dönüm noktası oldu. Bizlerin bölgedeki menkul değerlerimizin artmasına artı bölgenin cazibe noktası olmasına büyük katkı sağladı” dedi.

Kuzey Marmara Otoyolu Sakarya kesiminde devam eden çalışmalar havadan da görüntülendi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun 5’inci kesimini bu hafta sonu tamamlayacaklarını duyurduğu Kuzey Marmara Otoyolu’nun Sakarya kısmında devam eden çalışmalar havadan görüntülendi. 112 kilometrelik kesimde çalışmalar tüm hızıyla devam ederken otoyol bölgesinde oturan halk ise açılış gününü merakla bekliyor. Yapılan otoyolun Türkiye için bir dönüm noktası olduğunu belirten çiftçi Nihat Pekin, “Şu otoyol bize bir dönüm noktası oldu. Bizlerin bölgedeki menkul değerlerimizin artmasına artı bölgenin cazibe noktası olmasına büyük katkı sağladı” dedi.

15 Eylül 2020 Salı 12:02

İstanbul-Kocaeli ve Sakarya trafiğini oldukça rahatlatması beklenen ve aynı anda 4 aracın geçebileceği tünellerle dünyada bir ilk olma özelliği taşıyan 400 kilometre uzunluğundaki Kuzey Marmara Otoyolu’ da devam eden çalışmalarda sona gelindi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu’nda 21 Aralık tarihinde hizmete sunmayı planladıklarını duyurmuştu. 400 kilometre uzunluğundaki otoyolundaki çalışmaların tüm hızıyla sürdüğü ve Bakan Karaismailoğlu’nun hafta sonu tamamlanacağını duyurduğu 5’inci kesim olan Sakarya kesiminde devam eden çalışmalar havadan da görüntülendi.

Otoyolun toplam maliyeti 13.6 milyar TL

Toplam maliyeti 13.6 milyar TL olan projede 1 milyon 160 bin bitki dikimi gerçekleştirilecek. Proje kapsamında Avrupa kesiminde 14 adet, Kuzey Marmara Otoyolu’nun Anadolu kesiminde ise 29 adet kavşak yer alıyor. 2020’de tamamlanması beklenilen projede Silivri’den otobana girecek sürücüler, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü geçtikten sonra Akyazı’dan TEM Otoyolu’na bağlanacak. Projenin toplamında 8 tünel, 30 viyadük, 143 köprü, 96 alt geçit, 73 üst geçit, 600 menfez bulunacak. Avrupa yakasında Trakya Bölgesi’nin İstanbul’a ulaşımını sağlayarak Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve bağlantı yolları yardımıyla şehir içi trafiğini rahatlatarak, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü üzerindeki trafik yoğunluğunu azaltması hedeflenen projeyle Anadolu’nun İstanbul’a ulaşımını sağlayan Sakarya ve Kocaeli’deki yoğunluğun da azaltılması bekleniyor. Toplam maliyeti 13.6 milyar TL olan projede ayrıca peyzaj çalışmaları ile toplam 1 milyon 160 bin bitki dikimi de gerçekleştirilecek.

Vatandaşlar, otoyolun faaliyete geçeceği günü merakla bekliyor

Toplam maliyeti 13.6 milyar TL olan Kuzey Marmara Otoyolu’nun faaliyete geçirilmesi bölge halkı tarafından merakla bekleniyor. Projenin 5’inci kesimi olan Sakarya’da otoyolun yakınlarında oturan ve yapılan proje ile bölge halkının menkul değerlerinin artacağını belirten çiftçi Nihat Pekin, otoyolun bir dönüm noktası olduğunu aynı zamanda bölgenin cazibe noktası olmasına büyük katkı sağladığını belirtti. Türkiye’de birçok il gezdiğini belirten Pekin, bu tür projelerde dağların oyulması, köprülerin yapılması gibi birçok faaliyetin insanlara sunulmasından dolayı mutlu olduğunu ifade etti. Sakarya’da şoförlük yapan ve Kuzey Marmara Otoyolu’nda yapılan çalışmalara her gün şahit olduğunu dile getiren Levent Koçoğlu, yapılan hizmetin gurur verici olduğunu söyledi.

Bu otoyol bize bir dönüm noktası oldu

Otoyol bölgesinde oturan ve otoyolun bir dönüm noktası olduğunu belirten Çiftçi Nihat Pekin, “Bu otoyol bize bir dönüm noktası oldu. Bizlerin bölgedeki menkul değerlerimizin artmasına artı bölgenin cazibe noktası olmasına büyük katkı sağladı. Devletin güçlü olduğunu biz bu yolun yapılma sürecinde daha iyi anladık. Bu yolun başladığında bir takım entrikalı yolların ve bu tür faaliyetlerin engellenmesi için bir sürü iç güç ve dış güç faaliyetler içerisindeyken devletimiz hepsinin üstesinden geldi. Milletimizle beraber bir takım ön yargılı insanların karşı durmasına rağmen devletimizi temsil eden siyasiler var gücüyle bu milletin refah seviyesini yükseltmek için mücadele ettiğine tanıklık ettik. Bu yol bize bunun kanıtıdır. Bölgemizde faaliyet gösteren tüm komşularım şu anki durumları müreffeh pozisyonları evveline göre çok çok yukarıda, sebebine gelince buranın sağladığı bu avantaj buradaki menkul fiyatları olsun ayriyeten cazibe noktası insanların bu tarafa doğru yönelişleri olsun dolayısıyla bir devletimize bir şükran borçluyuz. Devletimiz diyet olarak ta ne istiyorsa vermeye hazırız. Ben Türkiye’nin her tarafını gezmiş bir insanım. Gördüğüm yerlerdeki bu faaliyetleri inanılması bir güç olarak görüyorum. Dağların oyulması, tünellerin açılması ve o yolların bu mükemmellikte insanlara sunulması gerçekten çok güzel” dedi.

Yol deyip geçmeyin yol medeniyettir

Sakarya’da şoförlük yapan ve otoyol yapımını hemen hemen her gün gören Levent Koçoğlu, “Amcam E-5 kara yolunun kenarında oturuyor. Benim çocukluğumda ilk otoban yapılıyordu. İstanbul’dan Ankara’ya gitmek isteyen bir araç bu otobandan geçiyordu. Bolu dağında Gerede Rampası diye bir yer var. Önünüze bir tane ağır vasıta çıktığı zaman arkanızda kilometrelerce kuyruk oluşuyordu. Ama şimdi otoban gişeleri hariç otobana girdiğiniz zaman aracınız kaç vites ise atıyorsunuz, vites düşürmeden rahat bir şekilde gideceğiniz yere gidiyorsunuz. Şimdi dönüp bakıyoruz bu hizmet bir insan gücüyle yapılacak iş değil bu iş bizim devletimizin geldiği noktayı konumunu ve gücünü gösteriyor. Şu Adapazarı’nda 100 tane değil 500 tane bin tane hatta Adapazarı halkını toplayın şu otobanda yapılan köprünün bir tane direğini yapamazlar. Bu kadar büyük emekler var burada yani ‘yol yaptı’ bu kadar basit değil bu yolu yapana kadar yüzlerce köprü, viyadük, alt geçit, üst geçit, giriş bağlantı yolları vesaire yapılıyor. Yani bunlar küçümsenecek şeyler değil. Küçümsemek ise bu devlete bu millete hakaret olur. Devletimize Allah zeval vermesin. Ben şoförüm Sakarya’nın bir ucundan diğer ucuna gidiyorum. Her gittiğim noktada yüzlerce binlerce kamyon insan çalışıyor burada bu sadece kamyonla bitmiyor ismini bilmediğimiz birçok araç var ve çalışıyor. Çalışma o kadar muazzam bir çalışma ki 24 saat hiç durmadan çalışıyorlar. İnsanlarımız alışmışlar hep bedava olacak, hiçbir zorluk çekmeden, alın teri dökmeden ayağımıza gelecek diye bir şey yok. Bu hizmettir, bu vatana, millete, bizlere yapılan en büyük nimettir. Yol deyip geçmeyin yol medeniyettir” diye konuştu.

Son Güncelleme: 15.09.2020 14:23
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Gençağa 2020-09-15 17:38:24

4 - Genç arkadaş bu haberi takip eder ve okursan şunu bil ki, zaten o otoyolu sen yaptırıyorsun. Sana "Bütün Adapazarı toplansa bir direğini yapamaz." dedirten zihniyet seni kul etmiştir kendine.
5 - İçtiğin her yudum sudan vergi alan devlettir. Yaktığın her litre yakıtın iki katını senden alan devlettir. Aldığın her araçtan bir tane de devlete almaktasın. Adapazarı halkı her gün Milyonlarca lira vergi ödemektedir. Bir hesap yap bak bakalım bir yılda kaç otoyolluk vergi ödüyor. Ödeyecek tabi dersen de şunu unutma ödüyorsa sahibi Halktır. Kimse kimseye ihsan etmiyor. kendini bu kadar aciz görme.
6 - Birazcık ekonomi biliyorsan şu bilgiyi düşün aylık "6 bin brüt" alan bir kişi umarım bu kadar kazanıyorsundur. Yılın 265 günü vergilere çalışıyor. kazancının 2/3 ü vergi. Sen kimsin ki bu halkı aşağılayabilirsin. Sen de bu halkın bir parçasısın. Adam olsanız sizi sömürenlerin üstüne bir de yol geçiş ücretine ses çıkarırsınız. Bir de diyorsun ki "Alışmışlar bedavaya" ulan kim Bedavaya alışmı

Avatar
Gençağa 2020-09-15 17:29:38

1- Dayının heyecanı çok yüksek çünkü bu ülkede köylü üreterek ekip biçerek hayvancılık yaparak bir yere gelemiyor. Ancak arsasından yol geçince yada yakınından faydalanabiliyorsa taş üstüne taş koyabiliyor. Seni bu aciz duruma sokan zenginler iktidarıdır !
2 - Genç arkadaş şoför taş patlasın 4 bin kazanıyordur. o yolun istanbul - adapazarı geçiş ücreti diğer yeni yollara kıyasla söylüyorum 120 tl civarında olacaktır. Nasıl kullanasın kaç kere kullanasın. Açılınca göreceğiz ücretini.
3 - Malesef güzel insanlar siz devletin sahibi olarak değil kulu tebaası olarak görüyorsunuz kendinizi. Görevini yandaşına yedirerek köşe olanlar bile sizin başınıza yapılanları kakabiliyor. En küçük şeyi ihsan lütuf olarak görüyorsunuz. O yüzden arabadan kafanıza hediye çay paketi fırlatılabiliyor. satranç takımı fırlatılabiliyor.

4 - Genç arkadaş bu haberi takip eder ve okursan şunu bil ki, zaten o otoyolu sen yaptırıyorsun. Sana "Bütün Adapazarı toplansa bir direğini yapamaz." dedirten zihniyet seni kul

Avatar
Yolcu 2020-09-15 20:47:02

Bu otoyollardan bir gidenle bir gitmeyen pişman.

banner73

banner87