Kaynarca’nın fosseptiği Acarlar Longozuna akıyor

Kaynarca Belediye Başkanı Murat Kefli, ilçelerdeki altyapı çalışmalarına yeterli kaynak ayrılmayışını eleştirdi

Kaynarca’nın fosseptiği Acarlar Longozuna akıyor

Kaynarca Belediye Başkanı Murat Kefli, ilçelerdeki altyapı çalışmalarına yeterli kaynak ayrılmayışını eleştirdi

İrem Karabacak
İrem Karabacak
03 Ocak 2020 Cuma 09:43
Kaynarca’nın fosseptiği Acarlar Longozuna akıyor

Kefli, “Bir tarafta dünyaca meşhur Acarlar Longozu diyoruz ama diğer taraftan ünlü Acarlar Longozuna Kaynarca’nın fosseptiği akıyor” diye konuştu.

Kefli, İstanbul’un su ihtiyacını karşılamak üzere planlanan ve ÇED sürecinde ilçede gerilime neden olan Yırtmaçdere Barajı’nın longozu etkileyip etkilemeyeceğini ilişkin de, “Baraj yapılırsa yaz döneminde longoza su bırakmaz. Ancak SASKİ bu projeye olumlu rapor vermedi” dedi

Kaynarca’da son iki yılda iki ciddi sel felaketinin yaşandığını hatırlatan Kefli, sıkıntının ıslah edildiği halde ilçeden geçen dere yatağının yeterli genişlikte yapılmayışı ve köprülerde yeterli düzenleme olmayışından kaynaklandığını söyledi. Kefli, “Bunu çözmek için çalışmaya başladık. Şu an da 2 köprümüzü yaptık. Ama 2 köprü bu işin yüzde 5’i, yüzde 10’u bile değil. Kısa zamanda bu çalışmaları bitireceğiz” ifadelerini kullandı.

Gazetemizin soru yağmuru köşesinin bu haftaki konuğu Kaynarca Belediye Başkanı Murat Kefli oldu. Kefli ile seçim öncesi yaptığımız söyleşide vaat ettiği projeleri gerçekleştirmeye çalıştığını kaydetti. Bir dönem Belediye Başkanlığı yapmayı planladığını belirten Kefli, projelerinde istikrarlı olduğunu ve Kaynarca’nın sorunlarını en kısa zamanda çözüme kavuşturacağını söyledi. Gazetemiz yazarlarından Erol Afşar, Şadi Tanış ve Gaga Erol’un sorularını yanıtlayan Kefli, sorularımıza içtenlikle cevap verdi.

Gaga Erol: Kerpe ye giderken o yolun Kaynarca’nın içinden geçmesi beni çok tedirgin ediyor. Dışardan yol verseniz çok iyi olacak. Bence yıllardan beri büyük bir tehlike arz ediyor.

Bizim direk Kandıra, Kefgen, Cebeci istikametine giden, yol bağlantımızın çalışmasına başladık. Arada şöyle bir sıkıntımız oluştu. Dere de imar da bir fasıla ara verilmiş. İmarların şehirle bir bütün halinde gitmesi lazım. Ama maalesef bazı şehirlerimizde imar atlanıp yeniden başlanmış. O bölgede de bizim dereyle yeni konutların olduğu bölge arasına bir bölgemiz var, imar olmayan, kandıra sınırına kadar tarla statüsünde bir alanımız var. Kaynarca’nın en büyük sorunlarından bir tanesi deremizin ıslah sorunudur. Deremiz 10 sene önce ıslah edilmiş ama yeterli genişlikte ve köprüler yeterli düzenlemede olmadığı için son 2 yıl içerisinde 2 tane ciddi sel geçirdi. Bunu çözmek için çalışmaya başladık. Şu an da 2 köprümüzü yaptık. Ama 2 köprü bu işin yüzde 5’i, yüzde 10’u bile değil. Yol meselemizi de hem dereyi genişletmek için de 25 metrelik bir platform hazırlamamız gerekiyor. Çünkü dere vatandaşın bazı tapulu yerinde gözüküyor. Yolla ilgili yarıya kadar bir çalışma vardı. Biz yolu Kaynarca’nın çıkışına kadar planlamaya aldık. Şehir planlanmasını yaptık. Planımıza 4 arkadaşın itirazı oldu. Kendilerince haklı tarafları vardı. İnşallah o çözüldüğü zaman biz yolumuzu duble yol şeklinde bölünmüş yol şeklinde yapacağız. Güzergâhla ilgili bir sıkıntımız yok. Sadece küçük bir yer var, orada yaşlı bir teyzenin evi var. Teyzeye ya yeni ev yapacağız ya da bir yerden daire alacağız. Bu gerçekleştiği zaman Kaynarca’nın girişinden çıkışına kadar yaklaşık 2,5 km güzel bir bölünmüş yolumuz olacak. Aradaki arazi az olduğu için biz imarla vatandaşımızı ikna ettik. Sadece dereden dolayı uzunluğu 3 km. 3 km’de biz 3 metre almış olsak bile 60 dönüm yapar. Şu an istimlak yapamayız.

8 ay içerisinde ciddi çalışmalarımız oldu. Planlarımızı Büyükşehir Belediyesi’ne sunduk. Büyükşehir meclisi kabul etme noktasına geldi. İtirazlar da oldu. İtiraz eden arkadaşlarla da görüştük. Çok ciddi bir sorun olacağını düşünmüyoruz.

“İnşallah güzel noktalara geleceğiz”

Gaga Erol: Neyine itiraz edecekler?

Arkadaşların şöyle itirazları var, 'Biz itiraz edelim de siz yine de yapın' diyorlar. Kaynarca gibi çok eski yerleşim yerinde mülkiyetlerin birden çok fazla hissesi var. Dolayısıyla hissedarların birini ikna etseniz bile diğerlerini ikna edemiyorsunuz. Bu da çözüldüğü zaman inşallah güzel noktalara geleceğiz. 25 metre genişliğinde güzel bir yolumuz olacak.

Gaga Erol: Tahminen ne zaman biter?

3 sene sürmez. Şehir planımız bittiği zaman 1 yıl içerisinde yapacağız. Bu yolu bu yaz yapacaktık. Yola makinaları indirmiştik, vazgeçtik. Yol yarım noktadan kesilecekti. Ciddi b ir yatırım yapacaktık. Sonra üzerine yeniden çalışma yapılacaktı. Bu çalışmayı bekleyelim dedik.

“Kanalizasyon çalışmasına bu yıl başlayacağız”

Mevcut yolumuzda kanalizasyon yok. Kanalizasyon çalışmasına bu yıl başlayacağız. Kanalizasyon olmadan bu yolu yapamayız. Ciddi bir yerleşim var. Arıtma için gerekli yerlere istimlak başladı. Büyükşehrin üstesinde kanalizasyon bittikten sonra ana şehir merkezinde doğalgaz yüzünden ciddi bozulmalar var. Hem kaldırımlarda hem yollarda. Biz şu an onlara pansuman tedavisi yapıyoruz. Kanalizasyondan sonra kalıcı bir tedavi yapacağız.

Biz aslında Kaynarca'daki mevcut yolu sürdürmek istedik. Oralarda imar düzenlenmeleri bitmiş. Bitince de bizim yolu nizami bir şekilde çıkarma şansımız yok. En azından camiyi kaldırmamız lazım. Camiyi kaldırmak için de yakında başka bir cami dikmek gerekiyor. Öyle uygun bir arsa da yok. Kanalizasyon bittikten sonra kaldırımları, aydınlatmaları düzelteceğiz. Ana caddenin elektriğini de inşallah yer altında alarak ortayı da sarı çizgilerle böleceğiz.

Nurettin Eryılmaz: Kanalizasyon yok muydu?

Geçmişte direk göle bağlanan lokal boru hatları döşenmişti. Daha sonra fosseptik çukuru yapılmıştı. Ama kesin çözüm değil tabii ki. Yazın gölde kötü bir koku oluşuyor. Bu kanalizasyon bittikten sonra dereyi ıslah ettikten sonra deremizin içerisine minik setler oluşturacağız. Derenin etrafında da özellikle yol kenarlarında bisiklet yolları, yürüyüş yolları yapacağız.

“Kaynarca'da hiçbir hazine yeri satılmayacak”

Şadi Tanış: Kaynarca'nın doğal güzelliklerini longozunu, hem Sakaryalı ‘ya hem de vatandaşlara tanıtmak için ne yapılmalı, bir çalışmanız var mı?

Bizim 9 kilometre uzunluğunda yaklaşık 2 buçuk km derinliğinde bir kumsalımız var. Bu kumsalın üzerindeki mülkiyetin büyük bir kısmı Milli Emlak’a ait. Diğerleri davalı olan yerler var. Geçmiş davalarda hak edilmiş yerler var. 1970 yılında parsel olarak satılmış yerler var. Bizim sahilin büyük kısmı hazineye ait arazi.  Biz bu süreç içerisinde de arazileri alıp kaydını geçirdikten sonra akabinde almak isteyenler oldu. Biz buna müsaade etmedik. Şu an da bin 471 dönüm Sakarya'nın en büyük kamu arazilerinden bir tanesi.  Bu arazi üzerine prefabrik koyma sevdası başladı. Biz bunu şiddetle durdurma niyetine girdik. Şehircilik bakanı Murat Kurum'la görüştük, İl Emlak Genel Müdürüne talimat verdik. Kaynarca'da hiçbir hazine yeri satılmayacak diye sözünü aldık. Şu an da böyle bir satış yok. Biz geldiğimizde de birkaçı satıştaydı, onları da durdurduk. Amacımız, biz Kaynarca Belediyesi olarak sizin de bahsettiğiniz tüm kaynak sıkıntısını sadece bin 471 yerden de çıkarabiliriz. Ama Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce ile de paylaştık. Sakarya’nın da ciddi anlamda kurtuluşu burada, ciddi bir kaynak. Burayı çok iyi planlamamız lazım. Zaten anayasal olaraktan 200 metre kıyı koruma bandı var. Ama kıyı koruma bandının dışında da diğer 200 metrenin kamuya açık bir alan olmasını onun dışındaki alanlarda da planlı bir yapılaşmanın olabileceğini, bu nokta da Büyükşehir Belediyesini de bir çalışması var. Özellikle Karadeniz sularında bizim bölgemizde koylar olmadığı ve Sakarya sınırları tamamıyla açık deniz olduğu için yazın boğulmalar fazla. Biz de şu an iki nokta da cankurtaran ekibimiz var. Bu yaz hiç boğulma olmadı. Büyükşehir Belediyesiyle tüm kamunun çok rahat faydalanabileceği güzel bir dönüşüm yapacağız.

“9 km'yi uzmanlarla planlamalıyız”

Bize şu aralar çok müteahhit geliyor. Karasu'da ki yapılaşmayı hepiniz görüyorsunuz. İnsanlar yaz döneminde tatil yapmak, dinlenmek istediklerinde binaların balkonlarından diğer eve atlayabiliyor. Biz en fazla 2 kat sınırlaması getireceğiz. Fazlasına müsaade etmem. Ama bunu hemen oldu bittiye getirmek istemiyorum. 9 km'yi uzmanlarla planlamalıyız. 2004-2009 yılları arasında il genel meclis üyeliği de yaptım. O zaman Melen Projesi'nin toprağından 2 noktada da denize ulaşım sağladık. Valilimizin desteğiyle yaklaşık 6 bin metre kare parke döşedik. Önünde otoparkı olan güzel bir alan

“İnşallah güzel bir Kaynarca sahili olacak”

yaptık. Şu an denize 50 metreye kadar ulaşabiliyorsunuz. Bu yaz Büyükşehir sağ olsun, hem geçmiş dönemde hem bu dönemde ciddi anlamda destek veriyor. Sadece yolun olması tabi yeterli değil. Sosyal tesisler diğer ihtiyaçlar da olacak. İnşallah bu yaz başlamadan halledeceğiz. Bu tür şeyleri genel de mafyatik adamlar atlıyor. Bunu da kesmemiz lazım. Biz bu işe çıkarken kararlı çıktık. Öyle kanun dışında bir güce teslim olma şansımız yok. Bu noktada çok net ve kararlıyız. İnşallah güzel bir Kaynarca sahili olacak.

“Sorunumuzu kendi imkanlarımızla hallettik”

Longozun ciddi bir kısmı biz de. Karasu'daki olan yer longoz değil. Literatürde de longoz olarak geçmiyor. Longozu saz gibi düşünün, Karasu’daki uç kısmı. Asıl sazın gövdesi bizim Kaynarca’da. Longozla ilgili ulaşımlardan bir tanesini bu yaz yaptık. Longozda çok ciddi bir kuruma vardı. Bu kurumayı sürekli vardı. Devlet su işleri, Orman Genel Müdürüyle sürekli engellenmesi için bir mücadele verdik. Orada kurumlar arası da sıkıntı var. Bizim bilimsel heyetlerimiz maalesef Türkiye’nin bu konuda çok sıkıntısı var. Kademeler birbirinden biraz kopuk. Biz bunu anlatamadık. Ama bu yaz sorunumuzu kendi imkanlarımızla hallettik. Ve göreceksiniz önümüzdeki süreçte Kaynarca’nın longozu da aynı Orman Park’taki gibi dev güzel dış budak ağaçlar ve diğer ağaçlarda canlanacak. Aksi halde longoz Sapanca Gölü ne dönüşecek.

“Kaynarca’da ciddi nüfus artışı olacak”

Tuncer Kalaycı: Makine OSB'nin etkisi olmayacak mı?

Makine organize sanayi, hazır metal üzerine işleme yapacaklar. Demir eritme işlemi olmayacak. Mevcut metaller üzerine bir çalışma alanı olacak. Dolayısıyla makina organize sanayinin longoza sıkıntısı olmayacak.  Bir tarafta dünyaca meşhur Acarlar Longozu diyoruz diğer taraftan bakanlıklarımız Anadolu’daki en küçük ilçenin bile alt yapısını gerçekleştirmez. Ama dünyaca ünlü Acarlar Longozuna Kaynarca’nın fosseptiği akıyor. Sanayi noktasında mobilya ve ihtisas organize sanayi bölgemiz 9 bin dekarlık alanda 45 parsel, 2 parsel şu an boş durumda, 39 parsel alınmış durumda bu parsellerin ikisi üzerinde üretime başlandı. Ama üretim yapan tesisler yüzde 35 seviyesinde üretim yapıyor.  Bir tesisimizde bitti, yakın bir gelecekte üretime başlayacak. Tam kapasite üretim yapacak. Bu tesisimizde yaklaşık 300 kişi istihdam olacak. 10 tesisinde inşaat çalışmaları devam ediyor. Makine Organize Sanayi alanı girişinde bir teşhir alanı, aynı zamanda da diğer hizmetlerin giderilmesi için bir istimlak yapılacak. Kaynarca’da ciddi nüfus artışı olacak. Şimdiden önlem almaya gayret ediyoruz.

“Yazın derede çok fazla su olmuyor”

Tuncer Kalaycı: Yırtmaç Dere barajı ne durumda?

Yırtmaç Dere Barajı, Devlet Su İşleri, İSKİ bizim Kaynarca’da bir köyü dolaylı olarak da 3 köyü etkiliyor. Daha çok Kandıra Kocaeli’nde etkili. Tabi Longoza gidecek olan ana su kanalını ciddi anlamda yaz döneminde suyunu kesecek. Yaz döneminde longoza su bırakmaz. Çünkü zaten yazın derede çok fazla su olmuyor.

Tuncer kalaycı: Ama ÇED raporu kabul edildi galiba…

Şu an SASKİ buna olumlu yanıt vermedi. Olumsuz rapor verdi. Orada iki baraj vardı. Birisi Yırtmaç Dere diğeri de Kemer Dere Barajı. Yırtmaç Dere kandıra tarafından geliyor. SASKİ her iki dereye de olumsuz görüş beyan etti. Kemer Dere’nin aslında o kadar suyu yok. 49 metre su tutma seviyesinde bir baraj düşünüyorlar. O direk bizim Kaynarca sınırları içerisinde, yüzde 95 Kaynarca’yı etkileyecek. Belki biraz Ferizli'nin bir iki köyünü, açık arazilerini etkileyecek. Ama o derede bu kadar su potansiyeli yok. Bu projenin asıl amacı Mudurnu Deresinden Sakarya’da oraya su basıp ya da Mudurnu’dan basıp tekrar Melen Projesine verme şeklindeydi. Melen projesinde gövdeyle ilgili sıkıntı var. Su ihtiyaç olduğu zaman gövdenin alt kısmında su kapanı var. Kapağında 3 tane ana ishale hattı var.

“Her kesimi dinliyoruz”

Tuncer Kalaycı: Kaynarca’da işsizlik ne durumda?

Kaynarca çiftçi bölgesidir. 7 bin 50 ziraat odasına kayıtlı çiftçimiz var. Ama 5 bin 500 olarak görüyoruz. Toplamda 188 bin dönüm alanda ziraat gerçekleştiriyor. Kaynarca'nın toplam alanı 360 km. 360 km’nin 102 km’si ormanlarla kaplı, 250 km’nin 70 km’si yollar şehir merkezi. 188 km alanda da tarım yapılıyor. Ortalama 30 dekarlık alanda tarım yapılıyor. Çok cüzi bir alan. Biz elle yapılan tarımı teşvik ediyoruz. Lahana pazarımızı düzenliyoruz. Köylümüz için köy pazarı, el emeği göz nuru çarşısı oluşturuyoruz. Bu noktada bir çalıştay yaptık. Çalıştayımızın başını Saadet Partisi meclis üyemiz yürütüyor. Bizim için parti önemli değil. Neticede bütün Arkadaşlarımızın katkısına açığız. Katılımcı olmak, görüşleri dinlemek lazım. Sonucun bereketli olacağını düşünüyoruz.

“Reisler Gölet’i yolunun alt yapısını yaptık”

Tuncer Kalaycı: Köylü pazarı nerede?

Kaynarca’nın girişinde Halit Molla parkı var o parkı üniversite yoluna taşıyacağız. Orada üniversiteli öğrencilerin soluklanabileceği bir park alanı olacak. Yaza kadar yetiştirmeyi planlıyoruz. Reisler Göleti yolunun alt yapısını biz yaptık. Üst yapısına da malzeme döktük. Büyükşehir Belediyesiyle de görüştük, inşallah asfaltla ilgili de görüşeceğiz.

“Kaynarca- Ağva yolu bu yıl yetişmez”

Şadi Tanış: Kandıra ve Kocaali arasındaki bu yol yapılıp bağlandığında Kaynarca büyük bir tehlike altında olacak. Çünkü İstanbul’un kolayca ulaşabileceği konuma gelecek.

Şu an zaten ulaşılabilir bir konuma geldi. Biz mesleğimiz gereği hem nakliyeciyiz hem de kereste işi yapıyoruz. Akçakoca, Kocaali arası da bitmek üzere… Kocaali’den Kaynarca arasında Kaynarca sınırları bitti. Yol Kaynarca’dan başlamıştı, bitti. Tünel de var, o da bitme aşamasına geldi. Ulaştırma Ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’la görüştük, 180 Milyon yola ödenek ayrıldı. Ciddi anlamda yatırım olacak.  Amaç, Karasu limanının trafiğini Kaynarca üzerinden kuzey Marmara Otoyoluna vermektir. Kaynarca Ağva arası yol da bitmek üzere, yol da 1. 1 Milyar yatırım bedelinde. Ama bu yıla yetişmez. Aslında iki yolun birbirinden çok farkı yok. Kuzey Marmara Otoyolu girişi 20 km. Kaynarca’dan çıktığınız zaman 20 km sonra Kuzey Marmara Otoyoluna giriyorsunuz. Bir saat sürmeden havaalanına gidiyorsunuz. Kaynarca’nın bu saatten sonra çok iyi planlanması lazım.  Mutlak tarım arazilerinin korunması lazım.  Tarım arazisi dışındaki alanların çok iyi planlanması gerekiyor.

“Kaynarca’da imar yapılmış, imar yapılan yerler boş”

Şadi Tanış: Avrupa’da köyler belirli bir tertip düzen içerisinde. Bir şehir gibi planlanmış. Siz belediye olarak Kaynarca’da böyle bir şey olmaz mı?

Biz onu düşündük.  Hatta başlayacaktık. Bir köyümüzde başlayalım dedik. Binalar müthiş derece de iç içe girmiş. Köyün ana yerleşim yerinde 150 metre arsanın üzerine bina yapmışlar. Şimdi biz yeni bir planlama yaptığımız zaman 150 metre karenin bir kısmını almamız lazım. Adama kendi binasının yeri de kalmıyor. Bu sefer de ciddi anlamda sıkışma oluyor. Şu an da olmaz diye bir şey yok.  Kentsel dönüşüm şeklinde planlanması lazım. Ama köylerde insanlar kalacak mı? Önümüzdeki vitrine baktığımız zaman bunlarında sorgulanması lazım. Baktığımız zaman Türkiye’nin imarı komple sıkıntılı. Devlet olarak bir sıkıntı var. Tabi bu benim görüşüm. Mesela ben tek yetkili olsam, bir kere imar düzenlenmelerin tamamını organize sanayi düzenlenmeleri gibi yapardım. Önce istimlak yapardım. Kaynarca’da imar yapılmış, imar yapılan yerler boş. Biz tarlaları almışız ama yapı yok. Yüz yıl boş duran arsa var.  Türkiye’de en büyük rant arazi üzerinden elde edilen rant.  Baktığımız zaman ticaretten kazandığımız paralar çok ciddi paralar değil.  Ama arazilerden kazanılan paralar ciddi boyutta. 20 yıl önce Serdivan’dan 20 dönüm aldığınızı düşünün, şimdi değerlerine bakın. En büyük engel arazi üretim sistemi. Bu da bizi aşan konu.

“Hedefimizde ilçeye 2 tane okul kazandırmak”

Tuncer Kalaycı: 4 yıl kaldı. Hedeflerinizin ne kadarını faaliyete soktunuz?

Tarla yollarının yüzde 30’unu gerçekleştirdik. Kanal düzenlemelerini ciddi anlamda bir noktaya getirdik. Köprülerimizi de yaptık. Hedefimizde ilçeye 2 tane okul kazandırmak. Üniversiteyi fakülte haline getirdik. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 2 fakülte var. Birisi biz de, ciddi bir yatırım yaptık. Çatılarını yaptık. Biz başaracağımıza inanıyoruz. İmar planlarıyla ilgili son virajdayız. Onun dışında imara kısa vadede alan açmayacağım. Çünkü mevcut arsaların belli oranda dolması lazım. Dünya da en önemli şey toprak. Toprağın alternatifi yok. Diğer şeylerin hepsi üretilebiliyor. Biz topraklarımızı maalesef hoyratça kullanıyoruz.

“6 buçuk milyonu 500 bine indirdik”

Tuncer Kalaycı: Borçlar ne durumda?

Bizim amacımız şu, biz geldiğimizde belediyemizin 36 buçuk Milyon borcu vardı. Bunun 6 buçuk Milyonu piyasa borcu, 30 milyonu da vergi, sigorta, iller bankası, Halk Bankası borçlarıydı. Biz 6 buçuk milyonu 500 bine indirdik.

Kaynarca’da 40 bin dönümü fındıkla kaplı ortalama 5-8 bin ton fındık oluyor. Bu yıllara göre değişiyor. Sakarya’da şu an en çok büyükbaş hayvan Kaynarca’da. Çiftçilerimize sürekli konuşuyoruz, çocuklarınızı okutun, BAĞ-KUR’unuzu yatırın. Bir aile için en önemli hadiseler. Bunları ihmal etmemeleri gerektiğini söylüyoruz. Bazı dramatik durumlarda var. Köylerde 40-45 yaşında erkekler evlenmemiş, neden? Çünkü köyde kız yok. Biz sanayi bir an önce açılsın önce onlara iş verilmesini sağlayacağım. Sıkıntı yer bölünmelerinden dolayı geride kalanlar ağır bir fatura ödemiştir.  Ben Kaynarca’nın geleceğinin iyi olacağını düşünüyorum. Kaynarca’da tavukçulukta azalma yok, diğer bölgelerde ilerlediği için bizim oranımız düştü. Kültür Merkezimiz var fakat çok yönlü değil. Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem Yüce’yle görüştük. Her ilçeye sosyal gelişim merkezi kuruyorlar. Bize de sıra geliyor. Ekrem Başkanımızda olumlu karşıladı.

İrem KARABACAK

Son Güncelleme: 03.01.2020 09:46
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Ayhan Sarıca. 2021-04-07 09:39:49

İşi gücü bırakın, Türkiyenin büyükleri olan İstikbal- Yataş vb gibi büyük firmaları KAMOSB ye yatırım yapmaya ikna edin. mevcutta olduğu gibi atölye den hallice firmalarla osb den beklenen verim alınamaz.
Kaynarca ya yapacağınız en büyük iyilik bu olur. Bunu beceremezseniz, osb yi Mobilya osb den çıkarıp, çok amaçlı OSB ye dönüştürün.
Saygılar