Hüsnü Gürpınar’dan SGK Köprülü Kavşağı açıklaması: Kavşak arazi şartlarına uygun tasarlanmıştır!

Sakarya İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Hüsnü Gürpınar, yapımı süren SGK Köprülü Kavşağı projesiyle ilgili, “Kavşak projesi yerleştiği konum itibariyle mevcut arazi şartlarına uygun olarak tasarlanmış ve kavşak kollarının eğimleri Karayolları standartları çerçevesinde projelendirilmiştir” dedi.

Hüsnü Gürpınar’dan SGK Köprülü Kavşağı açıklaması: Kavşak arazi şartlarına uygun tasarlanmıştır!

Sakarya İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Hüsnü Gürpınar, yapımı süren SGK Köprülü Kavşağı projesiyle ilgili, “Kavşak projesi yerleştiği konum itibariyle mevcut arazi şartlarına uygun olarak tasarlanmış ve kavşak kollarının eğimleri Karayolları standartları çerçevesinde projelendirilmiştir” dedi.

Bizimsakarya.com.tr
Bizimsakarya.com.tr
22 Eylül 2021 Çarşamba 23:56
Hüsnü Gürpınar’dan SGK Köprülü Kavşağı açıklaması:  Kavşak arazi şartlarına  uygun tasarlanmıştır!

Sakarya İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Hüsnü Gürpınar, yapımı süren SGK Köprülü Kavşağı projesiyle ilgili açıklamalarda bulundu. Sakarya Büyükşehir Belediyesi'nce inşa edilen yeni SGK kavşağı'nın hatalı yapıldığına dair gelen dedikodular ve sorular üzerine bir araştırma yaptığını belirten Sakarya İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Hüsnü Gürpınar, "Bu konu hakkında onlarca yorum geldi. Bizlerde gelen yorum ve şikayetler sonrasında inşat hakkında inceleme yapmak durumunda kaldık. SGK kavşağı projesine uygun ve Karayolları standartlarında inşa ediliyor. Vatandaşlar yolun kullanıldığı sırada geçici olarak atılan asfaltı baz alarak köprünün alçak olduğu kanısına kapılıyorlar. Aslında oradaki yükseklik tamamen standart ölçüde" dedi.

HERHANGİ BİR HATA YOK

Yazılı açıklama yapan Hüsnü Gürpınar, “Adnan Menderes ve Orhangazi Caddelerinin kesiştiği güzergah üzerinde yer alan köprünün tabliyesi için kurulan iskele ve kalıp vatandaşlarımızın dikkatini çekmekte hatta mevcut asfalt kotuna göre kıyaslandığında köprü düşey açıklığının yetersiz olduğu yanılgısına düşürmektedir. Ancak Büyükşehir Belediyemizce projeleri hazırlanan bu köprü projesi tamamlandığında herhangi bir hata olmadığı köprünün en dar yerinde düşey açıklığın 4.50 m olduğu açıkça anlaşılacaktır” dedi.

STANDARTLARA UYGUN

Gürpınar, “​Söz konusu bu katlı kavşak projesi yerleştiği konum itibariyle mevcut arazi şartlarına uygun olarak tasarlanmış ve kavşak kollarının eğimleri Karayolları standartları çerçevesinde projelendirilmiştir. Projenin tamamı incelendiğinde şu anda yapımı devam eden ard germe köprüyle beraber tüm bağlantı kollarının, Erenler –Adapazarı istikametine geçişi sağlayan Koru Caddesinin, Kışla Caddesinin ve bölgedeki mevcut binaların, Serdivan istikametine geçişi sağlayan 922. Sokak, Maltepe Caddesinin, Vagon Sokağın ve yine bölgedeki tüm mevcut binaların kotlarıyla tam bir bütünlük içinde olduğu ortadadır” diye kaydetti.

BİRAZ DAHA SABIR

Gürpınar, sözlerini şöyle tamamladı: “Tasarımlar yapılırken mevcut topoğrafya, bölgedeki vatandaşlarımızın bina girişleri, mevcut altyapı tesisleri vb. tüm faktörler göz önüne alınarak ve yürürlükteki tüm mevzuat ve şartnamelere uygun olarak gerçekleştirilmiştir. ​Projemiz en başında itibaren ihale dosyasındaki kotlara birebir sadık kalınarak devam etmektedir. Bölgedeki tüm altyapı tesisleri geçen yıl ihaleye çıktığımız dosya kapsamındaki kotlara göre deplase edilmiş ve uygun derinliğe alınmıştır. ​Vatandaşlarımızın biraz daha sabırlı olmalarını rica ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.