Eğitim Sen Sakarya Şube Başkanı Yücel Kaçar, yaptığı yazılı açıklamada " Uygulanmaya başlandığı ilk günden buyana dikkatle takip etmekte olduğumuz "Uzaktan Eğitim Uygulamalarının" daha sağlıklı ve verimli sürdürülebilmesi  için aşağıdaki uyarı ve önerilerde bulunma gereği duyulmuştur" dedi. 

Kaçar'ın açıklaması şöyle:
"Biz Eğitim Sen olarak en başından beri uzaktan eğitimin, yüzyüze eğitimin yerini alamayacağını, tamamlayıcı bir yöntem olabileceğini belirtmiştik. Ancak bugüne kadar uzaktan eğitim kapsamında yayınlanan derslerde anlatılan konuların ve diğer  ders içeriklerinin ne yazık ki tamamlayıcılıktan uzak, öğrencilerin yaş ve gelişim özelliklerine uygun olmayan ve sınıf seviyelerinin oldukça altında içerikler olduğuna, öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını karşılamadığına tanık olmaktayız. Öğretmenlerden, velilerden ve öğrencilerimizden gelen bilgiler de bizim kanaatimizi doğrulamaktadır.

EBA derslerinde istediğini bulamayan öğrenciler, sistemi kullanmayı bırakmaya başlamıştır. Buna evinde interneti olmayan öğrenciler de eklenince, EBA'daki öğrenci kullanımı oranı giderek düşük düzeylere gerilemiştir. Bunun üzerine harekete geçen İl Milli Eğitim Müdürlüğü, ilçe ve okul yöneticilerinden, sistemden EBA'yı "yeterince aktif" kullanmayan öğrenci ve öğretmenlerin kimler olduğunu tespit ederek, EBA'ya girmeme sebeplerinin araştırılmasını, bu kişilerin EBA'ya girmelerinin sağlanmasını istedi.                                         

İlçe müdürlerinin sözüm ona teşvik yöntemi, okullar arasında "EBA'ya en çok kim girdi yarışması" olunca, okullar arasında kıyasıya bir rekabet oluştu. Diğer okul yöneticilerine mahçup olmak istemeyen okul müdürleri kendi okullarında ki öğretmenler arasınada, haftalık EBA'yı en çok kullanan öğretmen sıralaması yaparak öğretmenler üzerinde baskı kurmaya başladılar.

 Bazı müdürler diğerlerinden az giren (sisteme giren, kullanan değil) öğretmenleri isim vermeden, sadece sayı vererek baskılarken, bazı okul müdürleri daha da ileri giderek öğretmenlerin isimlerini vererek rencide etmeye, azarlamaya hatta  tehdit etmeye kadar vardırdılar.

 Sadece sisteme girilmesin de istatistik açısından bir miktar artış sağlamak disinda, Sistemin verimli kullanılması anlamında  hiç bir katkısı olmayan bu mobbing devam ederse önümüzdeki günlerde çalışma barışı açısından daha ciddi sorunlara yol açması kaçınılmaz olacaktır

Milli Eğitim böyle yapay yollarla istatistik açısından artış sağlamayı beklemek yerine, ögrencilerin ilgi ve  ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte ders içerikleri yayınlar ise sistemin kullanımı doğal yollardan artacaktır."

Editör: TE Bilişim