Sakaryalıların gelişinibayram havasında kutladığı Adapazarı Ekspresi’nde, seferleri sürdüren Taşımacılık A.Ş’nin beceriksizliği yüzünden yolcular birbirine düşüyor. İnternetten numaralı bilet alan yolcu ile gişededen numarasız bilet verilen yocular arasında yer yüzünden sık sık tartışma yaşanıyor.

UYGULAMA NASIL?

Adapazarı-Haydarpaşa hattında çalışan trenin ilk iki vagonundaki koltuklar internet üzerinden satışa çıkartılıyor. Arka vagonlardaki koltuklar  ise gişeden bilet alan yolculara satılıyor. Bilgisayar üzerinden boş koltuklar görünmesine ve sistem her bilete numara tanımlamasına rağmen bilet üzerine ‘Bu vagon numarasızdır, yazılı koltuk numarası geçersizdir’ notu  düşülüyor. Gişe görevlisininbilet alan yolcuya bu konuda uyarıda bulunmaması nedeniyle yolcu biletinde belirtilen vagonda yer bulamayınca diğer vagonlara geçiyor ve boş bulduğu yere oturuyor.

AYNI PARAYI ÖDÜYOR AMA...

Bir süre sonra numaralı vagondaki yerin sahibi geldiğinde, yerine oturanla arasında  tartışma başlıyor. Aynı parayı ödediği halde bir başka yolcu tarafından kalkması istenen kişi, bir süre dirense de yeri boşaltıyor. Başkavagonlarda yer bulabilirse oturuyor, yoksa yolculuğunu ayakta tamamlıyor.

YETKİ TAŞIMACILIK A.Ş’DE

Gişeden satılan biletlerin  de numaralı olması, yer kalmadığında yolculara bilgi vererek numarasız bilet satışı yapılması istemiyle Gar Müdürlüğü’ne başvuranlar “Bizim yetkimizde değil, talebinizi seferleri yürüten Taşımacılık A.Ş’ye iletmeniz gerekiyor” yanıtıyla karşılaşıyor. Söz konusu şirketi arayanlar ise ya telefonlarına yanıt alamıyor ya da çözüm üretecek bir yetkiliye ulaşamıyor. 

GİŞEDEN NUMARALI BİLET SATILSIN

Adapazarı Garı’ndan gişeden numaralı bilet satışının mümkün olduğu, trende yer kalmayınca yolcuları bilgilendirerek numarasız satış yapılabileceği belirtiliyor. TCDD Taşımacılık A.Ş’nin bu konuda düzenleme yapması isteniyor.

Editör: TE Bilişim