Çocuklar doğdukları andan itibaren kendileri deneyerek ve yaparak öğrenirler. Bu minik araştırmacıların merak duygularını ve öğrenme isteklerini ilerleyen yıllarda da sürdürmelerini sağlamak için onlarla birlikte basit deneyler yaparak bilim, fen ve doğa etkinliklerine ilgilerini çekmek gerekir. Böylece çocukların hem küçük yaşlardaki hem de ilerleyen yıllardaki gelişimi desteklenir. Bu gerçekten hareketle uzaktan eğitim sürecinde, Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan “Sakarya Çevrim İçi” motivasyon etkinlikleri kapsamında “Merak Ediyorum, Öğreniyorum” 
çalışmaları başlatılmıştır.

“Merakın Öğrenme Motivasyonun Olsun…” teması ile öğretmenlerimiz ve velilerimiz, öğrencilerimize farklılaştırılmış öğrenme tasarımları oluşturmaları için ortam hazırlamaktadırlar. Bu sayede çocuklarımız, “Merak ettiğim ilginç konuları araştırarak, sorular üreterek, bilimsel deney yolu ile öğrenme motivasyonumu kaybetmiyorum” diyebilmektedirler.

Nasıl mı?

MERAKLI MUCİTLER SORGULAYARAK ÖĞRENİYORLAR…

Bu çalışmalar ile Sakarya’da çocuklarımız edindikleri bilgileri sorgulayan ve düşünen bireyler haline gelme yolculuğuna çıktılar. Ev ortamında yapılan basit, zararsız ama eğlenceli deneyler sayesinde öğrencilerimiz bilimsel aktivitelerde bulunmaktan keyif alıyorlar ve bilime duydukları ilgi, yaptıkları her deneyle daha da artıyor. Artık bilim, sihir gibi bir şey onlar için. Normalde suya batmasını bekledikleri portakalın suya batmadığını görmek onları şaşırtıyor ve sebebini öğrenmek için teşvik ediyor. “Nasıl oluyor da gemiler suda batmadan gidebiliyor?” sorusunun cevabını bulmanın heyecanı ile bu bilgiyi birbirleri ile paylaşıyorlar. Özellikle günlük hayatta kullandığımız araç-gereç ve malzemelerle yapılan deneyler sayesinde çocuklar bilimin hayatımızın bir parçası olduğunu keşfediyorlar. Yaşadıkları çevrede olup biten fen ve doğa olaylarına dikkat etmeye başlıyor, olaylar arasındaki neden-sonuç ilişkilerini görerek günlük hayatta karşılarına çıkan problemlere çözümler üretebildikleri için bilime katkıda bulunabileceklerini fark ediyorlar. Çevrelerinde gözlemledikleri ihtiyaçları gidermek için buluşlar yapmaya özendiklerini gözlerindeki ışıltıdan anlamak mümkün. 

BİR BİLİM İNSANI CİDDİYETİ İLE RAPORLAR YAZIYORLAR…

Deney yaparak öğrenen Meraklı Mucitler başarısız olduklarında pes etmeyip farklı yaklaşımlar ve çözümler üreterek yeniden deniyorlar. Ezberci eğitim yerine yaparak ve kavrayarak öğrenmeye alıştılar. Öğrendiklerini deneylerle ispat ediyor, hazırladıkları raporlarla fikirlerini bilimsel kanıtlarla savunmayı öğreniyorlar. Böylece akademik hayatta başarılı bir birey olmaları için ilk adımları atıyorlar. Bilimsel yöntemler kullanarak araştırmalar yapıyor, ilgilerini çeken bir konu hakkında bilgi topluyor, gözlem ve deneyler yapıyor, daha sonra deney sonuçlarını düzenleyerek rapor haline getiriyorlar.  

BİLİMSEL BULGULARINI PAYLAŞIYORLAR…

Bu kadarla da kalmıyorlar Meraklı Mucitlerimiz. En sonunda elde ettikleri bilimsel bulguları evlerinden ve çevrim içi iletişim araçlarını kullanarak arkadaşları ile paylaşıyor ve sunmayı öğreniyorlar. Sakarya'da bilime sevdalı çocuklarımızla geleceğimizi şekillendirme yolculuğu başladı. Tükenmekten çok üretmenin gerektiği bu günlerde evlerimizdeyiz ve meraklı mucitlerimizi gururla takip ediyoruz. Siz de takipte kalın... (Medya Servisi)

Editör: TE Bilişim