Öncelikle güvenli okulun tanımını yapan CSG Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öztürk konuşmasında; "Güvenli okul; öğrenci, öğretmen ve okul çalışanlarının kendini iyi ve güvende hissettiği, kaygı ve korkunun olmadığı, fiziksel, psikolojik ve sosyal açıdan güvende hissettiği yerdir. Her toplum çocukların sevgi, şefkat ve güven içerisinde iyi bir eğitimden geçmesini istemektedir. Çocuklara ne kadar çağdaş ve kaliteli eğitim verebilir ve ne kadar da tehlike ve risklere karşı koruyabilirsek, geleceğimizi de o kadar sağlam temeller üzerine kurabilir ve yaşatabiliriz.” dedi.

ÖZTÜRK: “AMACIMIZ KORKU ÜRETMEK DEĞİL ÇÖZÜM BULMAK”

Ülkelerin en büyük zenginliği ve gücünün yetişmekte olan çocukları olduğunu söyleyen Osman Öztük; “Her zaman söylediğim gibi sorunları konuşmak korku üretmek değil zamanında çözüm bulabilmek adına önemli. Sorunları konuşmadan doğru güvenlik stratejilerinin planlanabilmesi mümkün değil. Bu nedenle önce Türkiye’de okul güvenliğini etkileyen temel sorunlara ve bu konuda yapılan araştırmalara bir bakalım: Vandalizm, şiddet, zorbalık, madde kullanımı ve bağımlılığı, okuldan kaçmak, terör, okul çeteleri, okul yolu ve servislerden kaynaklanan sorunlar. Okul güvenliği dediğimizde tüm bu olası sorunların güvenlik planlarında yer bulmasından bahsediyoruz.” dedi.

HABER ARAŞTIRMASINDA EN FAZLA OKUL YOLU VE SERVİS GÜVENLİĞİ HABERİ YER ALDI

CSG City Security Group olarak 1 Ocak 2017 –31 Aralık 2018 tarihlerini kapsayan Okullarda Yaşanan Olaylar Haber Araştırması’nda, ulusal arşivlerde okul güvenliği ile ilgili 407 habere ulaştıklarını belirten Öztük; “Yaptığımız çalışmaya göre okul güvenliği basında en çok %25 ile okul yolu ve servis güvenliği başlığı altında kendine yer bulmuş. Araştırma kapsamında servis güvenliğini, %24 ile okul çevre güvenliği, %18 şiddet ve %14 taciz takip ediyor. Bu rakamlar Türkiye’de okullarda yaşanmış olaylara dair bir veri sunması açısından önemli. Ne yazık ki elimizde yıllara göre okullarımızda güvenlik ile ilgili yaşanmış sorunlara dair bir istatistik yok.

Haberler tarandığında ilk sırada çıkan servis güvenliğine dair sizlerle güncel bir veri paylaşmak isterim. CSG 2017 Servis Güvenliği Araştırması’na göre (134 sürücü, 26 rehber olmak üzere toplam 160 servis personeli ile yapıldı.) servis sürücülerinin; %5’i daha önce güvenli servis ortamına ilişkin hiçbir eğitim almadığını, %10’u ilk yardım, acil durum ve kriz yönetimi ile ilgili daha önce bir eğitim almadığını belirtmiş. Bu sonuçlar azımsanmaması gereken veriler.”dedi.

ÖĞRENCİLERİN %11’İ OKULDA KENDİNİ GÜVENDE HİSSETMİYOR!

Güvenli Okul Projesi kapsamında 2018-2019 eğitim öğretim döneminde yapılan Okul Güvenliği Araştırmasının sonuçlarına dair bilgiler veren Osman Öztürk; “CSG olarak yapmış olduğumuz araştırma sonuçlarına göre; Öğrencilerin %11’i okulda kendini güvende hissetmiyor. Öğrencilerin %34’üne göre okullarında akran zorbalığı, %28’ine göre okulda şiddet olayları yaşanıyor. Öğrencilerin %17’sine göre ise okullarının yakınında sağlığa zararlı madde kullanılıyor. %40’ına göre okullarında okul eşyalarına zarar verme olayları, %22’sine göre ise hırsızlık olayları yaşanmakta. %31’ine göre okulda onları rahatsız eden gruplar (çeteler) vardır. %12’si ise servis aracında servis ablası/abisinin onlara iyi davranarak yardımcı olmadığını, %40’ı okulun deprem, sel baskını, yangın, kimyasal sızıntı gibi durumlar için alınan önlemler ve yapılması gerekenler konusunda bilgilendirilmediğini ifade etmektedir.

OKULLARDA GÜVENLİK YÖNETİMİ OLUŞTURULMALI

Okulların fiziki ve mimari güvenliğinden giriş çıkış güvenliğine, okul ikliminden öğrencilerin güvenliğini tehdit eden şiddet, bağımlılık, okul kaza ve yaralanmalarına kadar birçok başlıkta okullarda güçlü bir güvenlik algısı ve yönetimi oluşturulması gerektiğini belirten Öztürk; ”En önemli ihtiyacımız; okul paydaşlarının kendini fiziksel, psikolojik, sosyal açıdan özgür ve güvende hissettiği bir okul iklimi yaratmaktır.

Okulların daha güvenli olması, öğrenci ve öğretmenlerin derslerine odaklanmasını, moral ve motivasyonlarını olumlu yönde etkileyerek okul başarısını artıracaktır. Sorunların önceden öngörülmesi ve eksikliklerin giderilmesi olası riskleri azaltacaktır.

Ülkemizde, eğitim çağındaki yaklaşık 18 milyon çocuğun güvenli bir okul ortamında eğitimlerini sürdürebilmelerine yönelik olarak hazırladığımız “Güvenli Okul Projesi”nin önem ve değeri ortaya çıkmaktadır. Okullar ve çevresinde oluşabilecek güvenlik risk ve tehlikesinin önlenmesinde kolluk kuvvetleri ile koordineli çalışılmasının yanında; okul, öğrenci, aile ve toplum işbirliğinin sağlanmasının önemi tartışılmazdır.” dedi.

Konferans sonrası CSG Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öztürk, Uğur Okulları Sakarya Kampüsü Müdürü Yavuz Müftüoğlu’na Güvenli Okul bayrağını teslim ederek başarılar diledi.

Editör: TE Bilişim