Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, ünlü giyim markası Zara’nın Almanya’daki ayakkabı tanıtım reklamlarında ekmeği “sandaletin altında ve üstünde” kullanmasına tepki gösterdi.

Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı, konu ile ilgili yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi,

''Zara firmasının Almanya’daki ayakkabı tanıtım reklamlarında ekmeği “sandaletin altında ve üstünde” hiçe sayar bir meta olarak kullanması kabul edilebilir bir durum değildir…

Tüm dünyada “kutsallar arasında” yer alan, “nimet” olarak adlandırılan ekmeğe saygı, çok ama çok önemlidir.

Bugün milyonlarca insanın bir dilim ekmek için yaptığı mücadeleyi göz ardı etmek, “adeta hakaret edercesine” ayaklar altına almak, tam bir aymazlıktır, tam bir cehalet örneğidir…

Uluslararası arenada tasarımlarıyla kendini kanıtlamış ZARA firmasının bu tür bir reklam ile nereye varmak istediğini anlamak ise mümkün değildir.

Bir, ekmek üreticisi olarak, “ekmeği nimet olarak kabul eden” tüm vatandaşlarımız adına ZARA FİRMASINI KINIYORUM.
 
Ve, toplumun tüm kesimlerini de bu bağlamda göreve davet ediyor ve tepkilerini ortaya koymalarını istiyorum.

Bakan Nebati'den enflasyonla mücadele açıklaması Bakan Nebati'den enflasyonla mücadele açıklaması

#zarahaddinibil ’meli…

Şunu da asla unutmamalı:

“Sözün kıymetini ‘Lal’ olandan, ekmeğin kıymetini ‘Aç’ olandan öğren”.