Bir süredir merakla beklenen Apple Car ile ilgili detaylar gelmeye devam ediyor. İşte şimdi ünlü marka Lamborghini'den gelen transfer detayları.

2. el araçta 6 ay-6 bin km şartı! Resmi Gazete'de yayımlandı 2. el araçta 6 ay-6 bin km şartı! Resmi Gazete'de yayımlandı
Apple, yıllardır ilk aracı üzerinde çalışıyor. Hayal kırıklıkları ve gecikmelerle gölgelenen proje hala gelişme aşamasında. Bu süper gizli proje üzerinde çalışan ekibe en son eklenen kişi, Lamborghini ile yirmi yıldır birlikte çalışan Luigi Taraborrelli olacak.

Bay Taraborrelli, İtalyan süper otomobil üreticisinin şasi ve araç dinamiği şefiydi. Şimdi Taraborrelli geleceğin Apple otomobilinin tasarımına öncülük edecek. Taraborrelli, diğer birçok Lamborghini projesinin yanı sıra Urus, Huracan ve Avantador üzerinde çalışmılştı. Önemli bir şasi şefi olan isim Huracan - Sterrato'nun sınırlı off-road versiyonunda ve Asterion konseptinde çalıştı. Şasi, yol tutuş, süspansiyon, direksiyon ve fren sistemlerindeki eski deneyimi, Apple'ın araç tasarımının son aşamalarına girdiğini açıkça gösteriyor.

Mayıs ayında Apple tarafından Ford'un eski araç güvenliği geliştirme lideri Desi Ujkasheviç de işe alınmıştı. Apple'ın ekibinde, Canoo'nun eski şefi ve BMW EV bölümünün eski lideri Ulrich Kranz'ın yanı sıra Tesla'nın Otopilot ekibinin eski şefi Stuart Bowers zaten var. Apple, sadece arabayı değil, gelecek yıllarda araba bölümünü yönetecek olan ekibi de sessizce geliştiriyor. Tesla, Rivian, Waymo, Volvo ve Mercedes-Benz'in en iyi mühendislerinden bazıları şimdiden projeler üzerinde çalışıyor ve Tesla, McLaren, Porsche ve Aston Martin'in üst düzey tasarım yöneticileri, bölüme çok sayıda değerli deneyim katacak.

2025'te piyasaya sürülmesi beklenen otomobilin tasarımı hakkında bildiğimiz tek şey, yolcuların yüz yüze seyahat etmelerine olanak sağlayacağı. Projenin bu kadar uzun sürmesi, direksiyon simidi veya diğer kontrolleri olmayan bir arabaya, dünyanın ilk gerçek anlamda otonom aracına sahip olunmak istemesinden kaynakanıyor.