Yıllarca,“ Sakarya Türkiye’nin Lojistik ÜSSÜ olacak! Yüksek Hızlı Tren bitiyor; Adapazarı-Karasu Demiryolu ve Karasu Limanı da açılacak!” diyen, siyasi ve mesleki oluşumlara;

            “ Yüksek Hızlı Tren’in Sakarya’ya beş kuruş faydası olmaz! Tam tersine, YHT Sakarya’da inanılmaz zararlara yol açacak!” diye, uyarıcı yazılar yazardım.

           “ Karasu Demiryolu için döşenmiş 1 metre ray gösterin; Limana gelen tek kayık?”

           Perde arkasından, tek cevap gelirdi; “ 70 model bir fesat! Gazeteden kovun, susturun şunu!” Susturdular da!..

           Bugün bir tek Sakaryalı çıksın ve Yüksek Hızlı Tren’in Sakarya’ya beş kuruş faydasını anlatsın? YHT başladı, ama bitmedi ki! Sakarya sınırında her yer hala şantiye! Karasu Demiryolu için döşenen 1 metre ray; Limana gelen tek kayık var mı?

           Günün komik haberine bakın; “ YHT GÜZERGAHI BELLİ OLDU!” Bu kaçıncı proje planlama skandalı, sayısını bile unuttum. YHT, ilk projeye göre Arifiye’den geçmeyecekti ki! Doğançay’dan dağlara tünelle girilecek, Sapanca’da yeni yapılan Kapalı Pazar’ın doğu ucundan çıkılacaktı! Zemin etütleri, planlama o kadar iyi imiş ki; Pamukova’da bir tünel çöktü! Trilyonlar enkazda battı; O güzergah Arifiye’ye döndü : -)

           Adapazarı Atatürk Bulvarı’ndan-Haydarpaşa Garı’na kadar 7,5-8 liraya gidebilen Sakaryalı’nın asla unutmaması gereken en büyük yara da YHT ile açıldı! Türkiye’nin en verimli hattı Adapazarı-Haydarpaşa Tren’i yok artık!

            AKP eski MV. Sayın Ayhan Sefer Üstün’ün, Genel Seçim öncesi Sakaryalılara verdiği, “ 2. YHT Projesi! Ankara-İstanbul arasında 350 km hızla gidecek!  VE, SADECE SAKARYA’DA DURACAK!” müjdesini de bir gün yazarım!

             Neden, “ Sakarya’da Siyasi Muhalefet yok!” dediğim anlaşılır mı? Ben yapılan, yapılacak yanlışları zamanında yazmaya çalışırım; çünkü, testi kırılınca en çok Sakarya kaybediyor!

            Son söz; YHT’de güzergah filan değişmiyor…Şu anda da, hata giderilse de, YHT’den Sakarya’ya 5 kuruş fayda olmaz!.. Öyle; Arifiye-Pendik Treni de olmaz!

           Atatürk Bulvarı-Haydarpaşa Treni Sakarya için bir velinimettir. Her gün kapılara dayanıp istenilmesi gereken tek ulaşım çaresi de O dur!..

                          HENDEK 2.OSB, BENCE SAKARYA’NIN İLK EKONOMİ HEDEFİ

            Geçen Cuma Hendek, Akyazı dolaylarında büyük bir tur attım. D.100 yolu tercihimdir. Arifiye Ovası’ndan başlayarak, Hendek’e kadar muhteşem Ak Ova topraklarının son 50 yılda yok edilişinin hikayesini yeniden okurum…

            AK Parti bile şimdi, 12 yıl sonra, “ Tarım arazilerimizi koruyalım!” diye halka salık veriyor! Oysa, ben öyle dediğim için, yıllarca başıma örülmeyen çorap kalmadı : -) “ Arazi Toplulaştırın “ diye yalvardım; şimdi başlatacaklar!

           OSB’ler, doğru arazi seçimi ve planlaması ile tarım arazilerinin ve sanayi sektörlerinin başka bir kurtarıcısı olabilir. Ama, kurulan her OSB daha da alan genişletme tamahına yenik düşerse; hepimiz kaybederiz!

           Gelişmesini tamamlayan her OSB daha da yayılmayacak! En uygun yerler aranıp, yeni OSB’ler kurulacak! Dünyanın en zengin, en güçlü devleti Amerika’yı bunun için örnek vermiştim…Bereketli her karış toprak için, ABD’yi kuran Çiftçiler, Hayvancılar, Sanayiciler, Demiryolcular ölüm kalım savaşları vermiş!

           Onun için, Hendek’e doğru yola çıkınca ilk işim, Hendek’teki 2.OSB’ye uğramak olur…Bir şeyler yapıyoruz ama, nedense ağır aksak, çok nazlı gidiyor!

           Hendek 2.OSB’ye 2,5-3 yıl önce gittiğimde, fabrika sayısı sanki çok hızlı artıyor izlenimi edinmiştim…Son yıllarda kimi siyasiler, TAMAMEN POLİTİK,         “ Yeni OSB alanları lazım! Bir OSB de şu ilçeye kuracağız!” nutukları attıkça,             “ Galiba, Hendek ve Söğütlü OSB’de yer kalmadı!” diye düşündüm.

            Yooo, hiçte öyle olmamış!..2.OSB’de, evet dev fabrikalar, harika firmalar var, var olmasına da; daha 2 katı fabrika yapacak boş alanlar da var! Sahiplidir mutlaka da; şu anda yoklar : -)

            Geçenlerde yazmıştım; Sakarya, yatırımcıya zamanında ve doğru destek olmayı yeterince kotaramadı…Devlet desteği ayrı! Yer alırken de, fabrika yaparken de, yatırımcının önünü açmada, işini hızlandırmada epey zor bir İl’iz?

           Hendek 2.OSB biraz da şanssız gibi…Bundan 7-8 yıl kadar önce de ekonomik bir durgunluk vardı. Hendek OSB’de bir tek yeni fabrika yapımı görmemiştim.

            Şimdi de ülke ekonomik tereddütler yaşıyor ama, Hendek OSB’de kimi fabrika yapımları da devam ediyor. “ Yeni OSB’ler lazım!” havası basan siyaset önce gidip var olan OSB’lerdeki yatırımcılara, “ Size nasıl yardımcı oluruz?” diye sormalılar! Özelde de, siyasiler belediyelerini çokça sigaya çekmeli!

             Ülkenin geldiği derin bir derdi de yazayım. Hayatlarında makine, alet edevat üretmemiş; fabrika kurmamış; bir metre çelik, tek bir ağaç, mendil kadar bez, bir tek gömlek dikmemiş birileri, “ PARA KOKUSU ALMA VE KONMA” konusunda destanlar yazıyor sanki!

           Meslek Odaları, OSB’ler kendi bütçelerini alın teriyle kazanılmış paralarla yaparlar. Ama, O paralar döner dolaşır yine ve yeniden bir iş yeri-alanı açmaya; Vergilerle oluşan Devlet Bütçesi’ne ve İstihdama harcanır!

             Bana, Söğütlü 3.OSB ile Ferizli 4.OSB ve Kaynarca’ya yol görünüyor : -)