Lafla siyaset üretenler değil tabii. Ülkeleri; toprakta, fabrikada, ticarette, madende, denizde, havada, çöpte, mutfakta iş üretenler yüceltir.

Tüm sektörlerde mal ve hizmet üretenler; İşveren-İşçi, yani ÇALIŞANLAR her saygıya layıktırlar. Ülkelerde ilkin Onlar söz hakkına sahip olmalı.

*

Bugün, GIDA dünyanın en değerli varlığı olacak. Tüm Doğa; Hava-Su-Toprak- Tohum, Yaradılışın en değerli nimetleri zirvede olacak.

Türkiye, özelde de Sakarya; tarım arazilerinin önemini anlamakta geç kalıyor. “ Milli “ lafı havalarda uçar. Ama, Milli Tohum, Hayvan, Toprak kalmadı gibi.

*

Sakarya-Geyve Tarım Müdürlükleri’ne bağlı ziraat mühendislerinin, Geyve’de üreticilerle yaptığı, İyi Tarım Uygulamaları toplantısı bu nedenle çok önemli.

Toprak Köylülerinin eşsiz, çok özgün kendi tecrübeleri vardır, saygı duyarım. Bu birikimlerin ilim-bilimle desteklenmesi harika zenginliktir.

Meyve Sebze deposu Geyve Ovası’nda son yıllarda da ayvacılık çok gelişti. Ama, kalite ve verim artırmada daha da yapılabilecekler varsa yapılmalı.

*

Devir de, Şehirden Köye kaçış devri. Sakarya Köylüsü akıllı olsun. Şehre kaçan az sonra bin pişman. Ki, bugün 15 dakikada şehre gelen otobüs dolu.

Devlet; Köy ve Köylüyü desteklemeye devam ederse de, Köyler ihya olacak.

İl Müdürlüğü bunun ilk ayağı. Devletin varlığı köylüde büyük zenginlik.

“ HANEDANA VATANDAŞLIK SÖZÜ “

Yemin ediyorum ki, muhteşem bir ülkeye kimi boş işlerle kaybettirilen zaman ve itibara çok yazık oluyor.

Hangi çağdayız kardeşim; bir ailenin 5 çocuğu bile aynı zekaya, aynı yeteneğe sahip değil. Huyları, suları, yolları bile ayrı olabiliyor. Ne Hanedanı ?

Her başarılı Kralın oğlu da başarılı devlet adamı mı olmuş? Tarihin Hanedan savaşlarını okuyun, sorun. Tarihin en büyük devletlerinin sonu neden olmuş?

*

Bizde de, Hanedan demek; Fatih Sultan Mehmet, Yavuz Sultan Selim, Kanuni Sultan Süleyman demektir...Ki; gerisi Fetret, Gerileme ve İşgal Yıllarıdır.

O dizinin adı, “ Muhteşem Yüzyıl “ diye, o nedenle onurlanıldı !

*

Osmanlının Anadolu Halkı, İşgal Yıllarını yıktı geçti ve Türkiye Cumhuriyeti’ni kurdu. Ülkesinin yıkılışına neden olan, Hanedanlık kendi kendini bitirdi.

Şimdi Cumhuriyetin halkı kendisini yönetecek insanlarını kendisi seçiyor. Seçilmek var; “ Yerime kardeşim, oğlum geçsin “ de yok.

Kaç Padişah yerine geçen oğlunun kendisi kadar mükemmel olduğunu görebildi ? Görülebilse; Fetret Devri, Gerileme Devri, Yıkım olur muydu?

*

Bugün, 2018 Yılının Türkiye Cumhuriyeti’nde yetişen ve yaptıklarıyla dünyayı kendisine hayran bırakan Muhteşem Türk Gençliği var.

Aile Reisiyim, ama kör değilim; çocuklarım benden kat kat bilgili, yetenekli! Asla öyle bir makam mirası bırakmam. Seçilen, hak eden buyursun.

yapılması gereken çok işi var; 80 milyon işine gücüne baksın.

“ 16 YILDA YABANCI ÖĞRENCİ % 548 ARTTI !”

edilmeyen böbürlenme, yapıştırılmış kibir; her an, her konuda, her yerde yanlışa gebedir. Hak edilmemiş kibirli gurur her bireyi hüsrana uğratabilir.

Haberde. “ 2002 Yılında Türkiye’deki üniversitelerde 16 656 yabancı öğrenci eğitim görürken; bu sayı 2016-2017 öğretim yılında 108 076 ya yükselmiş.

Yıldaki % 548 artışta; öğrenci değişim programları, iş garantili burslar ve mültecilerin yükseköğretime dahil edilmesi etkili oldu.” deniliyor.

*

Son yıllarda ülkenin başarılı üniversite gençliği gelişmiş ülkeler tarafından inanılmaz ölçüde kapışılıyor. Buna, Beyin Göçü denir. Siyaseten de gaflettir.

Akademi Dünyamız bu gafletle yok edilir. Dünyanın en iyi üniversitelerinde oku, doktora yap, bilim insanı ol; ülke siyaseti seni hiç saysın ?

108 bin değil, milyonlarca Türk Genci Dünya Üniversitelerinde bugün saygı görüyor. Düşünebildikleri, düşündüğünü ifade edebildikleri için. Biz de ?

*

20 Yıl öncesine kadar, Adapazarı Vilayet Meydanı’ndan İstanbul’a, dünyaca saygın Türk liselerine Sakaryalı öğrencileri götüren otobüsler kalkardı.

O Sakarya O kuşaklardan Bilim adamları da yetiştirdi, Devlet adamları da, mesleklerinde zirve yapan gençlerimizi de! 20 Yıldır n’oldu O Sakarya’ya ?

Ülke üniversitelerinde; Suriyeli ve Azerbaycanlı öğrenci sayısı 30 000 miş; Eğitimde Gelişmiş ülkelerden gelen öğrenci sayısı ne kadar, ölçü O olmalı ?