Sayın Şemsi Bayraktar ağustos 2017’de, TZOB Genel Başkanı sorumluluğu duyarak, özetle: “ Türkiye son 10 yılda, ekilen ve dikilen tarım arazilerinin yaklaşık % 8,2’sini, toplam tarım alanlarının % 5,22’sini kaybetti.

       Dünyada yüzölçümü bundan küçük 87 ülke bulunmakta; LÜBNAN, KUVEYT, SENEGAL gibi ülkeler.” muhteşem bir uyarı yapmış. Okuyun, irkilirsiniz!

         Sakarya’da, halkın pek kılı kıpırdamadı. Daha beteri, iktidar ve muhalefet siyasetinin hiç umuru olmadı. Bu Köylü, bu halk kime ve neden oy verir acaba?

                                                                   **

       Google’a, “ TZOB Şemsi Bayraktar, katledilen tarım arazileri.” yazın, bilgiler sayfalarca dökülür. İki üç sayfa okuyun yeter.

      Büyük vatanseverlikle bu bilgileri Türkiye’ye açan, Sakaryalı  TZOB Başkanı Sayın Şemsi Bayraktar’la gurur duydum.

        AK Partiye oy veren bütün Sakaryalıların bu bilgileri okumaları bence şart. Milletvekilleri, Yöneten AKP’liler bu gerçekleri bilir. Peki, niye gereği yapılmaz?

         Milletvekillerine, AK Partide Yöneten konumunda-makamında olanlara önemli görev düşüyor. Sakaryalılara, bu gerçekleri, aldıkları önlemleri bir panelde anlatmaları gerekir. Malum İstişare değil; sorulu panelle!

                                                              **                                                              

       Ülke habire doğuruyor, doğurmaya teşvik ediliyor! Siyaset, sanki her gün daha fazla göç isteyen bir Dış Siyaset güdüyor.

        Son 10 Yılda 87 ülkenin toprağından büyük tarım arazimiz yok edilmiş! Bu  tarım alanlarımız LÜBNAN, KUVEYT, SENEGAL gibi ülke yüzölçümünden büyük!

                                     MİLLİ TREN SİYASİ ŞAMATA MI ?

                                       GELİŞMEDE  AYRINTILAR NEDİR ?

       Milli Tren’de, Sakaryalılar, dün-bugün Tüvasaş’ta çalışanlar, kimi ayrıntıları sormazsa hata yapar.

        Tüvasaş’ın, 27 yıl önce O fabrikada, kendi tezgahlarında, kendi personeli ile yaptığı RAYBÜS neden tarihin karanlığına gömülmüştür?

        Demiryol-İŞ, RAYBÜS ile övünmesi gereken en büyük emekçi kapısı. Hadi, 3 Aralık 2017 tarihi geliyor. RAYBÜS için siyasileri uyandıran bir tören yapılsın!

       RAYBÜS TRENİ, 1 saat 20 dakikada tamamladığı Adapazarı-Haydarpaşa arasındaki İLK SEFERİNİ 3 Aralık 1990 günü yapmıştı.

                                                               **

        Siyaset; Osmanlı ve Özelde de Abdülhamid hayranı! O’nun padişahlığında, 127 Yıl önce Adapazarı Garı’na gelen H.Paşa Trenini O GAR’a getirsin görelim! 

        RAYBÜS, Milli Tren değil miydi? Tüvasaş Genel Müdürü Metin Yerebakan’ın, büyük emek ve paralarla kurduğu Tüvasaş ARGE’yi kimler, neden yok ettiler?

      Milli Tren RAYBÜS O ARGE’de planlanıp, hayata geçmedi mi? Haydarpaşa’ya  ben de RAYBÜS ile 1 saat 20 dakikada gitmiştim.

        TCDD üstelik RAYBÜS’ü yıllardır başka hatlarda kullanıyor. Karaman-Konya hattı gibi. Bakın, 2017’de Sivas-Erzincan hattı RAYBÜS’le bayram da  yapmış.

                                                               **

         İktidarı ve muhalefeti ile Siyaset Sakaryalıyı uyutmasın! 2018 Yılında Haydarpaşa Hattı açılacak gibi. Adapazarı Garı-Haydarpaşa Hattı da açılmalı.

       Türk –İş Genel Başkanı Ergün Atalay’a, TCDD Demiryolu Çalışanları Sendikası Genel Başkanı ve bir Sakaryalı olarak yüce bir görev düşüyor!

      Ha; Siyaset- Devlet menfaatleri Milli Tren mi istiyor; yapabilirlerse tutan yok!

                               SAKARYA VE ADAPAZARI HARİTALARI ?

        Sakarya’da yıllardır Turizmi geliştirmek için etkinlikler düzenliyoruz. Çok  yazdım; gezip görmeye gelenin isteyeceği ilk şey Haritadır!

        Elimde bir dolu Sakarya haritası var. Hiç birisi bugün işe yaramaz!

        Sakarya’ya 5 yıldır gelmeyenler, bugün gelirlerse şehrin dışında da içinde de kaybolurlar. Çünkü, şehir merkezi de, ilçeler de yapısal değişiyor!

        Değişim çok da; gelişim anlatılan gibi ve pek çağdaş da değil! Son yıllarda en çok üretilen-tüketilen malzemeleri araştırın; gerçek farklı.

                                                             **

         Sakarya’nın cennet doğasını; dağlarını, ormanlarını, nehir ve derelerini en çok hangi üretim-tüketimler bozar? Neden tümünde başı Sakarya çeker?

         Çimento-Beton, Mıcır, taş-kum-çakıl, ağaç, asfalt mesela! Yapılan bir çok yol, kavşak, asfalt, yer altı hatları birkaç yıl sonra yeniden kazılıp, yapılır mı?

        Adalet için, Eğitim için, hapishane için yapılan binalara bakın! Eksiksiz kullanıma alınamayanlar! Eğitim Ayrıcalığı FEN Lisesi binası ile tavan yapar mı?

                                                              **

        Haritadan, nerelere, ne işlere savruldum, duramadım yine.

        SAÜ Tıp Fakültesi’ni veya Fen Lisesi’ni kazanan bir öğrenci ve velisi, okulu görmeye Adapazarı’na gelse? Oralara ulaşacak bir harita bulabilir mi?

        Tek çare, yolda durup sormak veya tabelaları takip etmektir.Tabela ile belki SAÜ Tıp bulunabilir de; Cevat Ayhan Fen Lisesi’ni bulmak, fal açmak gibidir.

                                                               **

        Sakarya’da bir Yöneten harita işini, bir sponsorla da olsa, ele alsa iyi olacak.

        Kimse,bu devirde Navigasyon diye bir şey var demesin. Sakarya’da biz Navigasyon’un bile aklını karıştırdık! Deneyin, görün!