Adapazarı insanlık tarihi boyunca çeşitli medeniyetlere yurt olduğunu, konumu itibariyle de ticaretin ekonominin önemli merkezlerinden biri olduğunu hatırlatan Bay, gerek İpekyolu’nun geçiş hattının üzerinde olması gerekse Sakarya nehrinin 1960 yıllarına kadar Su yolu ticaretinde önemli bir hat olması sebebiyle, Ada olan adına ekonomideki rolü dolayısıyla Pazar ilave edilerek Adapazarı ismini aldığını kaydetti.

ZİHNİYET DEĞİŞİKLİĞİ…

 Fakat son zamanlarda hızla değişen ticari şartlar bu şartlara ayak uyduramayan şehir bürokrasisinin yüzünden Adapazarı’nın, Marmara bölgesinde İstanbul-İzmit-Bursa ve Bolu benzeri hızlı gelişimin gerisinde kaldığını, hak ettiği yeri bulamadığını işaret ederek, “ Artık Sakarya’nın bu bölgede hak ettiği yere gelebilmesi için önce bir zihniyet değişikliğine ihtiyacı vardır. Şehrin Belediye Başkanı bu açıdan önemlidir. Bugün Dünyada ve Türkiye’de özellikle büyükşehir belediye başkanlarının rolü ekonomik kalkınmada işsizliği çözmede önemi büyüktür. Fakat maalesef Sakarya’mızda Saadet Partisi dışında Büyükşehir Belediye Başkan adaylarının yaptığı açıklamalar ve ortaya koyduğu projeler yüz sene evvelsi anlayıştadır.  Sakarya’yı bölge ekonomisinde lider yapacak, işsizliği azaltacak ve benzeri sıkıntıları çözmekten uzak, yolu süpüren, çöp toplayan rutin bir belediyecilik anlayışı ortaya koymaktadırlar. Bu anlayış Sakarya’yı bırakın cazibe merkezi yapmayı, koca bir köy yapmadan öte gitmez. Sakarya’nın ihtiyacı olan vizyon ve referans şehir yapacak anlayış 1994 yılında olmak üzere olan şehri yaptığı bir çok büyük projeyle ayağa kaldıran Milli Görüş belediyeciliğidir. Daha güçlü üreten bir Sakarya için, 31 Mart seçimleri tarihi bir fırsattır. “

Karadeniz Marmara Kanal Projesi…

“Saadet Partisi Büyükşehir Belediye Başkan adayı Fahrettin Bay olarak diyorum ki; Sakarya’yı referans şehir haline getirecek hatta dünyanın önemli merkezlerinde biri yapacak 1600’lü yıllarda Kanuni Sultan Süleyman zamanında gündemine aldığı ve görevi Mimar Sinan’la birlikte mühendis Nikola Gerez’le başlattığı çalışma, bir çok Padişahında gündemine aldığı, Sakarya Üniversitesi ve Kocaeli Üniversitesinin asrın projesi dediği, hatta Sakarya’ya Sabancı ailesinin de Toyota Fabrikası’nın üretimini arttırmaya yönelik desteklediği, en son 1999 yılında tekrar gündemine alarak 17 Ağustos felaketinden dolayı gerçekleşemeyen Karadeniz Marmara Kanal Projesi’dir. Bu proje Karadeniz’i Sakarya hattından Sapanca gölü hattıyla Marmara denizine bağlayacak üniversitedeki uzman insanların olur verdiği, hem İstanbul hem tarım alanlarını ve ormanları yok eden karayollarına ihtiyacı azaltacak 140 kilometrelik, maliyeti Kanal İstanbul’un onda biri bir milyar dolara mal olacak, Sakarya açısından çok önemli projedir. Maliyeti düşük çevreci bir proje olduğu gibi, Sakarya’ya dünyanın kapılarını açacak, Sanayinin merkezi yapacak, yüzbinlerce insana iş kapısı olacak, tarım ve hayvancığı ayağa kaldıracak çok önemli bir projedir. Eğer Sakarya halkımız bize destek verirse, Saadet Partisi olarak bu önemli projeyi hayata geçirmeye hazırız. Daha güçlü daha üreten daha temiz bir Sakarya için, 1 Nisan’da tarih yazmak için, bu sefer hep beraber Saadet dyelim gelecek nesiller için.”

Editör: TE Bilişim