Amma, benim yine de ufak bir itirazım var : -) SATSO’nun önceliği elbette ki kendi sektörlerinin-üyelerinin- öncelikleri olur. Bu çok doğru.

   Ben de köşemin gereği şehir yaşamını öncelerim. Örneğin; Dar Gelirli Şehirlim (kendim) için- Karasu Demiryolu’ndan çok, Adapazarı-HPaşa Trenini öncelerim.

   Garımıza tren geldiğinde, Ulaşım Koordine Merkezi-UKOM’un  öngörmediği ulaşım sorunları bile çözülür. TEM, D.100, İstanbul ve Kocaeli’nin sorunları da.  

                                                            ***

   SATSO; Cumhurbaşkanı’na ulaştırılacak talepleri sunmuş; teşekkür ederiz de!

    SATSO’dan şöyle bir talep eklemek abartı mı? “ Türkiye’nin 30 Büyükşehir’i içinde sadece Sakarya Büyükşehir Belediyesi’nin Kent Raylı Sistem Projesi yok!

    Ki, 30 Büyükşehir içinde coğrafyası Kent Raylı Sistemi için en uygun olan şehiriz. Türkiye’nin raylı sistemlerine Raylı Sistem Araçları yapan da bir şehiriz.”

    SATSO talep etse Yerel Seçim öncesi belki yanlış anlaşılırdı. Ama, Yerel Basın’ın Raylı Sistem ihtiyacımızı her gün yazması bile görevdir.

                                                               ***

   SATSO’nun Karasu Treni’ne geldim. Yerel Seçim öncesi Karasu siyasetle uyutulur. O Tren Hattı, hala temeli atılmayan Filyos Limanı için planlanmıştır!  

    Filyos yok; bütçesi önümüzde olsa, 10 yıl sonra da O Tren Karasu’ya gelemez.

   Ama, Adapazarı Raylı Sistemi 3 yılda işletmeye açılır. İzmit bunu 2 yılda yaptı.

  Gidin İzmit’e, O tramvaya binin. “O tren şehrin içinden asla geçemez.” dersiniz. Geçti ve 2 yıl sonra Sabiha Gökçen Havaalanı’na doğru da devam ediyor.

    Adapazarı Raylı Sistemi ve Haydarpaşa Treni ile şehirde hayat çok değişir!

  

                          SATSO’NUN OTOPARK TALEBİNİ ÇÖZEYİM : -)

   SATSO, Ticaretin gelişmesi için Otopark gerekli, derse de söyleyeceklerim olur.  

    UBER olamasa da; Belediye Yöneticileri ve Meclisler; Özel oluşumlar, Şirket Yönetimleri; şehir içi-hatta dışı- araç ihtiyaçları için bir sistem düşünmeli.

    Sakarya’da SATSO üyesi güçlü Ulaşım Sektörleri var.

    Meclisler, Özel Sektör Yöneticileri-Patronlar- şehir içine makam araçları ile girmesinler. Ulaşım sektörleri 2 saatlik, yarım günlük, tam günlük, bir haftalık makam aracı gibi araç bile tahsis eder. Hem de saatlik-günlük belirli ücretle…

    Atatürk Parkı’nın içini ve Bulvarları kilitleyen araçların ayıbı da son bulabilir?

                                                          *** 

   “ Raylı Sistem, hemen şimdi!” diyerek; görüşüme şu soruyla da yürüyeyim:

    SATSO, Hanlıköy içinden geçecek Karasu demiryolu için, 1.OSB’ye eklenen Hanlıköy arazilerinde yol bırakıldığını bilir. Orada Tramvay hattı öngörüldü mü?

   Şehrin, OTOPARK’tan çok Raylı Sistem’e ihtiyacı var. Büyükşehir Otogarı ilk durak; OSB- Etbalık-Yenicami--Gümrükönü-Kuzey Terminal Etabı 2 yılda yapılır.  

    Bu, AK Parti Adayı Ekrem Yüce’nin olabilir dediği İLK HAT’tır. Devamı da gelir.

                                                                             ***

   Sakarya 1980 yılı sonrası hedefsiz plansız programsız, siyasi seçimlere dayalı 3-5 yıllık telaşlarla gelişen bir şehir. Yüzyılın Depremi sonrası zaten tam kayıp!

   Yüzyılın Depremi sonrası, Büyükşehir olmamızı dönemin O çok yerilen Hükümeti sağladı. Şehir O şartlarda bile sil baştan imar edilir gibi de oldu.

    Adapazarı Raylı Sistemi için de potansiyel vardı. Projeleri ilk 3-4 yıl Tüvasaş ve SAÜ’nün değerli  Akademisyenleri ile yerel televizyonlarda çok dile getirdik.           

  Şaka gibi, 1 mt ray yok! 20 Yıl önce kapsamlı projeler ekranlara getirildi. Ekrana taşıyan eski belediye başkanları, Tüvasaş mühendisleri, SAÜ Hocaları sağdır. 

   

                                                               ***

     OTOPARK için de, kimse şehir içindeki okullara göz dikmesin. Şehre ihanet gibi, O işin peşinde olanlar var. Hadi, Büyükşehir’in Katlı Otoparkı bomboş…

    Cuma günü yine; arabamı Müftülüğün yanındaki 4-5 Katlı Kapalı Otopark’ın 1. Katına bırakıp, Ankara Caddesi’ne yürüdüm. Caddeler, sokaklar hep otopark.

   Atatürk Parkı içi de, Büyükşehir Belediyesi’nin dört yanı da arabalarla doluydu. Meclis toplantısı olabilir. İncilerimiz mi dökülür, yürüyemez miyiz?

   Dedim ya; Büyükşehir’in Katlı Otoparkı boştu! Her gün Seçtiğimiz Meclisten de uzağa yürürüm. Üstelik, Meclise taksiyle gidip gelmek daha da masrafsız.