Az uyumak obezite, diyabet, kalp krizi ve depresyona neden olabilir

Özel Adatıp Hastanesi Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Yahya Çelik, normalden az uyuyan insanlarda kilo almaya, depresyona ve diyabete eğilimin arttığını belirterek; “Yetişkinler için normal uyku süresi 6 – 8 saat arasındadır.” dedi.

Az uyumak obezite, diyabet, kalp krizi ve depresyona neden olabilir

Özel Adatıp Hastanesi Nöroloji Uzmanı Prof. Dr. Yahya Çelik, normalden az uyuyan insanlarda kilo almaya, depresyona ve diyabete eğilimin arttığını belirterek; “Yetişkinler için normal uyku süresi 6 – 8 saat arasındadır.” dedi.

28 Kasım 2017 Salı 12:29
Az uyumak obezite, diyabet, kalp krizi ve depresyona neden olabilir

Prof. Dr. Yahya Çelik, uykunun insan sağlığı için bilinenden çok daha önemli bir ihtiyaç olduğunu söyleyerek sözlerine şu şekilde devam etti; “Uykusuzluk önü alınmaz sorunlara yol açabilir. Birkaç gün arka arkaya uykusuz kalmak ölümle eşdeğerdir. İki gün, üç gün uyumazsanız ciddi psikiyatrik problemlerle ardından ölümle karşı karşıya kalabilirsiniz. Uykunun süresi hep tartışıla gelmiştir ama normal bir uyku süresi 6 ile 8 saat arasındadır.”

Uyku apnesi bilinenden daha yaygın

Düzensiz uykunun cinsel isteksizlikten, uykuda felç geçirmeye hatta kalp krizine neden olabileceğini belirten Prof. Dr. Çelik, ‘uyku apnesi’ hastalığının fazla bilinmemesine rağmen, çok yaygın olduğunu kaydetti.

Prof. Dr. Çelik, "Bize başvuran hastaları sorgularken saat kaçta yattığını, akşam yatağa yattığında uyuyup uyuyamadığını, sık sık uyanıp uyanmadığını, tuvalete kalkıp kalkmadığını, sabah zinde kalkıp kalkmadığını, uykudayken nefes açlığı yaşayıp yaşamadığını öğrenmemiz gerekiyor. Bir insanın nefesi uykuda duruyorsa, bu nefes durmasının sıklığı ve şiddeti de önemlidir. Bu şikayeti olan insanlar uykuda kalp krizi geçirebilir. Uykuda kalp ritim problemi yaşayabilirler. Uykuda felç geçirebilir ve kimse de bunun farkına varmaz. Bunun için özellikle kilo problemi olan, kilo veremeyen ve tansiyonu kontrol altına alınamayan hastaların, uyku apnesi sendromu açısından sorgulanması gerekir." dedi.

Uyku hijyeni çok önemli

“İyi bir uyku uyuyabilmemiz için uyku hijyenine dikkat etmemiz gerekir.” diyen Prof. Dr. Yahya Çelik, hijyenik bir uyku için yapmamız gerekenleri şöyle sıraladı:

Akşam saatlerinden sonra çay, kahve, uyarıcı içeren enerji içecekleri kullanılmamalı

Yatağa uykunuz geldiği zaman girmeniz gerekir

Yatak odasında televizyon olmamalı

Yatak odasında derin felsefi kitaplar okunmamalı

Konsantrenizi bozacak, uykudan uyandıracak olan olaylardan uzak durulması gerekli

Ortamın karanlık olması önemli

Yatak ergonomik açıdan iyi olmalı

Tedavi şart

Uyku apnesi hastalığının bir hafta gibi kısa bir sürede tedavi edilebileceğini vurgulayan Prof. Dr. Yahya Çelik, "Hastalarımız sırt üstü değil; yan yatmalıdır. Akşamları alkol alınmaması gerekir. Tedavinin başlangıcında hastalarımızın adapte olması zordur; ancak kaliteli bir uyku uyumaya başladıklarında tansiyonları düşer, daha rahat kilo verirler, baş ağrılarından kurtulup, sağlıklı ve zinde olurlar.” dedi.

Son Güncelleme: 28.11.2017 12:32
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.