2015 yılında Sakarya Ticaret ve Sanayi Odası’nın ‘Marka ve Vizyon’ ödülünü kazanan Adıbahçe’nin başarılı girişimcileri, seminer ve panellere konuk olarak  bu alanda edindikleri bilgi ve tecrübelerini genç girişimcilerle  paylaşıyor.

Mekan Sahibi ve işletmecisi Bora Taşçıoğlu Adıbahçe’de sorularımızı yanıtladı. Samimi yanıtlar veren Taşçıoğlu, Adıbahçe’nin 15 yıllık başarı öyküsünü anlattı.

Söyleşi: Sümeyya ÖZNE

Adıbahçe tarihçesinİ anlatabilir misiniz?

Tabi ki. Adıbahçe yiyecek içecek, 10 Aralık 2003’te Adnan Menderes Caddesinde iki lise arkadaşı olarak bu işe el attık. Savaş Yılmazer ve ben Sakarya’da hizmete başladık. 15 yıldır müşteri memnuniyeti odaklı büyüyoruz. Şu an toplam 11 şubeye ulaştık. Ancak en çok bilinen ve adını duyuran Adıbahçe’dir.

Özellikle Adıbahçe ismi Sakaryalılar tarafından daha çok benimsendi. Bunun sebebi nedir?

Konu yiyecek ve içecekse biz bildiğimiz yoldan yürüyoruz.  Gerek yaptığımızı hizmetler, gerek müşteri memnuniyeti her zaman ön planda tuttuk. Bu yüzden Adıbahçe her zaman kalite ve marka olmayı başarmıştır. Özellikle müşteri memnuniyetine çok önem veriyoruz. 15 yıldır bizimle çalışan aşçımız ve personelimiz var. Sakarya halkı bizleri destekleyerek takdirlerini esirgemiyorlar. Bu yüzden hep beraber en iyi hizmeti sunmaya çalışıyoruz. Sakarya bizi tercih ettikçe bizler de aynı azimle çalışmaya ve hizmet etmeye devam edeceğiz.

Neden yiyecek-içecek işi?

 Yiyecek içecek işi her zaman her yerde var olmuş ve var olacak bir sektör. Biz de arkadaşımla bu düşünceye vararak kendimize ait bir yer açtık. O yıllarda sektörün bu tür değişikliklere ihtiyacı vardı. Biz de tam o dönemde yemekli kafe konsepti ortada yokken, yemekli konsepti olarak kafemizi açtık. 2003’ten 2018’e kadar bu işi sürdürmeye çalışıyoruz. O yüzden Sakarya’nın bu konuda öncü bir şehir olması bizleri çok mutlu ediyor.

Başka hangi yerlerde şubenizi açtınız?

2008’de Kampüste kendimizi bulduk. Bu anlamda kampüs bizler için ticari bir merkez. Burada eğitmen kişiler ve öğrenciler bizim hedef kitlemizdir. Onlarca dışardan gelen öğrenciler için tercih edilen bir mekan haline getirdik. 2011’de Sapanca Kırkpınar’da üçüncü restoranımızı açtık. 2013’te de Serdivan AVM’de İtalyan işini açtık. Bu da farklı kitlelere ulaşmamıza sebep oldu. Hastane, kantin hizmetleri bizler için son derece önemli bir noktaydı. İstanbul ve Sakarya’da özel hastanelerde açtık  Orada da bir marka oluşturmak istedik. Biz deneyimli ve iddialı olarak şubelerimizi açıyoruz. Hatta uluslararası bir ticarete yelken açmayı umuyoruz. Amerika’da hayali bir proje üstünde çalışıyoruz. Çünkü gelişen ve geliştiren bir yapımız var. Bu yüzden kalabalık bir aile ortamını oluşturduk. Biz şubeleri açarken sıfırdan bir marka kurmuyoruz. O yüzden her zaman iddialı bir şekilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Marka ve vizyon ödülünü aldınız bunu neye borçlusunuz ?

2015 yılında Sakarya Ticaret Odasından marka ve vizyon ödülünü aldık. Bu da bizi onurlandırdı. Sakarya Üniversitesi girişimcilik konferansına katılım sağladık. Başarıya dair ve tecrübelerimizi öğrencilerle paylaştık. Birçok panel ve seminerlere de katlıyoruz. Çünkü biz bu sektörde ciddi tecrübe ve bilgi edindik. Biz ürünümüze çok inanıyoruz. Bu başarılarımızı da müşterilerimizin bizleri tercih etmesine borçluyuz.

Müşterilerin en çok tercih ettiği yemek hangisidir?

Çökertme Kebabı müşterilerimizin vazgeçilmez yemeğidir. Bu Adıbahçe’nin en favori yemekleri arasında yer alıyor. Bizler de daima müşteriye en layık sunumla hizmet etmeye çalışıyoruz. Çünkü onlar bizi seçtiyse bizler de en iyi şekilde karşılığını vermemiz gerekiyor.

Kafelerinizdeki dekorasyonlar dikkat çekici. Bunu neye göre belirliyor sunuz?

Evet. kafelerimizdeki dekorasyonlarımıza önem veriyoruz. Müşterilerimizin memnuniyetini sağlamak için restoranlarımızda dekorasyon çalışmaları yapıyoruz. Ortamlarımızın nezih, ferah ve rahatlığı için tüm gerekli konforu sağlamaya çalışıyoruz. Bir aile için gerekli olan tüm konforu ve ortamı düşünerek hareket ediyoruz.

Editör: TE Bilişim