Daha önceleri de Pamukova’yı gezip görmüştüm. Ancak şuan tek cümleyle ifade etmek gerekirse Pamukova’nın adeta çehresi değişmiş. Gezip gördükten sonra Pamukova’ya neden Güney Sakarya’nın Parlayan Yıldızı tabirini kullandıklarını bir kez daha yerinde müşahede ettik. Tabi işin başında bu işin ehli, deyim yerinde ise “BENİM İŞİM BU” diyen, yılların birikimi, tecrübesi, ustalığı ve bir o kadar da makamın kibrine, gururuna kapılmamış, mütevazı bir isim var; CEVAT KESER.

Pamukova’ya daha ilk girişinizden itibaren modern bir kente giriş yaptığınızı fark ediyorsun. D-650 karayolu ağaçlandırılmış, tretuvar, yaya kaldırımı, peyzaj çalışmaları ilçe girişi estetik bir görünüm almış. Belediye binasına girmeden evvel bir şehir turu attık. Başkan KESER bulduğu her alanı değerlendirmiş, ilçe sakinlerinin dinlenebileceği, ailelerin güven içerisinde hoşça vakit geçirebileceği onlarca sosyal yaşam alanı, park ve bahçeler oluşturmuş. Ağaç sevgisi ile bilinen KESER her yere çınar ağacı, manolya, palmiye diktirmiş. İçme suyu, kanalizasyon, yağmur suyu hattı döşenmiş, ilçe sağlıklı ve sağlam bir alt yapı ile buluşmuş. Tabi burada Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki TOÇOĞLU ile birlikte yürütülen uyumlu ve koordineli çalışmaların ilçeye kazanımlarını görüyoruz. Bu uyumlu çalışmanın neticesinde ilçeye toplamda 130 bin ton gibi rekor seviyede sıcak asfalt çalışması yapılmış. Yine bunun yanında taş parke döşeme çalışmaları icra edilmiş. Caddelere, sokaklara, meydanlara modern bir görünüm kazandırılmış. Yapım aşamasında geldiğimiz GölPark ve EsentePark Sosyal Tesisleri bitmiş ve gerçekten muazzam bir hal almış. Özellikleri ve kapladıkları alan itibariyle bölgenin en büyük sosyal tesisleri burada diyebiliriz. Her iki tesiste ilçeye değer katmış, sadece Pamukovalıların değil civar il ve ilçelerinde uğrak yeri haline gelmiş. Bu açıdan Pamukovalıları kıskanmamak elde değil. Bir yanda kamelyaları, amfi tiyatrosu, devasa çocuk oyun parkı, piknik alanları ve modern kafeteryası ile şehri kuşbakışı gören EsentepePark, diğer yanda su kayıkları, dinlenme kamelyaları, nezih kafeterya ve restaurantı ile gölet manzaralı GölPark. Her iki tesiste de her şey en ince yarıntısına kadar hesap edilerek, titiz bir çalışma ortaya konmuş.

Pamukova İlçe Merkezi adeta kentsel dönüşümün merkezi haline gelmiş desek haksız sayılmayız. Yeni yapılaşmada modern ve estetik ruhu öne çıkaran yapılar yükselmiş.

Şehir turundan sonra Belediye binasında Başkan beyle olan randevumuza gittik. Kapıda büyük bir kalabalık vardı. Merdivenlerden başkan beyin makamına zor ulaştık. Herkes oradaydı. İş isteyen, suyu kesik olan, elektrik borcunu ödeyemeyen, erzağı olmayıp mutfağında ocağı yanmayan, bebeğine süt alamayan, kira borcunu ödeyemeyen, yakacağı olmayan, ilacı biten ve daha sayamayacağımız bir çok taleple vatandaşlar oradaydı. Sessiz bir şekilde odaya girdik. Oda aşırı kalabalıktı. Başkan bey ilk bakışta bizi fark edemedi. Sonra selamlaşıp yerimizi aldık. Hep anlatırlardı ama şimdiye dek şahit olmamıştık. Belediye ziyaretimizde bizde Cevat Başkanın büyük bir nezaket içerisinde teker teker vatandaşlarla görüşerek sıkıntılara nasıl çözüm olduğunu gözlerimizle görmüş olduk. Yaklaşık 1,5 saat makamda bekledik. Gördüğümüz tablo Belediye Başkanlığının bize farklı bir yüzünü gösterdi. Bir hakkı teslim etmek gerekirse, iddia ediyorum, değil Sakarya’da ülke çapında böylesi belediye başkanlarının sayısı çok azdır. Sıra bize geldiğinde Başkan KESER heyecanından hiçbir şey kaybetmemecisine direk duvardaki panoyu göstererek “işte mega projem bu” diyerek, istimlak çalışmaları %70 oranında tamamlanmış olan Çarşı Merkez Cami, Çift Katlı Kapalı Otopark (800 araçlık), Belediye Hizmet Binası, Tarihi Selçuklu-Osmanlı Kültür Evi ve tamamı 8000 metrekare alan hitap eden Meydan Projesinden bahsetti. Başkan bu çok büyük bir proje nasıl altından kalkacaksın dediğimizde ise, Başkan KESER; kendinden emin bir şekilde “biz, bir işe başlarken bütün teknik ve ekonomik altyapısını oluşturur, işin mutfağında çalışır, ondan sonra kamuoyu ile paylaşırız” yanıtını verdi. Bizimkide soru işte, yılların kurt siyasetçisine, hizmet adamına nasıl yapacaksın diye sorulur mu? Zira kimseyi 20 yıl aynı koltukta oturtmaz bu halk. Uzunca sohbetten sonra Belediye binasından ayrılmak için müsaade istedik. Başkan bizi uğurlarken 2014 sonrası bizlere bağlanan köyleri de bir ziyaret edin dedi. Başkan haberlerin geliyor, sosyal ağlardan hizmetlerini takip ediyoruz desekte, siz bide kendi gözlerinizle görün dedi. Bizde onun bu isteğini geri çevirmeyip hemen yakın çevrede bulunan bi kaç köyü gezdik. Mahalle (Köy) sakinleriyle yaptığımız röportajlarda bir kez daha gördük ki Başkan KESER’in sadece ilçe merkezinde değil, yeni bağlanan mahallelerde de (köylerde) büyük bir halk tabanı var. Her halde, her koşulda ona destek verecek, büyük bir seçmen kitlesine sahip. Gittiğimiz yerlerde genelde ya köy konağında, ya kıraathanelerde veya cami avlusunda oturduk. Buralarda asılı levhalar gözümüze çarptı, Levhalarda “Köy Konağı Pamukova Belediyesi Tarafından Yaptırılmıştır” “Cami Bakım Onarım ve Yenileme Çalışması Pamukova Belediyesi Tarafından Yaptırılmıştır” , “Çevre Düzenlemesi,
Peyzaj çalışmaları Pamukova Belediyesi Tarafından Yaptırılmıştır” gibi bir çok levha gördük. Başkan KESER ilçe merkezinde olduğu gibi yeni bağlanan mahallelere de (köylere) eşit oranda ve adil bir yaklaşımda bulunarak, ihtiyaçlarına istinaden “su depolama yeri, meyve sebze yükleme yeri, köy konağı yapım ve tadilatı, imam evi yapım ve tadilatı, düğün salonu yapım ve tadilatı, cami yapım ve tadilatı, yol yapım çalışmaları, çocuk oyun parkı oluşturma, tarla yolu açma, iş makinesi temini, mıcır serim işi, köy spor kulüplerine maddi ve ayni destek, okul bahçe düzenlemesi, demirbaş malzeme yardımı gibi” birçok konuda ve birçok alanda hizmet götürmüş

2 günlük ziyaretimizde gördük ki Başkan KESER Pamukova’da laf değil iş üretmiş. Bahanelerin arkasına sığınmayıp kendini halkına ve ilçesine adamış. Mesai kavramı gözetmeden halkının her meselesinde, acısında, sevincinde, düğününde, bayramında, cenazesinde, hastalığında yanında olmuş bir Başkan profili çizmiş. Halk KESER’den memnun. Dışardan bakan biz göz olarak şunu rahatlıkla söyleyebiliriz ki KESER ilçedeki Huzur, Güven ve İstikrarında bir nevi teminatı olmuş. Bize de böyle bir başkanı alkışlamak ve sayfalarımızda hak ettiği yeri vermek düştü.Tebrikler sayın KESER..