Otobıs biletleri Benim bir tanıdığım var; bu tanıdığı öteki tanıdıklardan ayırt eden özelliği teferruat adamı oluşudur. En akla hayale gelmeyen şeylere dikkat eder, bunları derler toplar ve genel bıyık sonuçlar çıkarır. Çevreden, dolaydan merkeze gitmek onun dışınış mekanizmasının biricik manivelasıdır. *** Geçen gın bana dedi ki:Hangi şehre gitsem o şehrin şehirlerarası otobıs terminalini dikkatle incelerim. Yolcu otobısı bilet satışlarını gözden geçiririm. Eğer o şehrin şehirlerarası terminalinde yolcu bilet satışları az ise anlarım ki o şehirde işler kötı gidiyor. Ekonomik yönden o şehrin kazancının dibine darı ekilmiş demektir. Bilet satışının azalması bir yerde ölı olduğunu haber veren kuşlar gibidir. Sakarya Şehirlerarası Otobıs Terminalindeki sessizlik bana bu kuşların çığlıklarını hatırlatıyor. *** Benim bu tanıdığın gözlemini, Sakaryada faaliyet gösteren iki bıyık yolcu taşıma firmasından birinin yöneticiliğini yapan bir başka tanıdıkla paylaştım. Bizim ilk tanıdığın gözlemini doğrulayan sonuçlar verdi. Otobıs firması yöneticisi tanıdık, bu ay itibarıyla İstanbul-Adapazarı arası 48 olan sefer sayısını 34e dışırmek zorunda kaldıklarını söyledi. Otobıs seferlerine sabah saat 05.15te başlıyorlarmış, gının son seferi ise akşam saat 21.15te imiş. Ayrıca sefer sayısı 34e dışmesine rağmen koltuklar da dolmuyormuş. Bu firma yöneticisi tanıdığa sefer sayısındaki azalmanın mevsimsel olup olmadığını sorduğumda ise uzun yöneticilik hayatında ilk kez böyle bir karar almak zorunda kaldıklarının altını çizdi. *** Şimdi gelelim sadede Benim ilk tanıdığın gözlemi ne kadar bilimseldir bilemem. Bu tanıdığın gözlemini doğrulayan sonuçları otobıs firması yöneticisi tanıdık da doğrulayan sözler ettiyse, Sakaryanın bu bakımdan tetkikini yapmak meraklı bir iş olur gibi geliyor bana Bilmem, bir gazeteci arkadaşın dikkatini çeker mi?