Okulun Necdet Islar ve İl Özel İdaresi tarafından ortaklaşa yapıldığını belirten Şirinevler Ortaokul Müdürü Kazım Akyol, okul tarihçesini şöyle anlatı:

“Okulumuz 1957 yılında Toprak İskân Umum Müdürlüğü tarafından İskân İlkokulu adıyla tek katlı 5 derslikli olarak eğitim öğretime başlamıştır. 1965 yılında okula ikinci kat çıkılarak 5 derslik daha kazandırılmıştır. Bu bina 1999 depreminde ağır hasar gördüğünden 2000 yılında yıktırılmıştır. 1988 yılında işadamı Necdet Islar tarafından 3 katlı 16 derslikli ana bina yaptırılmıştır. 1994 yılında Necdet ISLAR ile İl Özel İdaresi tarafından ortaklaşa 2 katlı 6 derslikli ek bina yaptırılmıştır. Okulumuz 1990 yılından 1998e kadar Necdet Islar İlkokulu, 1998-1999 eğitim öğretim yılından 2012 e kadar Necdet Islar İlköğretim Okulu olarak, 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren de Şirinevler Ortaokulu ve Necdet Islar İlkokulu adı altında faaliyet göstermektedir.“

Öğrenciler Türkçeyi yeni öğreniyor

Okul Müdürü Akyol, çocukların akademik başarılarına yönelik birçok çalışma gerçekleştirdiğini belirterek unutulmaya yüz tutmuş kelimelere daha çok yer verecekleri bir çalışma gerçekleştirdiklerini söyledi. Eski Türkçe’nin tekrar kullanılması için gerekli tüm çabaları gösterdiklerini belirten Akyol, “Okul olarak Milli Eğitimin tüm projelerinde yer alıyoruz. Okul olarak yaptığımız çalışmalar da mevcut. Örneğin yeni nesil Türkçe kelimelerinin birçoğunu kullanmamakla birlikte anlamlarını yazılışlarını dahi bilmiyorlar. Unutulmaya yüz tutmuş olan kelimelerin yeniden kullanılması ve dilimizi zenginleştirmek amacıyla Türkçe öğretmenimiz Türkan Yıldırımın yapmış olduğu afiş çalışması var. Öğrenciler bu sayede kullanılmayan kelimeleri tekrar hayatlarına kazanmış oluyorlar. Sakarya’da bu uygulamayı ilk gerçekleştiren okullardan bir tanesiyiz“ dedi. Okuma saatlerini ayrı bir ders olarak nitelendirdiklerini kaydeden Akyol, “5. Sınıf ve 8. Sınıflara yönelik okuma saatleri düzenliyoruz. Buradaki amaç da çocukların okuma alışkanlıkların kazandırmak. Onlara hızlı okuma ve doğru okumayı aşılamak. Örneğin, deneme sınavlarında karşılarına çıkan paragraf sorularını çözmeyen çok öğrenci var. Çünkü hızlı okuma ve doğru algılamaktan tedirgin oluyorlar. Okuma saatlerinde öğrenci hem okuma alışkanlığını kazanarak ve sınavlarda karşılarına çıkan paragraf sorularının hızlı çözümü için çok önemlidir“ diye konuştu.

‘Amacımız unutulan kelimeleri tekrar kazanmak’

Türkçe öğretmeni Türkan Yıldırım da çalışmasını şöyle anlattı: “ Unutulmaya yüz tutmuş olan kelimelerin yeniden kullanılması için bir çalışma başlattık. Maksat Türkçeyi daha iyi kullanmak. Dedelerimizin anne ve balarımızın kullandığı kelimelerin devamını sağlamak ve dilimizi zenginleştirmek. Örneğin yıllardır okutulan istiklal Marşının ‘istiklal’ kelime anlamını bilmiyorlar. Biz de burada en önemli ve en çok kullanılan cümlelere yer vererek öğretmeyi amaçlıyoruz“ dedi. Yıldırım çocukların edebi anlamda birçok eksikliklerinin olduğunu hatırlatarak, “Yine okulumuzda şair ve yazarlar köşesi oluşturduk. Ancak öğrenciler şairlere pek meraklı değil. Günümüz gençliği kelime dağarcığını yok ederek edebi anlamda yoksun kaldı diyebiliriz. Çünkü öğrencilerimiz şiir okumuyor, şairlerin hayatını bilmiyor, tanımıyor. Bizim buradaki amacımız da öğrencilere şiiri sevdirmek. Dönem içerisinde bu konuları sıklıkla işlemeye ve üzerinde durmaya çalışıyoruz. Bizler elimizden geldiği kadar önemli yazarları hatırlatmak istiyoruz“ şeklinde konuştu.

Kodlama sistemiyle tanışan öğrencilerin etkin bir şekilde katılım sağladıklarını belirten Müdür Akyol ise, “Bu mahallenin çocukları Sakarya’da ilk olarak kodlama kursuyla tanıştırdık. Öğrencilerimiz etkin bir şekilde katılım sağlamaktadırlar“ dedi. Akyol, Sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerini aktif bir şekilde sürdüklerini hatırlatarak, “Beden eğitimi öğretmeni ise öğrencileri geleceğin sporcularını yetiştirmek için futbol, hentbol ve badminton çalışmalarını yürütüyor. Ayrıca sınıflar arası yarışmalar her dönem düzenlenmektedir. İl içi ve İl dışına tarihi yerlerin gezilmesi, kültürel alanların incelenmesi adıyla okulca geziler düzenliyoruz. Ayrıca okulumuz temiz okul olması sebebiyle beyaz bayrak almaya hak kazanmıştır“ dedi. Okul aile birliğinin önemine de değinen Akyol, “ Okulumuzun gelişmesine yönelik olarak velilerimiz ve okul-aile birliğimiz etkin bir şekilde gayret sarf etmektedirler. Okulumuz için her zaman en iyisi düşünülerek en iyi eğitim modeliyle şekillendirilmektedir“ ifadesini kullandı.

Akyol, İl Milli Eğitimin her zaman eksikliklerini anında cevap verdiğini kaydederek “İl Milli Eğitim Müdürlüğündeki yöneticiler göstermiş oldukları ilgi ve alakalarından dolayı teşekkür ediyorum. Çünkü gerekli tüm ihtiyaçlarımızı anında giderip bizlere yardımcı oluyorlar“ dedi.

Sümeyya Özne

Editör: TE Bilişim