Butik bir eğitim verdiklerini de kaydeden Kavakçı, demokratik bir yaşam için öğrencilerin, kişisel ve sosyal deneyimlerini yönlendirmelerinde ve kontrol etmelerinde önemli bir misyon üstlendiğini söyledi.

Kavakçı,“Kale okulları, Bilgiye ulaşma, bilgiyi üretme ve kullanma aşamalarında disiplinlerarası yaklaşımı ve eleştirel düşünmeyi ön plana çıkarmıştır. Eğitim ve araştırma faaliyetleri; evrensel değerleri ve bilimsel etik kuralları yerel çerçevede ele alan, üretken ve yenilikçi bireylerin yetiştirilmesi hedefi doğrultusunda şekillenerek yoluna devam etmektedir’’ diye konuştu.

Kavakçı, Butik eğitimin daha demokratik bir yaşam sunduğunu belirterek,“ Butik Eğitimin farkı, daha demokratik bir yaşam için öğrencilerin, kişisel ve sosyal deneyimlerini yönlendirmelerinde, kontrol etmelerinde onlara yardımcı olmaktır. Öğretmenlerin danışmanlığı öğrencilerin yansımalı düşünmeleri ile öğrencilerin gelecekteki davranışlarında bir değişim ve gelişmeye neden olmaktadır. Çünkü ilerlemecilik öğrencilere bilgiyi aktarmak yerine öğrencilerin araştırma yöntemlerini öğrenmeleri ve sorunlarını kendilerinin çözmeleri gerektiği fikrini içermektedir’’ dedi.

Öğrenci merkezli bir kurum

Kavakçı, öğrenci merkezli ve lider bir eğitim kurumu olmanın yanında,  toplumsal değerleri benimseyen, sevgi, doğruluk ve yardımlaşma gibi kavramları benimseyen öğrenciler yetiştirmek istediğini söyledi. Kavakçı,“  Nitelikli hizmet anlayışı, güçlü öğretmen kadrosu ve öğrenci merkezli eğitim anlayışı ile lider kurum olmanın yanında da öğrencilerimizi, bilgi, beceri ve yetenekleri doğrultusunda hayata hazırlamak ve toplumsal değerlerimizi geleceğe taşıyan seviyeli bireyler yetiştirmek için çalışıyoruz. İnsanı insan yapan değerlerin başında gelen yardımlaşma, saygı, sevgi, doğruluk, dürüstlük gibi kavramları Psikolojik danışmanlık ve rehberlik servisimiz öncülüğünde, her sınıf seviyesinde farklı türden yaklaşım, etkinlik ve uygulamalarla hayata geçiriyoruz’’ ifadesini kullandı.

Farkındalık oluşturuyoruz

Kavakçı, sosyal faaliyetlerin öğrenciler üzerinde farkındalık oluşturduğunu bu yüzden her zaman farklı etkinlik ve çalışmalara aktif bir şekilde katıldıklarını da kaydederek,“ Akademik başarının yanında da her zaman sosyal bireylerin yetişmesi için birçok çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Örneğin,  23 Nisan Doğada bir gün etkinliğini gerçekleştirerek güzel bir piknik yaptık. Ayrıca öğrencilerimiz kermes yapıp gelirini de huzur evine bağışlayarak örnek bireyler olduğunu bir kez daha göstermiş oldu. Tabi bunun yanında İl Milli Eğitimin projelerinde de yer alıyoruz. Kısacası her bir etkinliğe katılım sağlamaya çalışıyoruz. Bunun yanında öğrencilerimiz; zengin kulüp çalışmaları ve sosyal etkinlikler, uluslar arası dil eğitim programı uygulamaları, birebir eğitim, elite ilkokul ve akademik ortaokul çalışmaları, happy kıds concept (anaokulu) uygulaması, yaparak-yaşayarak öğrenmeye dayalı eğitim uygulamaları, değerler akademisi, bilim konsepti uygulaması gibi birçok etkinlikler yaparak bir kez daha farkındalık oluşturmaya devam ediyoruz’’ dedi.

Uluslararası Çocuk güvenliği sertifikası

2-A Sınıf öğretmeni Ömer Faruk Penez ise okulda iki atölye olduğunu belirterek öğrencilerin kendilerini bu alanda geliştirip kendi ürünlerin ortaya koymanın sevincini yaşadıklarını söyledi. Penez, atölyelerde gerekli tedbirleri  aldıklarını ve uluslararası çocuk güvenliği sertifikaya sahip olduklarını da kaydederek, “Okulumuzda Ahşap işletmeciliği ve Robotik Kodlamayla ilgili çocukları gelecek mesleklere yönlendiriyoruz. Kullandığımız makinalarda uluslararası çocuk güvenliği ve sertifikası olan tak markadır. Torna, testere, zımpara ve matkap gibi araçlar kullanarak öğrenciler hem hayal güçlerini geliştiryor hem de kendi ürettikleri ürünün hoşnutluğunu yaşıyor. Robotik kodlamada ise Lego markasını kullanan tek okuluz. Çünkü legonun maliyeti çok fazla ancak kurum çocukların hayal güçlerini geliştirmesini öncelik tanıyor’’ diye konuştu. Penez,“Bu atölyede ilkokuldan itibaren basit makinalar, çark sistemleri, yenilenebilir enerji sistemleri, bilinçli bilgisayar kullanımı, grup çalışmaları, yaratıcı düşünme ve üretkenlik gibi yönleri ortaya çıkararak öğrencilerin kendi fikirleri ortaya çıkarılması sağlanıyor’’ dedi.

Eğitim Koçluğu önemli

Kavakçı, eğitim koçluğu çocukların akademik başarısı için son derece önemli bir faktör olduğunu hatırlatarak,“Eğitim Koçluğunda bireye özel hedefler verilir ve öğrenme süreçleri izlenir. Öğrencinin ders ve rehberlik gelişimleri periyodik olarak veliyle paylaşılır. Android uygulamasıyla Öğrenci Takip Sistemi (ÖTS)’ne erişim sağlanır. Randevulu Ders Sistemi (RDS) ile tam öğrenme modeli desteklenir. Bu sayede öğrencinin tüm başarı ve gelişmeleri hem ailesi hem de idaremiz tarafından kontrol edilip takipleri sağlanmaktadır’’ dedi.
 

Editör: TE Bilişim