Yaz tatilinde sınıfların boya ve bakımını yapıp, bahçesini düzenleyen bir müdüre sahip. Bu özverisinden ötürü yılın öğretmeni seçilen Bekir Avcı, fiziki anlamda perişan durumdaki bir okulu tercih edilir hale getirmeyi başarmanın gururunu yaşıyor.

Tadilatların sona erdiğini ve bu yıl tam gün eğitime geçtiklerini anlatan Avcı, “Bunları okul kültürü oluşturarak başardık. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve belediyemiz de bize büyük destek verdi” diyor.

TARİHÇE
Mehmet Nuri İlkokul Müdürü Bekir Avcı, okulun tarihçesini şöyle anlattı:
“Okulumuz, Mehmet Nuri Kral’ın bağışlamış olduğu arsa üzerine 1959 yılında tek katlı olarak yapılmış ve 1959-1960 öğretim yılında normal öğretimle eğitime başlamıştır. Bu dönemde 22 öğrenci mezun etmiştir. Bu güne kadar mezun öğrenci sayısı 4 bin 500’ün üzerindedir. Okulun yapısı direksiz 1,5 tuğladan yapılmıştır. Okulumuz öğretime cevap veremeyince ikinci kat yapılmış, ancak 1967 yılındaki depremde bazı duvarlar yıkılmıştır. Sonradan yapımına devam edilmiştir. Okulumuz öğrenci sayısının artması nedeniyle 1972-1973 eğitim yılında ikili öğretime geçilmiştir. Yine 1986 yılında Selahattin Fedai’nin bağışladığı 1 milyon lira ile kalorifer tesisatına başlanmış. 7 milyon lira valilik yardımı olmuş, geriye kalan tüm masraflar okul koruma derneği tarafından karşılanmıştır. 2015 yılında okul çatısı bakım ve onarımı, koridor ve sınıfların seramikle kaplanması İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından yaptırılmıştır. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında okulumuz tam gün eğitime geçmiştir.“

‘OKUL KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURDUK’

Okulu daha iyi hale getirmek için ellerinden gelen her fedakarlığı yaptıklarını ifade eden Okul Müdürü Bekir Avcı, “Eğitim verdiğimiz okulu güzelleştirmek için çalıştım. Çünkü okulumuz önceden perişan durumdaydı ve önceden tercih edilmeyen bir okuldu. Okulun çatısı, iç cephe, dış cephe ve okul bahçesini düzenlemesini yaptım. 2014’te bu tadilatlara başlayarak fiziki yapıya müdahale ettim. Kısacası burada bir okul kültürünü oluşturduk“ dedi.

Okulun fiziksel eksikliklerinin tercihleri olumsuz etkilediğini anlatan Bekir Avcı, “Veliler çocuklarını şüpheyle gönderiyorlardı. Bu da okulun fiziksel anlamda birçok şeye ihtiyacı olduğunu gösteriyordu.  Ayrıca okul bahçe duvarının örülü olmayışı, güvenlik açısından sıkıntı yaratıyordu. Biz de bu yüzden kolları sıvayarak elimizden geleni yapmaya çalıştık. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Belediyemiz de bizlere gereken destekleri verdiler.  Bu tadilatlarımız bitince de eğitime yönelik çalışmaları yaptık“ diye konuştu.

İLETİŞİMSİZLİK SORUNU

Türkiye’de iletişimsizlik sorunu olduğunu kaydeden Avcı sözlerine şöyle devam etti:

“ Türkiye’de bir iletişimsizlik sorunu var. Biz de öğrencilerimizin çevresiyle her zaman iyi bir iletişim sağlaması için seminerler düzenledik. Bu seminere katılan öğrencilerimize sertifika takdim ediyoruz. Onlar da bu durumdan oldukça memnun kalıyor. Özellikle bu semineri 4’üncü sınıflara yönelik yapıyoruz. Biz öğrencilerin sürekli aktif olarak iletişimin önemine değinerek bu konunun sürekli gündemde kalmasını sağlıyoruz. Bunun yanında velilerimize yönelik ‘Çocuk İhmali ve İstismarı’ konulu semineri düzenleyerek bilgi verdik.“

Sakarya’da 180 güvenlik görevlisinin okullarda görevlendirilmesinin kendilerini çok mutlu ettiğini belirten Avcı, şöyle konuştu:

“Sakarya’da 180 güvenlikçi okullarda göreve başlayacak. Bu da bizleri çok mutlu etti. Bu güvenliğin sağlanması ve öğrencilerin madde kullanımı ile zararlı alışkınlıklara karşı korunmasına karşı iyi bir hamle oldu. Çünkü okulun çevresi zamanla tehlikeli hale gelebiliyor. Okulumuzda ilk defa güvenlik görevlisi hizmet yapacak. Bu hem bizleri hem öğrencileri hem de velileri rahatlatacaktır. Çünkü çocukların iyi bir eğitim alması için rahat ve güvenli bir ortam olması şart.’’

PROJELER

Avcı, sözlerini şöyle tamamladı:

“Okulumuzu daha iyi yerlere taşımak için okul aile birliği ile beraber bu hizmetleri yürütüyoruz. Onun haricinde öğrencilerin okula gidiş ve geliş saatlerinde sıkıntı yaşamıyoruz. Ayrıca okulumuz ‘İhtiyacın olmayanı getir, ihtiyacın olanı götür’ kampanyasını başlattı. Burada yardıma muhtaç kişilere ulaşmayı hedefledik. Bu konuda velilerimiz duyarlılıklarını bir kez daha bizlere göstermiş oldu. Ayrıca Milli Eğitimin uygulamaya koyduğu tüm projeleri etkin bir şekilde yürütüyoruz. Okullar Hayat Olsun, Sessiz Okul, Sakarya Velisiyle Görüşüyor, Sorumluluk Proje Okulu gibi faaliyetlere katılarak öğrencilerimizi daha duyarlı ve bilinçli olmalarını sağlamayı hedefliyoruz. Yine plastik kapak toplama kampanyamıza, ikinci engelli arabasını almak için tüm gücümüzle devam ediyoruz. Atık pil, atık yağ ve atık kâğıt toplama kampanyamız da sürüyor.”

   SÜMEYYA ÖZNE

Editör: TE Bilişim