Ali Dilmen Lisesi Müdürü Melik Hayri Çetinkaya okulun en köklü okulları arasında yer aldığını belirterek tarihçeyi anlattı:“Okulumuz 1965 yılında kuruldu. Ancak depremden önce 21 Haziran Okulu yanında idi. Tabi depremde okul hasar gördü ve yıkılmaya karar verildi. 2005-2006 yılında prefabrik binada 4 yıl boyunca eğitimini sürdürdü. Okulumuz Sakarya’nın en köklü okullarından bir tanesidir. Sayısız çeşitli alanlarda hizmet veren mezunlar vermiştir.“

Çok amaçlı salon şart

Okulun çok amaçlı salonunun olmaması en büyük eksikliktir ifadesine yer veren Çetinkaya, “Her lisede çok amaçlı spor salonun olması çok önemlidir. Okul bahçemiz spor sahasına uygun ancak bizler yine de yan okulların spor alanlarını kullanmak zorunda kalıyoruz. Bu yüzden kendimize ait bir spor salonun olmasını istiyoruz. Özellikle liselerde olmazsa olmazlardan bir tanesidir diyebiliriz. Çünkü çeşitli seminer ve etkinliklerimizi istediğimiz şekilde gerçekleştiremiyoruz“ diye konuştu.

Okuma yazma seferberliği

Okuma yazma seferberliği ile okuma oranını yükseltmek istediklerini belirten Çetinkaya, “Seferberlik Kapsamında okuma yazma bilmeyen vatandaşların Yetişkin Okuma Yazma Kurslarına katılmaları sağlanarak okuryazar hale getirilmesi ve ilkokul düzeyinde öğrenim görmelerini sağlıyoruz. Burada yetişkin Okuma Yazma Kurslarına yönlendirilmesini amaçlıyoruz“ dedi. Çetinkaya ayrıca okuma yazma bilmeyen yetişkinlerin tespit edilmesinde destek olan öğrencilere ödül vereceklerini kaydetti.

Hoşgörülü, demokratik ve çağın gelişmelerine ayak uydurabilen nesiller yetiştirmek istediğini söyleyen Çetinkaya, “Her yönden nitelikli, sosyal, kültürel ve bilimsel altyapı ve donanıma sahip, aldığı eğitimi yaşantısında uygulayabilen, değişime ve gelişime açık, değerlerini yaşayan ve yaşatan, sorumluluk sahibi, ahlaklı, hoşgörülü, demokratik ve laik bireyler yetiştiren örnek bir eğitim kurumu olmayı hedefliyoruz. Bunun yanında toplumsal değerlere duyarlı, olayları çok yönlü ve objektif olarak değerlendirebilen, çağın gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilecek bilgi ve becerilere sahip, dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanabilen bireyler yetiştirmek istiyoruz“ ifadesini kullandı.

Çetinkaya ayrıca çevresine duyarlı bireylerin yetişmesi için gerekli çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyledi. Çetinkaya, “Bizler geleceğin duyarlı bireylerini yetiştirmek için gerekli çalışmaları yürütüyoruz. Yaşlılara destek projemizde huzurevlerini ziyaret ediyoruz. Hayvansever öğrencilerimiz sokak hayvanlarına yiyecek içecek bırakıyor“ dedi.

Çetinkaya, sosyal faaliyetleri aktif bir şekilde yürüttüklerini  belirterek,“Kitap Okuma yarışmasında Türkiye’de iki birinciliğimiz mevcut. Marmara bölgesinde ise Kitap Okuma yarışmasında ikinci olduk. Okulumuz öğrencileri, İngilizce öğretmeni Gülcan Sezer rehberliğinde akran zorbalığı üzerine hazırlamış oldukları ´Peers Hurt Peers Heal´ isimli e-twinning projesiyle hem Ulusal Kalite Etiketi hem de Avrupa Kalite Etiketi ödüllerini aldı. Aldıkları bu ödüllerle, öğrencilerimizin projesi en yüksek Avrupa standartlarında tanımlanmıştır“ dedi.

Sportif Faaliyetler

Beden Eğitimi öğretmeni Orhan Gündoğdu ise spor faaliyetlerini aktif bir şekilde yürüttüklerini belirtti. Gündoğdu spor alanında birçok başarı elde ettiklerini belirterek,“ Okulumuz akademik başarısı ile birlikte spor faaliyetlerinde de başarısını gösteriyor. Tabi spor salonumuzun olmaması en büyük engellerden bir tanesidir diyebiliriz. Ancak biz her şeye rağmen çalışmalarımızı aksatmadan sürdürmeye devam ediyoruz. Okul sporları voleybol Genç Kızlarda İl ikinciliği, Hentbolda il ikinciliği, satranç gençler il ikinciliği gibi daha birçok alanda derece aldık“ ifadesini kullandı.

Editör: TE Bilişim