2002 yılında eğitime açılan ve bugüne kadar 2 binin üzerinde öğrenciyi mezun eden okulun müdürü Cumhur Karasu, “Topluma iyi birer yurttaş, üst eğitim kurumlarına iyi eğitimli ve bilgili, çağdaş bireyler olarak yetiştirilen öğrenciler, okulun en önemli sosyal ürünüdür” diyor.

17 Ağustos İlkokulu; 17 Ağustos 1999’da yaşanan Marmara depreminin ardından oluşturulan yeni yerleşim bölgesinde Belçika Hükümetinin destekleri ile yapılıp, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında  17 Ağustos İlköğretim Okulu adıyla eğitime açıldı. 6287 Sayılı Yasa gereğince 2012-2013 ve 2013-2014 öğretim yıllarında hem ilkokul, hem ortaokul olarak hizmet vermiş, 2014-2015 öğretim yılından itibaren ilkokula dönüştü.

17 Ağustos İlkokulu’nun idari kadrosunda bir müdür ve bir müdür yardımcısı bulunmaktadır. Bir rehber öğretmenin görev yaptığı okulun öğretim kadrosu on sekiz sınıf öğretmeni, bir İngilizce öğretmeni, bir Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ve dört okulöncesi öğretmeninden oluşmaktadır.

17 Ağustos İlkokulu, 7600 metrekare alan üzerinde kurulmuştur. Eğitim öğretim etkinliklerinin sürdürüldüğü yirmi bir dersliğin yanı sıra Destek Eğitim Odası, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Odası, Çok Amaçlı Salon, Kütüphane ve Kantin okulda hizmet veren diğer bölümlerdir.

İDARE-VELİ İŞBİRLİĞİ

Okul Müdürü Cumhur Karasu, öğrenci başarısının arttırılması için idareci ve öğretmenler ile Okul Aile Birliği’nin iş birliği anlayışıyla el ele, özveriyle çalıştığını söyledi.

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri kapsamında öğrencilere yönelik seminerler düzenlendiğini vurgulayan Karasu, şunları söyledi:
“Öğrenci velileri, ana baba tutumlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkisi konusunda bilinçlendirilmeye çalışılmaktadır. Diğer yandan okulda sosyal etkinliklerin gerçekleştirilmesine de özen gösterilmekte; kahvaltı günleri, kermesler, konserler, motivasyon arttırıcı ve kurum kültürünün yerleştirilmesine yönelik etkinlikler düzenlenmektedir.

17 Ağustos İlkokulu topluma dönük eğitim hizmeti vermektedir. Temel performans çıktıları sunulan eğitim ve öğretim hizmetinin etkinliğini gösteren ölçümlerdir. Bunun yanı sıra topluma iyi birer yurttaş, üst eğitim kurumlarına iyi eğitimli ve bilgili, çağdaş bireyler olarak yetiştirilen öğrenciler okulun en önemli “sosyal ürünü” dür. Bu anlamda kurulduğu günden itibaren 17 Ağustos İlkokulu iki binin üzerinde öğrenciyi üst öğretim kurumlarına hazırlamıştır. “

MİSYONUMUZ

BİZ;

Her bir öğrencimizi;

ATATÜRK ilke ve inkılâpları ışığında yetiştirmek,

nitelikli, bilginin, becerinin ve hoşgörünün ön plâna çıktığı eğitim ve öğretim ortamı sunmak,

her çocuğun içindeki değerleri ortaya çıkarmak;

onları, haklarını koruyabilecek yapı ve donanımda,  insan ilişkilerini önemseyip evrensel niteliklerle uyum kurabilen;

bilginin yanında uygar davranışın önemini bilen ve kendine güvenen;

çevre bilincine sahip seçkin bireyler olarak yetişmelerine fırsat tanıyan;

güvenli ve başarılı bir eğitim kurumu olmak için

VARIZ.

ÖNCELİKLERİMİZ

Birinci önceliğimiz;

Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifadesini bulan Atatürkçü, çağdaş,  demokratik, laik, kendisi ile barışık,  soran,  sorgulayan ve üreten beyinler yetiştirmektir.

İkinci önceliğimiz;

17 Ağustos İlköğretim Okulu’nda potansiyel olarak var olan veli, öğrenci ve öğretmen iletişimine hareket kazandırarak eğitim öğretim faaliyetlerimizin kalitesini artırmaktır.

Üçüncü önceliğimiz;

Yönetim kadrosu ve öğretmen kadrosu olarak eğittiğimiz öğrencilere ve onların velilerine karşı açık ve demokrat bir yaklaşım içinde olmaktır.

VİZYONUMUZ

İstiyoruz ki,  okulumuz;

öğrenmenin bir ihtiyaç olarak görüldüğü,

öğrencilerin sahip olduğu yetenekler doğrultusunda sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerde başarılı olduğu ve bu yönüyle de tüm beklentilerin karşılandığı,

öğrencilerin severek gelip ayrılmak istemeyeceği bir okul olsun.

Editör: TE Bilişim