” Sakarya bölgenin lojistik merkezi olacak!” gibi bir öncelik dile getirilir. İyi ki,” Sakarya Yerli Oto’ya talip!” gazları BİTTİ : -) Lojistik de bitmeli!

Sakarya’nın gelecek projeksiyonlarını hazırlayan tüm oluşumlar, ilkin Arazi-Toprak önceliğini LİYAKATLA didiklemelidir.

Sakarya’nın pırlanta gibi doğa servetleriyle bezeli yüzölçümü, gerçekçi-doğru planlanmazsa yazık İŞ’lerle hızla yok edilecek.

Tamah ve Siyaset gücü, sektörlerin ucuz yatırımla, kolay ve çok para kazanma isteklerine hala çanak tutarsa, bu Sakarya’nın intiharı gibi olur.

Kısa zamanda, az emek, az para harcayarak kolay ve çok para kazanma önceliği olan sermaye kuşkusuz bundan vazgeç(e)mez. Bu biline.

O Sermaye; Otoyol, Duble Yol, Baraj, Demiryolu yapacaksa kumu, taşı hemen yol kenarında olsun ister. Çimento santralini aguşta kurmak ister.

Orda köy-şehir var, orman var; umur değil. Umur, kolay ve tez kazanılan paradır. Patlat dinamiti, gece gündüz dozer, kepçe, kamyon taşı yola indir.

İş Dünyası-Yatırımcı Sermaye; kendi geleceğini sağlam kurmak için, ilkin ülkesinin ve halkının yaşayacağı yeri, geleceği düşünmek zorunda.

Üretim-Para piyasaları doymasın diye hababam nüfus artırmak bir çare değil. Önüne gelen Konut ve İş Mekanı yaparsa piyasa doyar, hayat durur.

Beyaz eşya, tv., bilgisayar, cep tlf., araba-kamyon-otobüs-iş makineleri, giyim; bir dolu piyasa doymadı mı?

Bir tek gençliğin popüler kafe ve hava piyasaları tıka basa dolu. Tabii, keşke Gençlerimiz kendi üreterek kazandıkları ile Oralarda olabilse?

Şu gün en çok İŞ yapan sektörler ne? Tabii ki lojistik değil. Kültür Sanat Turizmi de değil. Güneş Deniz Kum turizmi filan da değil! Geçelim?

Su taşıyan tırlar İŞ midir? Sakarya içme suyu barajları için yüz yıllık geleceğini borçlandı. İçme suyu pınarları su tırları ile Amcama para taşıyor?

Bakın; “ LOJİSTİK ÜSSÜ!” diyene sorun; taşımayı demiryolu ile mi yapacak, su yolu ile mi? Gelişmiş-zengin ülkeler taşımayı su ve demiryolları ile yapar.

Bizim gibi ülkelerde ise topraklarımızı karayolları yok eder. Sakarya gibi, tüm karayolları senden geçiyorsa, senin mücevher gibi toprakların yok edilir.

Karasu Demiryolu’nu yaptırsanıza? AK Parti İktidarının Kuzey Milletvekilleri 17 yıldır,“ Karasu’ya tren getiriyoruz!” diye yalan mı söyledi?

Al sana Lojistik! Karasu Treni 1.OSB’den, Söğütlü 3.OSB’den, Ferizli, Karasu OSB’lerinden geçecek. Hendek 2.OSB’ye de 20 km demiryolu bile uzatılır.

Kaynarca’ya da çok kolay demiryolu hattı uzanır. Sakarya kuzeyi demiryolu ile kuşaklanır. Güvenli kolay, ucuz nakliye de, yolculuk da yapılır.

Demiryolu ve Raylı Sistem yapılmazsa, Sakarya yakın yıllarda bereketli tarım arazilerinin tümünü kaybeder. Asfalt yollar gıda tarlalarımızı bitirir.

Doymuş Piyasalar tüm sektörler için ölüm fermanı gibidir. GIDA Sektörü ise iyi planlanırsa ise asla tükenmeyecek, Dünya Geleceğinin tek sektörüdür.

GIDA kıtlığının şu gün yakın geleceğin en büyük kaygısı olduğunu izleyen herkes bilir. Gelişmiş ülkeler uzayda, deniz altında gıda üretme arayışında.

Biz Lojistik Üssü olmak peşindeyiz. Olalım da, taşıma sektörü önceliğim ne?

“ Size YHT yaptık…Hatta 2.YHT Hattı yapıyoruz ve İstanbul-Ankara arasında tek durak Adapazarı olacak!” siyaseti Sakarya için baştan aşağı uydurmadır.

Ki; “ İstanbul’dan gelerek Akyazı’da 1.TEM ile birleşecek, Ankara’ya 2,5 saatte gidecek olan İkinci TEM 2019 sonunda açılacak!” da asla müjde değil.

İstanbul’a gidecek Karadeniz Otoyolu da Sakarya için duble yazıktır. Niye?

Plansız yaşamanın gerçekleri ile biraz yüzleşmemiz şart. “ Dünyanın en büyük yatırımlarını akılcı yapmak zorundayız. Akıllı dünya ne yapıyor?

Onların Lojistiği; petrolü, doğalgazı borularla ve günde 24 saat binlerce km ötedeki ülkelere satmaktır. Su Yolları deniz-nehir-göl-hatta yapay kanallarla yük taşımaktır.

Almanya, şehirler arasında 40-50 km yapay kanallarla yük-yolcu taşıyor mu?

Hanlı-Söğütlü-Ferizli OSB.’leri Sakarya nehirleri kenarında mı? Nehirle tavuk bir taşıyor muyuz? Boş damacana? Adam yapay kanallarla dünyayı taşıyor.

“ Lojistik Üssü!” deyince yüreğim niye kalkar? Kitaplar yazsam bitiremem.

“ Türkiye Oto Mezarlığı bir ülke oldu. Köylerde bile araba koyacak 2 mt yer yok! Çarşı merkezlerini bile yaşanmaz hale getirdik.” derim;

Şu gün,“ Türkiye Motorlu Dev İş Makineleri mezarlığı da oldu!” diyebilirim. Siyaset, İnşaat sektörü doymasın diye o nedenle çırpınıyor.

Barajlar, dünyanın en büyük köprüleri, limanları biterse Mezarlık Hazır. Biz plansızlıkla hazırladık. “ Lojistik Üssü!” de, cahil aklımca tam da öyle bir şey.

Açın telefonu; kamyon, tır, kepçe isteyin binlercesi hemen emrinde! O kadar ki, şehir ilçe köy mahalle aralarında bile park etmeler gırla.