Soruyu yanıtlayanlar, ya park yeri bulamayan araçların işgalinden, ya da engelli ve bebek arabası kullananlar için uygunsuzluğundan söz edecektir. Bu iki şikâyet, yapılan tüm çalışmalara karşın bir türlü giderilemiyor.

Son yıllarda buna bir de işyeri işgalleri eklendi. Kaldırımlar artık genellikle büyük marketlerin park yeri veya kıraathanelerin sigara içilen bölümleri haline gelmeye başladı. Mutaassıplığıyla tanınan Sakarya’da, eşleriyle tabureler arasından geçenler alı al moru mor bir şekilde söylenseler de, bu duruma kimse ‘dur’ diyemiyor.

Otopark ücretleri
ne kadar olmalı?

Ankara’da park ücretlerinin 1 liraya düşürülmesi sonrasında sosyal medyada, diğer şehirler ile Ankara kıyaslamaları başladı. Örneğin Adapazarı’nda 12 saatlik park ücreti ile Ankara’daki ücret yazılarak, burada vatandaşın kazıklandığı anlatılıyor.

Ancak işin bir de başka bir boyutu var. Sakarya’nın merkez ilçelerinin en büyük sorunlarından biri kuşkusuz ki otopark… Şehir merkezlerinde caddeler artık sağlı sollu birer sıra ücretli park haline geldi. Sokakların durumu da farksız, iki araç girdiğinde trafik duracak şekilde.

Tam bu aşamada, Ankara’daki gibi cadde ve sokaklardaki park ücreti düşürülürse, cadde ve sokaklarda adım atmanın mümkün olmayacağını savunanlar var. Bu görüşü savunanlar, cadde ve sokaklardaki otopark ücretlerinin aynı tutulması, buna karşılık belediyeye ait kapalı otopark ücretlerinin düşük tutulmasını öneriyor. Bu görüş mantıksız görünmüyor.

Editör: TE Bilişim