Başlıktaki sözüm genç yaştan beri en büyük hayat kaynağımdır. Bilgisayar, köşe yazısı yazarken, yazının anlamını yüzde yüz değiştirebilecek iki tuş yanlışı yaptırırsa dağılıyorum. Dünkü yazım da bunu yaşadım:

Danıştay, muhteşem Sığacık Koyu’nu balık çiftlikleriyle yok olmaktan kurtaracak bir karar almıştı.

Antalya 2’nci İdare Mahkemesi de, Dünya Mirası Kaputaj Plajı’nın moloz ve taşlarla doldurulup duble yol yapılmasını durdurmuştu. Sevincim zirvedeydi.

“ Türkiye’de, ZENGİNLİKLERİMİZİ koruyacak en büyük güç Hukuk-Adalet Dünyası’dır.” diye yazdım. Yazımı her zaman ki gibi, tekrar da okudum, gazeteye yolladım.

gazeteyi açıp, ZENGİNLİKLERİMİZİ KORUYACAK sözümü, ortadaki LİK üçlüsünü yazarken de,tekrar okurken de hatamı görememişim.

**

Yasama, Yürütme, Yargı Kuvvetler Ayrılığı’nın, Devlet’in ilk ve en değiştirilemez yapı taşı olduğunu, İstanbul Üniversitesi tarihinin en iyi Hukuk Profesörlerinden öğrendim.

Devlet kanunlarla yönetilir. Kanunları ülkenin Yüce Parlamentosu yapar. Devler kurum-kuruluşları-Yönetenleri de O kanunlara göre Devleti yönetir.

Hepsinin, ama hepsinin; Devlet yönetimindeki eylemleri Hukuk ve Adalet Denetiminden geçer.

Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Danıştay, Sayıştay Devletin en yüce güvenliğidir.

SİYASETİN BİLGİ VE VİZYONU

KAMU YÖNETİM VİZYONU YANINDA SINIFTA KALIR!

Sakarya Valisi Sayın Erdinç Büyükakalın zamanında, Pamukova’nın batısında iki dağ köyü arasında önemli bir su kavgası patlak vermişti.

Vali Erdinç Büyükakalın, kamu ekibi ile yerel basını alarak O iki köye gitmişti.

Epeyce bir tepe tırmanışı arabalarla yapıldı. “ Buradan sonra yürüyerek gidilebilir.” dendi. Dere kenarından zorlu tırmanışa geçildi.

Bir yere geldik, “ Sayın Valim, buradan sonra çıkış daha zor. Sizin için ve zorlanacak arkadaşlar için 2 at getirdik, buyurun.” dendi.

**

Şu yazdıklarım olay yerine ulaşmanın imkansızlığını vurgulamak içindi. İki köyü birbirine düşman edecek su kaynağına ulaşmak O gün zevkli görevdi.

Kalabalıktık, orada dere başında epey de kaldık. Koltuk altlarında ciltli koca koca defterler olan iki kişi 5-6 metre ötede aletlerle ölçümler yapıyor, koca defterlere rakamlar yazıyorlar.

“ Kolay gelsin, ne yapıyorsunuz ?” dedik. Heyetle gelen DSİ çalışanlarıymış. Derenin debisini ölçüyorlarmış. Eski bir kamu çalışanıyım; nutkum tutuldu;

O güç bela tırmanılan dağ başındaki derenin 60-70 yıllık debi ölçümleri vardı.

**

Yönetimi’nin ( Yürütme demiyorum, şimdi yanlış anlaşılır!) öylesi büyük LİYAKATİ ( Bilgi-Deneyim-CV ) vardı ki; Siyasetin bunu görmesini, anlamasını ve değer vermesini beklemek saf dillik olur.

Sakarya’da, TBMM’ye seçtiğimiz yasa yapan Yönetenlerin, Yerel Meclis Üyelerinin, kendi mesleklerinin en iyileri içinden seçilmesini neden ısrarla vurgularım? “ İŞİNİN EHLİ !” emrini, “ İŞİME GELENİ !” yapamam!

ADAPAZARI GARI VE

SAKARYA RAYLI SİSTEMİ’’NDEN

İMANIM KADAR EMİNİM !

Abdülhamid’in yaptırdığı Adapazarı Garı-Haydarpaşa Garı Ekspresi 127 yıllık bir Tren Hattı. Şu yıllara kadar da ülkenin en verimli çalışan hattıydı.

Cumhurbaşkanı’na, O Tren derdi,“ Sakarya’nın en güvenli, en ucuz ve işlemesi için en küçük sorunu olmayan eksprestir. Emir verin, H.Paşa ulaşıma açıldığı gün çalışmaya hazırdır. Hatta, 3 ayda bile Ada Garı hazırdır.” denilsin, iş biter.

Demiryol İş-Türk İŞ Sakarya Şubesi işin burada bitmesini hiç beklemesin. Bu işi ancak Cumhurbaşkanı ile aşılır. Ya da Sakarya Halkı çok çok düşünecektir!

**

Cumhurbaşkanı ile istişare rüyası görürüm. İstişareme,” Sayın Cumhurbaşkanı, biz trilyonlar harcayıp Adapazarı Garı-Arifiye Garı arasında ADARAY diye bir Raylı Sistem yaptık.

ADARAY, Adapazarı-Arifiye arasındaki bütün hemzemin geçitleri günde 40 sefer kapattı. Şehir içi ulaşımını şu günkü kadar da asla sekteye uğratmadı.

Garı şu gün açıldığında da, demiryolu hemzemin geçitleri asla var olan ulaşım zorluklarından fazlasına yol açmaz, açamaz.” sözleriyle başlardım.

**

İzmit Caddemizde hemzemin geçit yok; Sakarya Caddesinde, Atatürk ve Karaağaç Bulvarlarında, Ankara Caddesinde, tüm Serdivan’da hemzemin geçit yok; ama ulaşım gece gündüz bıçak sırtı. 2 Yıl sonra Serdivanlı evine zor gider.

Adapazarı Garı Treni’ni açanı ve Raylı Sistem Projesini 6-8 ayda başlatanı Sakaryalı başında taşır. Aksi; şehirde yaşamı işkenceye sokar, soktu da.